weet iemand misschien heel apparte meisjes en jongens namen. We willen ze het liefst kort en pittig geen namen die je overal tegen komt, liever namen die je bijna nooit hoort. Wie kan ons helpen we komen er namelijk niet echt uit
Geen id. Mn vriend heeft een hele aparte naam maar vind t verschrikkelijk en wil dit onze uk absoluut niet aan doen. Elke keer weer uitleggen hoe je heet, t spellen ed.. Nee hoor, voor ons n 'normale' naam.
youandi betekenis you and i hoor je eigenlijk nooit en het heeft een speciale betekenis ohja youandi kan ook voor een jongen of marline zo heet k zijn er wel meer maar hoor het eigenlijk nooit
Wij hebben gewoon gekeken wat voor namen er voor 20 jaar terug werd gebruikt en heel verassend blijkt dat er niet zoveel meer namen worden gebruikt. Dus voor ons geen standaard naam die de laatste jaren erg veel worden gebruikt, maar dat wilde ik zelf ook niet. En bij mijn eerste kindje heb ik ook eens flink zitten te graven want daar wilde ik niet zo,n alle daagse naam geven.
Owh eh mn 'man' (sorry vergeet ik nog wel s ) heet Prochor. Zoek t op, t komt nergens voor en je spreekt t uit als proogor.
Ik heb troubles met m'n achternaam, kom die in elke film tegen en werd er enorm mee uitgelachen op school. Zelfs nu hebben er velen nog problemen met die te verstaan en correct te schrijven. Props... (is engels voor rekwisieten) Nog een geluk dat ik een simpele voornaam heb gekregen van mama en papalief... Lieve (kortweg Lie of Lieke) Rinthe vond ik speciaal en heb ik voor mijn jongste zoon gekozen
@Kiki80...dat heb ik nu ook. Vindt namen als Storm, Bickel, Bloem, Vlinder etc. wel erg mooi en apart, maar denk dat ik een kind daar geen plezier mee doen. Wij hebben wel namen voor onze meiden die niet veel voorkomen [inmiddels wel steeds meer trouwens ], maar ze zijn de enige kinderen in het dorp met die naam. [voor zover ik weet tenminste]
@Diddl, jij komt ook al met van die mooie namen aanzetten. Mijn neefje heet Bikkel, vind ik ook zoooo leuk. Maarja, je moet er later ook mee willen rondlopen he
@Kiki80...moet me erg inhouden om niet zo'n stoere jongensnaam te gaan gebruiken mochten we een jongen krijgen. We hebben namelijk nog nooit een jongensnaam gevonden die we allebei leuk vonden, behalve zulke namen. Spyker vind ik ook zo stoer of Binck.
Ik heb een nichtje en dat heet Belle. Die hoor je ook niet veel in nederland. Zij woont trouwens in New Zealand, dus dat zal later wel iets van Bell worden.
Sapphire of bright voor een meisje zijn wel appart had een viendin die noemde haar meisje oceaan een jongen is moelijker preston is wel grappig en heb een andere vriendin die haar 5 maaden oude baby kengi heeft genoemd betekend volgens haar eerste zoon in het chinees of japans x sofaan
Vroeger kende ik een meisje en die noemde Cassiopee. Niet mijn ding maar wel speciaal. Voor een jongen bijv. Pacome, Baptiste (batist uitgesproken), Gaspard ( gaspaar uitgesproken, de "g" moet je op z'n frans uitspreken). Ikzelf heb ook een zeldzame naam, zat nooit een 2de in school,Bianca. Mijn man noemt Bruno.
hmm...moeilijk hoor Belle word t niet zo heete de net overleden hond van mijn vrien toevallig dus lijkt me niet zon strak plan haha verder vind ik rinthe voor een jongen heel leuk, maar de rest heb ik nog niet zo iets van ja dat is ie... badankt voor de hulp tot dusver
bianca is toch geen aparte naam? hier in nederland niet in ieder geval... ik zat vroeger met heel veel bianca;s in de klas!