Had laatst al een naken toppick geopend maar we weten het nog niet zeker. Wat vinden jullie het leukst Sam (uitgesproken als sem) xavi )uitgesproken als ksabie) xavey (uitgesproken als ksavie)
Ik zou Sam dan ook gewoon als Sem schrijven, erg verwarrend anders! Xavi en Xavey zou ik allebei als Ksavi uitspreken. En daarom zou ik voor Xavi kiezen, ook omdat ik dat best een leuke naam vind.
Helemaal mee eens! Ik snap niet zo goed waarom jullie een andere uitspraak willen geven aan een naam die toch echt uitgesproken word als Sam. Voor de uitspraak Sem hebben we de naam Sem. Ik zou bijv. nooit Kees gaan uitspreken als Cas, toch? Sam vind ik trouwens leuker dan Sem!
Sam en dan uitgesproken als Sam en niet als Sem. Xavi vind ik leuk, maar dan wel uitgesproken als (Sjabi), op zn Catalaans dus. De spreekwijze zoals je het zegt vind ik verschrikkelijk, sorry.
Je spreekt het uit met een b als je het op zijn spaans leest. En Sam spreek je in het engels uit als Sem
Sam en dan idd op z'n engels uitgesproken. Mooie naam. Ik vind de schrijfwijze Sem te verzonnen. Gewoon schrijven als Sam en de uitspraak of nederlands of engels.
Sam, maar zou Sem schrijven. Ben bang dat de rest van NL anders gewoon Sam gaat zeggen. Als ik niet beter had geweten had ik zowel Xavi als Xavey als ksavie uitgesproken. Maar ben dan ook niet zo thuis in dat soort namen
Op z'n engels is het ook Sam (met een langere a klank) en niet Sem!! Sem is niet verzonnen is een varriant op Sam. Als je een naam op z'n Engels uitspreekt dan moet je het wel goed uitspreken Ik ben een Sarah op z'n Engels en dat vinden mensen ook moeilijk. De a in het Engels spreken de nederlanders snel uit als e maar dat is echt niet zo.
Ik zeg Sam maar dat komt omdat me zoon ook zo heet. Maar dan in het nederlands anders zou ik Sem doen.
Xavi maar dan uitgesproken als ksavie. Ik vind het een erg leuke naam en toevallig is er hier op het dorp ook een Xavi (ksavie)