hoi meiden, even een hoop geklaag maar moet het echt even kwijt. wij zijn al heel lang bezig om een aangepaste woning te krijgen omdat ik rolstoel afhankelijk ben. er zijn de afgelopen jaar een aantal aangepaste woningen aan ons voorbij gegaan omdat er steeds iets mis ging. nu hebben we verhuis urgentie met indicatie dus de volgende aangepaste woning is voor ons. als er binnen 6 maanden geen aangepaste woning vrij komt moeten ze een andere woning aanpassen (dit is erg duur). nu kregen we vanmorgen een brief dat er een woning vrij is. wij natuurlijk heel erg blij. nu is het zo dat de woning 515 euro kale huur heeft. wij hebben ons inkomen eens berekend en nu is het zo dat we een bruto inkomen van 34000 hebben. dit is net boven de grens. volgens de nieuwe regels mogen we alleen woningen huren met een huurprijs boven de 554.77 euro. dus doordat we 400 euro te veel verdienen per jaar krijgen we waarschijnlijk deze woning niet. wat betekent dat we nog een aantal maanden in een woning moeten wonen waar ik constant hulp nodig heb en niet eens zelf naar de wc kan. en dat de gemeente over 6 maanden erge dure aanpassingen moeten gaan doen aan een niet aangepaste woning. er zijn namelijk geen aangepaste woningen met een huurprijs boven de 554.77 euro. terwijl deze woning alles heeft wat ik nodig heb. ik snap best dat er een grens is maar ik word hier echt even depri van
Klagen mag hoor Even van uitgaande dat het dus een woningbouwvereniging betreft, valt er niks met ze te regelen? Ik neem aan dat ze jouw liever deze woning aanbieden dan dat ze een andere woning moeten aanpassen. Ben je of ga je nog in gesprek daarover?
we hebben binnen een week een gesprek met ze. maar aan de telefoon vertelde ze wel dat we wel aan de inkomensgrens moeten voldoen. ik hoop dat het nog goed komt maar ik ben bang van niet. ik snap alleen niet dat ze een heel nieuw huis gaan aanpassen terwijl er een bestaand huis is die aangepast is. 400 euro te veel op jaarbasis is niet echt extreem teveel ofzo
Pff, wat vervelend, zeg! De baas vertellen dat hij die 400,- in z'n zak mag steken? Zodra jullie er wonen, geldt die inkomensgrens niet meer toch? Wij zijn in ieder geval niet ons huis uitgezet na die regeling, haha!
ons inkomen nu naar beneden doen heeft helaas geen zin. er word gekeken naar de jaaropgaven van 2010 en de laatste 3 loonstroken ben nu ook nog is zwanger nog 6 maanden zo zitten terwijl ik me hier in huis niet zelf kan redden zie ik echt niet zitten. na die 6 maanden moet er een huis aangepast worden en dat duurt zeker een maand dus kunnen we pas over 7 maanden verhuizen. dan ben ik hoogzwanger we hebben hier ook geen slaapkamer meer. deze zwangerschap was ook niet gepland (door de nuvaring heen) maar wel welkom
He meis, weet niet of jullie dat op kunnen brengen, maar je kan de woningbouw vragen of ze de huur iets omhoog gooien... of bijv iets extra's laten plaatsen (nieuwe keuken) waardoor de huur omhoog gaat. Tenminste bij ons is het zo als je een nieuwe keuken laat plaatsen door de woningstichting dan betaal je per maand een paar euro meer.. .mijn zusje en zwager hebben ook gevraagd of de huur 2 euro omhoog mocht zo kregen ze nog mooi 60 euro toeslag...
@FEE88, erg bedankt voor de tip. dit kunnen we inderdaad vragen. al betwijfel ik of ze de huurprijs zo 40 euro omhoog willen doen. wij kunnen dit opzich wel betalen. dus het zou een oplossing kunnen zijn.