Hoi dames, Ik zit te kijken voor een babynestje en heb er eindelijk een aantal gevonden die ik wel leuk vind. Maaaaar, hebben jullie deze gehad & ook echt gebruikt? Want ik las dus ergens anders dat dat eigenlijk alleen voor de eerste 2 maanden zou zijn, omdat ze er daarna al uit zijn? Ik zat qua gebruik te denken aan in de box, op visite bij familie (als we zonder kinderwagenbak zijn bijv.) etc. Maarja, om dat nou voor alleen de eerste 2 maanden alleen te doen... Dan komt de visite toch vaker naar ons toe denk ik Alvast bedankt!
Nooit 1 gehad en ook geen behoefte aan gehad! Ik ga ‘m deze keer dus ook niet aanschaffen In de box lag m’n dochter gewoon op het boxkleed en bij familie had mijn man of ik haar zelf vast. Wij gingen toen ze zo klein was toch niet lang ergens op bezoek Wat je zegt: de meeste bezoekjes zullen vast bij jullie plaatsvinden.
Niet gehad en ook niet gemist. In de box legde ik een voedingskussen opgevouwen met een waskussenhoes erover (zodat hij niet open valt) als bedje. Vond ze heerlijk.
Ik heb hem nu wel aangeschaft voor deze baby. Heb het gezien bij mijn broer die vorig jaar papa is geworden, en het is ideaal. Zij hebben het bij iemand aangeschaft die ze zelf maakt. Daar heb ik het ook gekocht, en die maakt ze dus gelijk groter zodat je er veel langer wat aan hebt.
Ik zou er zelf niet voor kiezen, gezien de risico's die het ook met zich meebrengt. Ik heb hem bij m'n zoontje nooit gemist en als we ergens waren en hij wilde geborgenheid, deed ik hem in de draagdoek waar die heerlijk sliep. Ze zien er hartstikke gaaf uit hoor en begrijp de ''hype' ook wel, begrijp me niet verkeerd. Maar mijn keuze zou het niet zijn, zeker niet voor dat geld
Hier geen babynestje gehad. Ik deed net als @Kolibrie een voedingskussen, uiteindes bij elkaar & hoes van aankleedkussen erover. Hij heeft daar echt heeeerlijk op gelegen, dat gaan we nu dus weer doen
Nee, eerder gevaarlijk vanwege de kans op rebreathing door de zachte opstaande randen. Als je die zou gaan gebruiken, dan alleen als je er steeds bij bent. Ook een voedingskussen in een kussensloop wordt afgeraden vanwege de in elkaar gedoken houding die kindjes erin hebben die de ademweg kan belemmeren. Wil je je kindje geborgenheid en nabijheid bieden als je op visite bent ( of wilt voorkomen dat iedereen aan je kindje zit of wil vasthouden ) investeer dan in een goede, echt ergonomische draagzak of doek.
Ik heb er 1 van Jollein gekocht met airmiles. Was nog maar €15 euro dan dus daar kan ik me geen breuk aan vallen
Bij beide zoontjes gebruikt (nu nog steeds in gebruik). Ik vind het ideaal. Neem hem ook mee op visite.
Haha zo grappig dat de meningen zo verdeeld zijn! Voor de meiden die hem wel aanraden, tot wanneer hebben jullie hem kunnen gebruiken? Het is inderdaad wel gewoon de bedoeling er bij te blijven hoor, over rebreathing had ik inderdaad al gelezen Stomme vraag misschien, maar met de kinderwagenbak heb je toch hetzelfde probleem? Of kun je daar dan ook het dekentje goed strak inleggen waardoor ze niet tegen de zijkant kunnen komen? Nieuwe mama hier die soms door de bomen het bos niet meer ziet en niet teveel onnodige zooi wil kopen en failliet wil zijn over 3 maanden
Bij een babynestje kun je het dekentje niet goed instoppen, bij de wzndelwagenbak wel. De wzndelwagenbak is net wat groter.. Ik had een babynestje voor in duowagen, maar nooit gebruikt om de kleine ergens anders te laten slapen. Dan gebruikte wij de wandelwagen bak
Hier wel gebruikt en vond hem ideaal! Niet met slapen gebruikt, maar wel op visite, op vakantie en thuis in de box of ik legde het nestje op tafel als ik bijv lekker mn fotoboek aan t inplakken was! Bij de 2e gaan we hem zeker weer gebruiken!
Er is zoveel leuks te koop inderdaad. Je kunt je arm kopen, maar ik zou lekker wachten met kopen. Mocht je hem missen bestel je hem en heb je hem binnen 24 uur in huis.
Ja dat is ook zeker de bedoeling, probeer zoveel mogelijk waarvan ik niet zeker weet of ik het echt nodig heb niet te halen, als we het toch nodig hebben is het met 1 klik in huis inderdaad. Was vooral van plan om hem op het lijstje te zetten dat we hebben gemaakt met spulletjes die we nog nodig hadden, maar misschien laat ik hem er nog even af en kijken we inderdaad of we hem missen
Niet gemist bij de oudste dus ook geen voor de jongste. Wij doen inderdaad ook het trucje met het voedingskussen
Babynestjes zijn niet veilig. Kans oo rebreathing. Ook als je erbij blijft!! Dus niet aanschaffen zou ik Zeggen
Wat is dit nu weer voor onzin? In scandinavie gebruikt bijna elke moeder een babynestje, een bedbumper en een dekbedje voor haar baby. En de sterftecijfers bij kinderen zijn nergens zo laag als in Scandinavië. TS ik zou er geen seconde over nadenken en er zeker een gebruiken als ik nog een kindje zou krijgen.
http://samenslapen.nl/veiligheid/babynestjes/ Ik zou het echt niet gebruiken, gewoon te slapen leggen in een wiegje of ledikant, of nog beter bij je houden in een draagdoek
@Eendje86 heeft gelijk hoor. In Engeland zijn ze inmiddels, net zoals in Amerika, door diverse grote retailers al uit het assortiment gehaald ivm het overlijden van baby's. Linkje: https://www.theguardian.com/society/2017/oct/06/uk-retailers-halt-sale-of-baby-sleep-positioners-after-us-warning Zal overigens volgens mij ook niet lang duren voordat ze hier in Nederland uit het assortiment worden gehaald als je het mij vraagt.