Welke combinatie wasmiddel en wasverzachter ruikt lekker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fashion88, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wasmiddel van de lidl en eigenlijk altijd Robijn sensations (en dan het liefste die zwarte flessen).

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat probleem had ik ook.... totdat ik Lenor wasmiddel ging gebruiken!!!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Daarover zijn de meningen verdeeld hoor. Zelf denk ik dat vloeibaar beter is....

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb óf Robijn klein en krachtig óf Fleuril en dan in combinatie met de roze Robijn wasverzachter.

5. jonibra

jonibra Niet meer actief

Wij gebruiken Robijn waspoeder in combinatie met de gele Robijn wasverzachter.

Vind t erg lekker ruiken:)

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Als wasmiddel Ariel en als wasverzachter Lenor (de zilverkleurige of goudkleurige)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Robijn + robijn

8. Islah

Islah Niet meer actief

Dank voor de tip! Alleen als ik én wasverzachter én wasmiddel van lenor ga gebruiken wordt het denk ik nogal prijzig...

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik loop op aanbiedingen en dan heb ik normaal gesproken een fles voor 54 wasbeurten (drie komma zoveel liter) voor 10 euro. (wasmiddel)
    Voor de wasverzachter zit ik voor een liter aan, ik meen, 1,50 ofzo??

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ariel vloeibaar (groen) en Robijn wasverzachter (paars of groene fles) voor de bonte wassen, voor witte was Robijn en Robijn.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik gebruik altijd ariel i.c.m lenor wasverzachter het ruikt heerlijk

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    C1000 eigen merk (klein en krachtig) voor witte, gekleurde en/of zwarte was icm Robijn wasverzachter! Heerlijk! Ik gebruik ook wel eens Lenor wasverzachter.

13. MichMar

MichMar Niet meer actief

Een hele tijd terug was ergens in een programma, dat vloeibaar en wasverzachter de veroorzakers zijn van vieze luchtjes. En wij gebruiken per was veel te veel wasmiddel/verzachte, ook daar ben ik maar eens op gaan letten.
    Wij gebruikte ook vloeibaar van lidl en lekker ruikende wasverzachters, maar de was rook altijd wat vreemd. Na die aflevering zijn we vrij snel overgestapt op poeders.
    Wasverzachter gebruik ik alleen nog bij de 60/90 graden was (handdoeken,theedoeken,vaatdoeken,dweilen) Als de kleine er straks is gaan we ws toch voor een droger, dan is verzachter helemaal overbodig.

Vandaag bij c1000 een pak ariel(47 wasbeurten) mee genomen en een pak colorreus(75 wasbeurten) beiden €10 per pak, daar doen wij een jaar mee. Vorig jaar in januari hebben we pakken gehaald waar nu voor 3 wasbeurten nog in zat ongeveer..

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    voor de witte was: witte reus of soda en azijn
    voor de bonte was: dash poeder groen pak met bloemetjes
    voor de zwarte was: vloeibaar zwart wasmiddel van aldi of ah eigen merk

wasverzachter: blauwe robijn sensation of paarse lenor. als mijn voorraad op is, ga ik over op ah eigen merk.

ik hoorde ook dat vloeibaar wasmiddel minder goed zou zijn. geldt dat alleen als je het in het bakje doet of is het ook minder goed als je het in een bol in de trommel doet?

15. Islah

Islah Niet meer actief

Wat ik me afvraag trouwens, is een speciaal wasmiddel voor zwart/donker echt nodig? Ik doe dat met een gewoon wasmiddel voor gekleurd...

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb van die Ariel tabs ( of zoiets, van die 'zakjes' met vloeibaar wasmiddel ) en Robijn Sensations. De roze en de blauwe.

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

:$ doe je daar een jaar mee? Ik doe daar 2/3 maanden mee!
    Jullie zijn waarschijnlijk nog samen zeker?

18. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Voor de gekleurde was: Robijn color vloeibaar
    Voor de zwarte was: Robijn Black velvet vloeibaar
    Voor de witte was: Robijn klein en krachtig vloeibaar

Als wasverzachter meestal Lenor zilver of rood. En soms iets anders zoals Robijn of Silan als dat in de aanbieding is.

Vind het allemaal lekker ruiken!
    Leg ook weleens geurbuiltjes in de kast. Heerlijk!

19. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man had ooit eens zo'n doos van 8 of 8,5 kg waspoeder gekocht bij Lidl, 2 jaar geleden ofzo (of meer) en daar heb ik nu nog steeds een beetje van. Ik doe ook heel lang met wasmiddel...
    Wij zijn met zo'n 3en en er worden zo'n 2 wassen per week (soms minder, maar niet meer) gedraaid.

20. MichMar

MichMar Niet meer actief

Hier idem, ongeveer 2 wassen in de week.
    Toen de dochter van mijn man hier vorig jaar 7 maand gehokt heeft waren het geloof ik 3 wassen in de week...
    Er gaat maar een halve schep poeder in, meer is echt niet nodig...

Deel Deze Pagina