Geboortebedankjes ja of nee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door claudia81, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia81

claudia81 Niet meer actief

Ik vroeg me wie er doet aan geboortebedankjes. Wij zitten nog na te denken of we dit wel of niet zullen doen. Wie van jullie doet het wel en wat geven jullie? Of doe je het niet en wat is de reden ervan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes

2. hoi hoi

wij hebben t wel gedaan. ik had kleine roze badeendjes besteld en daar een kaartje aa gehangen. vond t zelf erg schattig.

3. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    ik zou er niet aan beginnen..
    beetje zonde van het geld, wel leuk idee hoor..
    maar als je mensen weer moet gaan bedanken met een kadootje omdat zij jouw een kadootje hebben gegeven..tja ik weet niet..

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik begin er niet aan.. voel me niet schuldig om kadootjes aan te nemen vor mijn kind ;) vind het dan beetje dubbel om hun een kado te geven omdat zij ons kind een kado geef..
    ze kiezen toch zelf om kado te kopen.. we vragen het niet

is dat een harde reden?? haha ...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden vrij snel na de geboorte fotootjes bijbesteld en daarop een tekst. En dat als bedankje. Kost nagenoeg niets en het is leuk om mee te geven.

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hmm ik twijfel ook nog. Om de kosten zal ik het niet laten want heb hele leuke dingen gezien voor niet al te veel geld. Ik zie er alleen het nut nog niet helemaal van in... waarom geef ik dat "dingetje" dan? En als ik heel eerlijk ben... ik gooi die dingen altijd vrij snel weer weg, alleen die van mijn beste vriendin staat al een jaar in de kast naast het geboortekaartje. Maar als ik al die prulletjes na bruiloften en kraambezoeken moet bewaren...

Ik ben dan ook vooral benieuwd naar de reden van de meiden die het wel hebben gedaan...

*leest mee*

7. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Hier in België is het uiteraard the done thing, dus ja wij doen er aan mee. Mijn eerste afgewerkte bedankjes kan je teruvinden in mijn album.

8. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Wij hebben bij de eerste een fotootje met daarop de naam, geboortedatum en bedanktekstje(zelf uitgeprint) naar iedereen die ons had gefeliciteerd (via een kaartje, telefoontje, kraambezoek etc.) gestuurd.
    Leuke reacties op gehad! En kost niet veel.
    Deze keer doen we misschien weer zoiets, maar we gaan geen bedankjes geven bij het kraambezoek. Wel mag ons zoontje op iets leuks/lekkers trakteren op het KDV, maar daar moeten we nog iets voor bedenken!

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier ook nog in twijfel. Zie het nut er niet echt van in. Ik gooi het ook meestal na een paar weken weer weg,... doopsuikers daarentegen eten we direct op, haha.

En wie geef je allemaal zo'n cadeautje? Per koppel bijvoorbeeld? Of per persoon? Scheelt namelijk ook nogal wat in bestelling en dus kosten.

Ik blijf voorlopig even meelezen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het fotootje meegegeven en opgestuurd als bedankje voor de felicitatie en dat ze aan ons denken en een babyfotootje vinden veel mensen ook wel weer schattig ;) . En ach, mikken ze het daarna weg, prima. Maar familie vind het sowieso vaak wel even leuk om een foto van 'de kleine van ons ... ' te laten zien ;)

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nee ik begin er ook niet aan. vind het eingelijk een beetje onzin.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik vind het onzin en zonde van het geld.

13. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eerder van zoiets gehoord heb :rolleyes:
    Neem zelf altijd een cadeautje mee als ik op kraambezoek ga...krijg daar meestal beschuit met muisjes (leuk), maar heb eigenlijk nog nooit zo'n cadeautje gekregen..en verwacht dit eigenlijk ook niet ofzo... :rolleyes:

Bij bruiloften is het concept me echter wel bekend...

Maar goed, iedereen moet lekker doen waar hij/zij zin in heeft natuurlijk! :)
    Ik denk zelf dat ik er niet aan ga beginnen....zou het bijvoorbeeld wel leuk vinden om de kraamhulp iets te geven na de kraamtijd voor al haar steun...

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vind het echt onzin. Ik heb het zelf ook nog nooit gekregen eigenlijk.
    Het zijn vaak van die gezochte cadeauthes waar je niets mee doet.

Pim

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik doe het ook niet.
    Zie het nut er niet van in, mensen krijgen toch een geboortekaartje, dat lijkt me voldoende.

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Wij hebben ook niets meegegeven. Ik vind het ook een beetje onzin. Wat we wel deden, was foto's maken van het bezoek (met baby natuurlijk) en de mooiste stuurden we dan via de mail. En wat we ook nog wel doen, is een foto maken van onze dochter met het cadeau (dus voor het eerst in de gekregen kleertjes, of spelend met een stuk speelgoed) en die opsturen. Dat vinden mensen ook leuk. Maar........ dan moet je wel goed onthouden van wie je wat gekregen hebt :)

17. claudia81

Bedankt voor al jullie reacties! Super. Ja ik vind het ook een beetje onzin eigenlijk maar je hoort het steeds vaker tegenwoordig. Ik weet eigenlijk niet of het van je verwacht word. Nu wil ik ook niet aan iedereen een foto geven van mijn kleine. Vind ik ook niet echt nodig. Ik denk dat we er maar van af gaan zien.

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier ook besloten het niet te doen. Gooi het geld dat we eraan zouden besteden dan liever in ukkie d'r spaarvarkentje dat ik gisteren gekocht hebt ;o)

19. claudia81

HIhi dat is een goede tip!! Haha of we doen er wat leuks mee met het gezinnetje! :)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben het wel gedaan. Zowel bij Malou en Ruben als bij Benthe.
    We hebben er niet veel bijzonders van gemaakt ofzo hoor!
    En wij hebben het gedaan, gewoon omdat we het wel leuk vonden!

Zal even zoeken voor een foto'tje ;)!
    Van Malou en Ruben geen kunnen vinden, maar was hetzelfde principe alleen dan een creme lintje en een groen gestreept kaartje en een ander tekstje erop ntuurlijk. Dat kaartje wat eraan hangt is hetzelfde als het geboortekaartje ;). En deze foto is dus van de bedankjes van Benthe ;)!

Deel Deze Pagina