Ik zou voor wit/crème (zelfde als in het behang) kiezen op de andere muren. Wij hebben ook een blokjesbehang, en dat in een klein kamertje. Ons behang heeft nog veel kleinere blokjes en het is grijs/wit. De andere muren zijn wit en op één van die witte muren heb ik een groene boom geschilderd. Allemaal best heel bont, maar ik vind het geweldig geworden!
Ik zou er geen witte muren bij doen, dat vind ik zelf wel heel saai. Je zou ook naast het ruitje een zilvergrijze behangsoort erbij kunnen doen, aangezien je toch zilver in je accesoires wilt gebruiken. Daarbij zou ik dan rood in de accesoires gebruiken zodat het niet te kil wordt.
Ik ben nu ook meer van mening dat het beste kleur zilvergrijs is. (ook al is de mening van mijn man anders) Maar jeetje wat is het toch lastig om te combineren, maar dit weerhoudt mij er niet van om geen geruit te doen
Zoals je eerder al zei: misschien gewoon gaan behangen en daarna kijken hoe het uitkomt en welke kleur je erbij wilt op de andere muren. Succes en veel plezier!