Welke combinatie vinden jullie t leukst?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Rubin, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naamcombinatie vinden jullie t best kunnen?

1. Lars Alek

2. Lars Patrick

3. Lars Nikolaj

4. Lars Ivan

5. Lars Aleks

6. Lars Kevin

7. Lars Liam

8. Lars Timon

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    De bijnaam Bloedige heeft hij te danken aan de tragedie tijdens zijn bekroning (Khodynka veld tragedie inderdaad). Er waren toen geschenken uitgedeeld (mokken geloof ik) en er kwamen zoveel mensen er op af + een gerucht dat er niet genoeg geschenken voor iedereen waren dat veel mensen geplet werden… Er zijn meer dan 1.000 slachtoffers gevallen. Het was een zeer ongelukkig begin van zijn ambttermijn maar ik vind het meer een ongeluk dan een bloederige praktijk eigenlijk. In Rusland zijn mensen nogal bijgelovig, ze vonden het een zeer slechte teken (achteraf gezien klopte het ook) en noemden hem sindsdien Bloedige… Da’s een verhaal achter zijn bijnaam. Verder waren alle tsaren (inclusief Peter de Grote) bepaald geen lieverdjes … Ik vind dan dat Nikolaj de Tweede medeverantwoordelijk is voor de eerste wereldoorlog en voor de revolutie in 1917 waarvan hijzelf en zijn familie slachtoffers zij geworden…
    Om een lang verhaal kort te maken: ik vind de voornaam Nikolaj prachtig en geschiedenisperikelen zouden mij niet weerhouden om hem aan mijn kind te geven. Sterker nog: een van de voornamen van mijn zoon is Nikolaj vernoemd maar zijn opa en overgroot opa. En ik kom dus uit Rusland waar deze voornaam veel voorkomt.

2. Rubin

Rubin Lid

5 dec 2010
    66
    0
    0
    Achterhoek
    Dat is toevallig, dat je uit Rusland komt, of je voorouders. Jij bent dan echt de juiste persoon geweest om te reageren op dit topic :)

Vooropgesteld ik vind Nikolaj ook een erg mooie naam, anders zou ik t niet overwegen om mijn kind ook zo te noemen. Voor jou is hij al helemaal bijzonder omdat je opa en overgrootopa zo heten en natuurlijk een soort verbinding vormen met Rusland, waar je roots hebt. Heel mooi, dat je je zoon hebt vernoemd!

Ik heb nog even op internet gesurfd en de geschiedenis wat betreft Tsaar Nikolaj II zit inderdaad anders in elkaar dan ik dacht. T enige wat me wel stoort is t feit dat hij gelinkt wordt aan t anti-semitisme. Maargoed, aan de andere kant, kun je voor heel veel namen wel mensen vinden, met n 'negatieve' kant. Er zijn ook n hoop andere mensen met de naam Nikolaj, die positieve dingen hebben gedaan en bereikt......

Ik moet er nog even over nadenken en met mijn man overleggen, wat wij nu gaan doen, maar nogmaals bedankt voor je reactie!

Rubin

3. muijens

muijens Lid

29 nov 2010
    43
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Lars en Sven. Maar die staat er niet bij. Onze zoon heet Sven als de tweede ook een jongen zou zijn dan was zijn naam Lars. Vandar.

4. Rubin

Rubin Lid

5 dec 2010
    66
    0
    0
    Achterhoek
    Jaaaaaaa ik vind ook die twee namen super leuk bij elkaar passen. Dus wie weet mocht dit een jongetje zijn (weten het geslacht niet) en er ooit nog n tweede bij komen. Ik ben dus op zoek naar n leuke tweede naam voor Lars. Sven vind ik als 2e naam dan weer net niet passen. We twijfelen nu nog tussen Lars Timon en Lars Nikolaj........

Deel Deze Pagina