Welke combi magnetron?? Of vrijstaande oven??

Discussie in 'De lounge' gestart door aicirtap, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik kreeg vanuit de woningbouw een inbouw combi magnetron bijna 9 jaar geleden.
    Maar deze is echt terminaal. Alles moet 2x zo lang in de oven om gaar/warm te worden. En de magnetron wordt ook matig.

Ik hoop binnen een jaar te verhuizen dus ik wil nu een vrijstaande en geen inbouw.

Ik zoek iets waarin broodjes wel knapperig en bruin worden. En waar je groente in kan roosteren, oven frietjes lekker in worden, etc. Ik bak ook af en toe quiche en cake.

Iemands tips voor een combi magnetron met goede oven functie??

Ik heb ook een los staande oven overwogen.
    Ik weet alleen niet of ik de handigheid van de magnetron ga missen, maar deze optie overweeg ik wel. Ik warm af en toe soep of eten op, en mijn dochter drinkt warme melk bij ontbijt/lunch. Maar dan zal dat in een pannetje moeten en daar even aan moeten wennen.

Zijn er ook mensen die helemaal geen oven hebben en overgestapt zijn op een airfryer??? Ik blijf al jaren twijfelen aan dat apparaat.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Als je hem meer als oven gebruikt en maar af en toe als magnetron, dan zou ik eerder voor een combi oven gaan.
    Een combimagnetron heeft toch als voornaamste functie het opwarmen, met als extra functie de oven.

aicirtap vindt dit leuk.
  3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Combi ovens bestaan alleen als inbouw. En dat wil ik niet want ik zit in een huurhuis en wil hem dus meenemen. Had daar wel inderdaad goede reviews over gelezen.

4. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Hier tevreden met een Inventum. Ik heb type MN304C. Ik merk wel dat ik hem bij de oven functie het beste wat heter en langer in kan stellen, omdat het anders niet goed genoeg is wat ik bak. Maar dat is wel vaker bij combi magnetrons geloof ik.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Ah, zo. Dan zou ik eerder de magnetronfunctie laten vallen en me richten op een goede losstaande oven.

Maar de kans is natuurlijk aanwezig dat in je nieuwe huis ook al een inbouwmagnetron of oven zit. Dus je kan ook overwegen om een simpele (goedkope) combimagnetron of oven aan te schaffen die je te zijnertijd weer kwijt kan op marktplaats. Zodat je bij je nieuwe huis je beter kan aanpassen aan wat er nog nodig is en wat je wensen zijn.

aicirtap vindt dit leuk.
  6. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Geen optie om een goede oven aan te schaffen en dan een klein goedkoop magnetron voor af en toe wat opwarmen die je desnoods in een kast weg kan stoppen?

aicirtap vindt dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.366
    21.744
    113
    Ik gebruik al jarenlang een losstaande oven, nadat ik de combimagnetron aan mijn zus had gegeven. Heb er meerdere gehad en nu een van een Turks merk, waar ik erg tevreden over ben. Al vermoed ik dat die in Nederland niet te koop is.
    Wat ik met een combimagnetron lastig vond is de lange voorverwarmtijd, het draaiplateau waardoor niet alle soorten ovenschalen erin kunnen etc. De magnetronfunctie op zich mis ik eigenlijk niet, opwarmen doe ik gewoon in een pannetje en ontdooien over het algemeen in de koelkast.

aicirtap vindt dit leuk.
  8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide maar gebruiken de magnetron misschien 1x per maand. Opwarmen van soep of melk ofzo doen we in een steelpannetje. Gaat prima en net zo snel. Ik zou voor een goede oven gaan :)

aicirtap vindt dit leuk.
  10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Wij gebruiken deze nu al bijna 4 jaar:

https://www.expert.nl/sharp-r961inw?gclid=CjwKCAjw6fCCBhBNEiwAem5SO7uTvgd-fyUuHz5-Ja4EGFAe-nwNj7um-l8bqW_mn8O1s1cfMNgZ0hoCxGUQAvD_BwE

En bevalt erg goed! Hij is goed ruim, zodat een groter formaat ovenschaal erin past, is redelijk snel op temperatuur (denk iets sneller dat een normale oven) en makkelijk in gebruik. Wij gebruiken hem echt vooral als oven, en eigenlijk mislukt er nooit iets. Sommige dingen moeten soms iets langer of heter, maar dat vond ik ook met de gewone oven het geval.

aicirtap vindt dit leuk.
  11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon een combi magnetron? Heb ik hier jaren gehad. Er ging pizza, broodjes, quiche, cake en appeltaart in en daarnaast nog de magnetron functie.
    Deze ging kapot en toen heb ik een inbouw combi oven genomen. Deze is gewoon mee verhuisd naar m'n nieuwe huurwoning. Ik heb hem in een losstaande kast naast m'n keukenblok. In de kast ook een vriezer.
    Je kan ook voor een tweedehands combi inbouw oven kijken. Staan er genoeg onder de 100 euro. Die van mij heb ik 7 jaar geleden voor 130 euro gekocht, inclusief de kast. Ik heb er nu nog plezier van. En kan hij niet mee naar je nieuwe huis kan kan je hem altijd weer verkopen.

aicirtap vindt dit leuk.
  12. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Een inbouw kan je toch ook meenemen als je verhuisd?

Wij hebben een siemens combi oven en nog een een oven ernaast van siemens super fijn!

aicirtap vindt dit leuk.
  13. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik heb nooit een magnetron gehad en mis het ook niet eerlijk gezegd. Ontdooien is een kwestie van slim (platte porties, voorgekruide balletjes, alvast gesneden) invriezen. Dan is het binnen een half uurtje ontdooid in een kom lauw water of zelfs direct in de oven/pan als het eens snel moet. Opwarmen doe ik gewoon in een pannetje, duurt ook nooit echt lang.

Deel Deze Pagina