Wat mij nieuwsgierig maakt Houden jullie wat over aan het einde van de maand of is het afzien de laatste week wij zijn met 4 personen en de ene maand houden we niks over en de andere maand wel
Dat ligt natuurlijk helemaal aan je salaris, uitgavenpatroon, hypotheek/huur etc. Wij werken werken allebei 4 dagen, allebei zijn we docent. We houden idd aan het eind van de maand nog over.
Bij ons gaat er aan het begin van de maand gelijk een x bedrag naar een spaarrekening voor extra's. Zou ik dat niet doen dan houden wij over.
Momenteel hou ik niet veel over. Ik werk 2 dagen in loondienst en daarnaast als zzp-er. In dat laatste de afgelopen maanden amper opdrachten gehad. Dat heb ik gemerkt. Gelukkig nu weer opdrachten in de agenda! Ik maak wel maandelijks een vast bedrag over naar mijn spaarrekening en naar die van mijn dochter.
Ik spaar altijd begin van de maand automatisch. Meestal houd ik verder 0 tot 150 euro over eind vd maand. Wisselt een beetje per maand.
Ongeveer 2/3 van onze inkomsten. Maar we leven dan ook (bewust) vrij zuinig. We hebben ons eigen huis (al afbetaald), dus geen woonlasten, wat natuurlijk veel scheelt.
Wij maken zodra het salaris binnen komt een vast bedrag over naar de spaarrekening. Meestal houden we van wat er daarna overblijft niks over, maar soms ook wel. Dat gaat dan ook naar de spaarrekening.
Wij houden (gelukkig) over. Ik laat een vast bedrag staan op de lopende rekening. Alles wat daarboven zit gaat naar de spaar zodra het nieuwe salaris er is. Ene keer is dat wat meer dan de andere keer maar ik rond het altijd af naar dat vaste bedrag. Tik van mij denk ik.
Ik heb nu nog 20 euro voordat mijn salaris wordt gestort Alle boodschappen zijn wel in huis gehaald dus we zingen het nog even uit ( mijn man heeft overigens nog voldoende op zijn rekening maar we hebben gescheiden rekeningen ) Doorgaans is mijn geld altijd wel op aan het einde van de maand maar zet wel iedere maand direct iets opzij als mijn salaris er is, heb niks te klagen ieder geval.
Wij maken als het salaris binnekomt een vast bedrag over naar de spaarrekening. Verder hou ik € 100,- per week als extra uitgeef geld op de rekening (bestellen eten, kopen cadeautjes, etc). Alles wat daar aan het eind van de maand van overblijft gaat alsnog naar de spaarrekening. Vaak is het ook gewoon op.
Hier houden we gelukkig meestal wel over en dan hebben we aan het begin van de maand 1/6 van het loon naar de spaarrekening geboekt.
Hier ook zo en ik boek regelmatig wat extra over naar de spaarrekening, dus blijft er niks over aan het einde van de maand. Ik heb een bepaald bedrag in mijn hoofd wat uitgegeven "mag" worden en de rest gaat gelijk naar de spaarrekening.
Wij (mijn man ) geven teveel uit. Vind ik. Edit: ok, ik ook. Wij hebben trouwens 1 (bovenmodaal) inkomen.
Hier gaat standaard halverwege de maand al een percentage van ons netto loon naar de spaarrekening plus de spaardoelen van de kinderen. Daarnaast houden we inderdaad altijd geld over. De ene maand wat meer dan de andere maar er is nooit een bodem in zicht zeg maar. Vaak laat ik het staan want de ene maand heb je wel meer uitgaven dan de andere en zo heb je dan een buffer. Maar soms boek ik ook extra over naar de Spaarrekeningen. Maar goed wij zijn ook beide fulltime tweeverdieners met hetzelfde (goede) netto salaris en hele lage maandlasten door lage hypotheek. Dus ja, dat is moeilijk te vergelijken natuurlijk.
Hier ging het heel lang goed haha, maar de laatste paar maand geven we beiden te veel uit. Nu maar weer even een paar maandjes opletten. Alle vakanties voor komende jaar ook al betaald, dat tikt wel aan. Hier ook 1 inkomen.
Ik hou altijd wel over.. maar geef ook veel uit Deze maand spaar ik niks, nieuwe fietsen voor dochters kopen, kleding voor de kids, en nieuwe vloer in overkapping.. en daarnaast nog een pup gekocht.. moest wat van spaarrekening af..! maar ik spaar meestal wel goed hoor, probeer wel 1000euro per maand te sparen, en die geef ik dan de maand erop teveel uit
Hahaha hier hetzelfde.. 1 inkomen We moeten dan nog wel de vakantie betalen... Maar ook hier is na het betalen van de vakantie het "kopen" even op een laag pitje. Ook een gevalletje gat in de hand de laatste tijd On topic... Sparen dochter zit bij ons bij de vaste lasten in berekend Wij sparen als het loon gestort is een vast bedrag.. Aan het eind van de maand is er meestal nog wel iets over..
Mijn loon gaat direct naar de spaarrekening. Het loon van mijn man gaat naar de lopende rekening. Begin van de maand gaat daar geld vanaf voor de boodschappen rekening. Verder gaan de vaste lasten ervanaf. We redden het dan eigenlijk altijd wel. Een enkele keer moeten we wat van de spaarrekening halen maar dan hebben we het wel echt te gek gemaakt. We zijn trouwens heel goed in snel veel geld uitgeven