hoi meiden, wij hebben al een dochtertje van bijna 3, Faye. nu krijgen wij waarschijnlijk een zoon (volgende week weten we het zeker) en hebben we zo'n leuke, aparte jongensnaam gevonden, ik wil graag weten hoe jullie het vinden klinken of wat voor gedachte het bij je oproept als je het hoort/leest. de naam is: Nim. ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Doet mij denken aan de gelijknamige film.... en dat was een meisje volgens mij. Maar vind het op zich wel leuk klinken bij Faye hoor.
Doet mij denken aan Babyboom waar ook een jongetje Nim heet (of was dat Nimm?) van dat tattoo-stel. Vind het op zich wel goed bij Faye passen!
Vind hem wat feminiem - veel zachte klanken. Maar apart is hij zeker, en klinken bij Faye doet het ook. Zou hem zelfs kunnen gebruiken als je een meisje blijkt te krijgen.
wss was t "the secret of Nimm" of "Nim's island" eerste s een donkere tekenfilm over een muisje dat haar vriendje moet redden ,de andere een avonturenfilm over een meisje die op een eiland verzeilt raakt en haar (boeken)held vraagt haar te komen redden
Persoonlijk vind ik het een erg zachte naam, goed passend bij Faye, maar of ik het nu een echte jongensnaam vind.. Ik denk het niet. Wel uniseks, maar beetje vrouwelijk op de een of andere manier. Waarschijnlijk door die zachte klank.
Ik denk dat ik de enige ben, maar ik vind hem niet leuk Sorry. Hij past ook niet bij de naam van je dochter en het lijkt alsof het geen complete naam is.
ik vind hem niet geweldig. Ik vind het zowiezo meer bij een meisje passen. Zeker als kindjes klein zijn en toch wat sneller koosnaampjes krijgen. Kan me voorstellen dat het dan al gauw Nimmy ofzo wordt genoemd, en dat vind ik een meidennaam.