En wat zijn mijn rechten? Mijn zoontje koopt 2x per jaar naast goede schoenen leuke cars schoenen. Die knal rode met de bekende auto. Hij heeft ze de 23 ste gekocht met mijn en bere trots natuurlijk. Nu zag ik zojuist dat een zool helemaal los ligt!! Das wel erg snel toch. Hij heeft ze max 7x gedragen. Ze zijn gekocht bij van haren maar heb de Bon niet meer. Wel gepint dus bewijs van afrekenen en de orginele doos. Ik koop niet graag bij van haren maar das de enige met schoenen van cars. Wat is hun beleidt hiermee. Kan ik terug gaan en nieuwe eisen of heb ik recht op reparatie. Kwaliteit voor 20 euro verwacht ik niet maar wel dat ze langer dan 1 week meegaan. Sta ik in mijn recht als op nieuwe eis??
Van haren is daar heel makkelijk in hoor. Ik heb vorig jaar gympen gekocht voor mijn dochter en die waren ook na 2 weken al stuk (en dan niet van het vele dragen/slijtage). Ben teruggegaan met het pinbewijs (had geen bon meer) en kreeg mijn geld terug.
In principe heb je wel recht op vervanging of reparatie, aangezien je ook van een schoen van 20 euro mag verwachten dat hij iets langer meegaat dan een week. Het probleem zit 'm erin dat je geen aankoopbewijs van die schoen hebt. Je kunt wel aantonen dat je een week geleden iets van 20 euro bij hen hebt gekocht. Ik zou dus gewoon daarnaartoe gaan met schoenen, schoenendoos en betaalbewijs, het verhaal rustig uitleggen en vragen of ze je tegemoet kunnen komen. Niet gelijk gaan eisen en op je rechten wijzen, dat helpt niet. Geef gewoon aan dat je die schoenen daar vorige week gekocht hebt en dat je had verwacht dat ze wel wat langer zouden meegaan dan die ene week. En vraag of ze die schoen kunnen repareren of vervangen. Mocht de verkoopster het niet kunnen/mogen doen zonder bon, vraag dan om de bedrijfsleider. Mag/wil/kan die het ook niet doen, vraag dan hoe je in contact kunt komen met het hoofdkantoor om het met hen op te nemen.
Natuurlijk gewoon mee terug gaan,ze zullen het vast wel netjes afhandelen. Er zijn trouwens wel meer winkels waar ze Cars schoenen verkopen.
Ze kunnen de verkoop gewoon terugvinden in hun kassasysteem, helemaal als jij datum en bedrag kunt noemen. Geen probleem. Moet je wel terug naar het filiaal waar je ze kocht. In een ander filiaal hebben ze de kassabon nodig.
Heb ik ook gehad met mijn schoenen, had ook geen bon meer. Ik mocht ze laten maken bij de schoenmaker en bij van haren het bonnetje inleveren.
Heb al twee keer nieuwe schoenen uit mogen zoeken bij van Haren. De eerste keer na drie maanden nog en zonder bon. Pas geleden ook nog een keer. Ik vind het een superservice bij van Haren.