oeps....

Discussion in 'Babynamen' started by maureenx, Dec 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maureenx

maureenx Actief lid

Aug 5, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn man heeft per ongeluk de naam voor de baby die we hadden verzonnen met de kerst eruitgeflapt waar iedereen bij was.... Grrr:(
    Twee keer....... eerste kerstdag bij mijn familie en tweede bij zijn familie.......
    Lekker handig want we wilde het pas met de geboorte vertellen.. Ik baal er echt enorm van en zit er echt mee. Ik weet dat het niet expres gebeurde maar leuk vind ik het echt niet....:x
    Iedereen weet al dat we een jongetje krijgen en nu is er niets geheim meer.
    Het is niet zo dat we makkelijk een naam hebben kunnen vinden waar we allebei een goed gevoel over hadden. Maar om eerlijk te zijn wilde ik de naam na de geboorte pas bekend maken.
    En nu weet ik het niet meer........ Help......toch iets andere naam verzinnen...??
    Wat vinden jullie?:)

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje... dat je het 1 keer per ongeluk doet kan ik me nog voorstellen maar 2 keer vind ik gewoon oerdom. Doet ie het expres ofzo? Als dat mijn man was geweest had ik woest geweest en voor straf een andere naam verzonnen...

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ach welnee. Je weet een naam en een geslacht. Maar HOE je kindje is, eruit ziet, kortom wat voor mensje het is, blijft het grootste geheim. Daar kom je toch echt pas na de geboorte achter. Ik zou er geen toestand van maken hoor. Achteraf kun je er misschien zewlfs nog wle om lachen.

Persoonlijk vond ik het wel een mooi idee dat ie er al zo "echt" bij was, deze kerst. Volgend jaar kent niet alleen iedereen zijn naam, maar ook hemzelf. Hoe mooi!

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik ben het wel eens met HEllen, maar kan me voorstellen dat je het toch niet leuk vindt natuurlijk!!! Je zou nog kunnen kijken voor een andere naam, maar als je niets leuker vindt, dan gewoon deze houden hoor! Het gaat er om dat jullie hem mooi vinden, en je vindt hem vast nog steeds mooi, ook al weet iedereen hem nu :)

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Tja, ik kan me er weinig bij voorstellen. Wij noemen ons ongeboren kind al bij naam, ook als er familie of vrienden bij zijn.
    Of ze het nu nú weten, of over 3 maanden.. de echte verrassing blijft inderdaad het kindje zelf.

6. AngelaK

AngelaK Bekend lid

Dec 1, 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi, ik vind het zelf juist wel wat hebben om de naam van een ongeboren kind alvast te gebruiken (het kind leeft tenslotte al in je buik en mag daarom best bij naam genoemd worden, vind ik persoonlijk); in landen als Spanje, Italie en Slovenie is dat heel normaal trouwens :) En de grootste verrassing is idd hoe het kind zal zijn als het eenmaal geboren is. :) Verder denk ik dat vooral ouders het leuk vinden om de naam geheim te houden; eerlijk gezegd denk ik dat het de meeste andere mensen niet zo veel zal uitmaken of het kind nou Pietje of Klaasje zal heten. Ik zou iig gewoon bij de naam blijven, want dat is de naam die jullie blijkbaar allebei mooi vinden en waar jullie het ook over eens geworden zijn. :cool:

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons wist iedereen ook al lang van te voren hoe de kindjes zouden gaan heten. Maar als jullie het echt geheim wilde houden was het niet zo slim van je man. Ik zou in ieder geval geen andere naam meer gaan verzinnen.

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    weet je... ik denk dat het niet uitmaakt of andere mensen het leuk vinden of niet... het gaat erom dat ts met haar man heeft afgesproken dat ze het geheim zouden houden en dat hij zich 2 dagen achter elkaar verspreekt. Hoe dom kan je zijn? Sorry maar mijn man had echt oorlog gehad hier.

9. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn man zat tijdens het kerstdiner ook vrolijk te praten over de namen die we op ons lijstje hebben staan.. die kreeg van mij dus ook een trap onder tafel :D
    Maar in veel landen is dat idd normaal, zijn familie heeft vorige keer volop meegedacht en meebeslist en wisten dus al hoe hij zou gaan heten.. alleen voor mijn familie was het een verrassing. En dat zal nu wel weer zo gaan.

Dus veranderen zou ik niet doen hoor.. later kun je hier om lachen!

10. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Het is niet zo slim van je man, maar ik zou geen andere naam gaan kiezen. Jullie hebben met zorg voor deze naam gekozen.
    Er blijven nog genoeg verrassingen over. Hoe jullie kindje er straks uit zal zien, hoe hij als mens zal zijn, zijn geboortekaartje en natuurlijk wanneer hij precies geboren wordt.
    Als mensen het over de naam hebben. Kun je toch wel zeggen dat hij heel anders gaat heten, omdat je man zich verkletst heeft. Dan blijven ze benieuwd welke naam het wel zal worden.

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou hetzelfde reageren als debby, ik vind er ook geen klap aan om dat van iemand te weten. Nu weet ik al dat ik op 2 januari een nichtje erbij krijg en ook hoe ze heet. Nou de verrassing is wel weg. De geplande keizersnee kunnen ze niks aan doen natuurlijk;)

Maar ja, een andere naam verzinnen zou ik ook niet doen, als ik een naam gekozen heb betekend dat wel dat ik er helemaal weg van ben. Maar mijn man zou een serieus probleem hebben;)

12. maureenx

maureenx Actief lid

Aug 5, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet oprecht dat het per ongeluk ging, maar handig is het niet
    ....
    Hij zat midden in een verhaal na een paar biertjes en floepte de naam er per ongeluk uit. ik heb ook gezegd deed je het expres bla bla ook omdat het twee keer gebeurde..... Eerste en tweede kerstdag...... :$
    En leuk vind ik het echt helemaal niet.:x
    Ik denk dat we het maar bij deze naam moeten houden.
    Al heb ik wel gezegd dat ik er pissig over ben en wat anders ga bedenken....hihi;)
    Probeer niet boos te blijven, en op het moment zelf reageerde ik helemaal niet want dan valt het voor de mensen eromheen juist op..

13. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je op het moment zelf niet reageerde. Waarschijnlijk zou ik al uit mijn slof zijn geschoten voor ik mezelf kon tegenhouden. Of zou mijn gezicht zo op onweer staan dat m'n familie wel zo weten hoe laat het was.
    Het is vooral zo irritant dat hij het twee dagen na elkaar doet. Je zou je inderdaad bijna gaan afvragen of hij het expres doet. Volgens naar met kerst lach je er waarschijnlijk inderdaad om maar ik kan me wel voorstellen dat je nu echt even niet weet wat je moet doen.

Ik weet dat ze in andere culturen niet zo geheimzinnig doen over de naam en dat het een heleboel mensen eigenlijk helemaal niet zoveel interesseert.... Maar het is hier in Nederland traditioneel gezien geheim blijft tot de dag zelf.

Hopelijk kom je er met je man toch nog uit ;)

14. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

Apr 25, 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Hier weet niemand wat we krijgen dus de naam weten ze ook niet.vanaf de 20 weken echo weten we hoe de kleine zou gaan heten, maar nu is er heel dicht bij een kleine geboren en hebben ze dezelfde naam gegeven, dus misschien was het wel makkelijker geweest als iedereen het wist want dan hoeven we nu niet nog een andere naam te zoeken.

15. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ik zou geen andere naam kiezen als dit echt DE naam voor jullie is.
    Nu is het flink balen....maar over een jaar lach je er waarschijnlijk om.
    Jammer als je dan toch een andere naam hebt gekozen!

16. maureenx

maureenx Actief lid

Aug 5, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad liep ik de eerste keer beetje rood aan maar niemand reageerde, ik denk ooh gelukkig en de tweede keer riep mijn schoonzus ooh dus hij gaat .... heten. Ik liep weg naar de wc en heb op de gang gehoord dat mijn man eroverheen probeerde te praten, maar grrrrrrrr
    Ik ben niet meer super boos er over, maar leuk vind ik het echt niet.
    Hopelijk heb je gelijk en lachen we er volgens jaar smakelijk om.

17. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Zeker géén andere naam verzinnen, daar ga je pas spijt van krijgen, de naam die je uitgezocht hebt, vinden jullie toch de allermooiste voor jullie knulletje?

Wij hebben toevallig hetzelfde meegemaakt met de oudste. Eerst ging de toekomstige peetom mij helemaal natrekken op internet (hoe ziek?!) en toen vond hij ergens de naam in een post aan mij en wist het toen en ging ons dit ook mededelen, de **k*l.

Daarna verlulde mijn man zich met Sinterklaas en hij is vandaag jarig, dus dat was ook een paar weken voor de geboorte.

Toch zijn we bij deze naam gebleven, maar jouw reactie is dezelfde als die van mij toen. Maar meid, wat ben ik blij dat ik de naam gewoon heb laten zijn zoals wij die wilden!

Ben nog élke dag blij met zijn naam, vind hem ook zóoooooo mooi ;)

Gefeliciteerd met je knulletje en succes met de bevalling!

18. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0

Ik zou in jullie geval ook echt niet voor een andere naam gaan hoor, zelfde als wat ik aan Maureen schreef......

19. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

Apr 25, 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    maar bij ons is het in de naaste familie en die zie ik ook heel vaak dus dat is een beetje het pobleem. als het van een kennis of van vrienden was hadden wij het ook niet veranderd

20. maureenx

maureenx Actief lid

Aug 5, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor julie reacties.
    Blij te horen dat ik niet de enige ben incognito.

Share This Page