Over 4 weken ben ik uitgerekend van ons eerste kindje, we weten niet wat het word. Nu zijn we wel uit de jongensnaam, maar die meisjes naam blijft moeilijk. Een aantal opties die wij nu op papier hebben: Lana Dilana/Dylana Ivana Malin/Malin Wat vinden jullie? Ik weet dat het onze keuze is, maar een paar tips of nieuwe ideeen zijn zeer welkom. Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar de naam Malin. Hoe spreken jullie dit uit? Malin, dus met de klemtoon op Ma of Malin, dus met de klemtoon op lin Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zou Malin uitspreken als Malin, maar het blijft wel een lastige naam. Lana vind ik de leukste naam uit je lijstje, duidelijk, simpel, stoer en internationaal. Malin zet ik op de tweede plek, iets liever, iets minder duidelijk en minder simpel, maar ook nog wel stoer. Ivana op 3. Niet zo'n mooie naam. Iva wel, die naam vind ik super. Lana vind ik ook ok. Maar Ivana vind ik niks, sorry.. Kan niet zo goed uitleggen waarom, maar de naam heeft voor mij een beetje een soort asoklank of zo... Dilana/Dylana als laatste. Vind de naam gek klinken en helemaal niet mooi. Zo van 'Die Lana'... Ik zou dus gaan voor Lana of Malin! Was je nog op zoek naar andere namen of niet?
Zeker weten Malin! Ik spreek het overigens uit als MA-lin, met de klemtoon op de ma dus. Super-leuke naam vind ik!!!
Ivana. Lana vind ik geen naam, vanwege de betekenis. Dilana vind ik ordi klinken en Malin vind ik te onduidelijk qua uitspraak.
Ik vind Malin wel leuk! Ik spreek het uit als Malin. dus de nadruk op Ma. Marlin of Marin vind ik nog net iets leuker trouwens. Lana vind ik ook nog wel leuk, maar iets gewoner. Yvana en Dilana vind ik niks, sorry.
Als iemand nog andere leuke ideeen heeft? Ze zijn welkom. Het moet in ieder geval een naam zijn met minimaal 2 lettergrepen. Ivm de achternaam, kort en 1 lettergreep. Hoor graag jullie ideeen.
Hmmm mijn ideetjes: Aimée Alice Alina / Aline Alissa / Alyssa / Alisa / Alysa Alja / Alya Alma Alva Amara Amaya Amira Anisha Annora Aranka Arya / Arja Britt Caya / Kaya Chloë Danica / Danika Elena Eliana / Eliane Elina / Eline Elissa / Elyssa / Elisa / Elysa Elize Elles / Ellis Elora Farah Fenna Gaby Hiba Ilana Iliana Iluna Indra Irsa / Yrsa Iselin Ivanka Jana / Yana Jenna Jileen Jona Laila / Layla Lara Leana Lena Lina Luca / Loeka Lynne Maja / Maya / Maia Malene Malina Mara Maren Maura Mayim Maylin Mila Mina Minja Mira / Myra Mirja Nadira Nima / Nimah Nina Nora Noura Nowa Noya Nyla / Nila Rachelle Rana Renata / Renate / Renathe / Renatha Romée Romy Seloua Sinne Svana Tamira Thana Thara / Tara / Tarah Tirsa / Tyrsa / Thyrsa / Thirsa Tirza / Tyrza / Thyrza / Thirza Vana Vita Yara / Jara Yepa Yilla Yina Ylva / Ilva Yuna / Yoena / Djuna Zahra / Zarah / Zara Zoë / Zoey / Zoï
Hoi, ik vind Ivana, Dilana, en Lana wel leuk: origineel, duidelijk en daarnaast hou ik sowieso wel van meisjesnamen die eindigen op een a Ik zal zo nog een paar alternatieven geven, misschien heb je er wat aan. Wat betreft Malin, die naam vind ik wel origineel, maar het is niet meteen duidelijk hoe je hem uitspreekt (als je die naam kiest, moet je volgens mij zelf bepalen hoe je hem uitspreekt en dan moeten andere mensen dat maar overnemen). Daarnaast associeer ik hem zelf ook met mal, male, malo etc., dus met slecht, kwaadaardig, pijn etc., dus daarom zou ik er zelf niet voor kiezen. Als Frans woord is het trouwens wel een mannelijk woord; de vrouwelijke vorm zou dan maligne zijn en voor zover het met slim te maken heeft, lijkt het toch vooral in de zin van 'uitgekookt' en kwaadaardige dingen doen op een slimme manier, dus wel negatief, vrees ik. Malin is echter geen Franse naam! Ik heb (uit nieuwsgierigheid) even rondgekeken en Malin is o.a. een oud-Engelse naam, dus dan zou je hem ong. uitspreken als mee-lin. Voor de duidelijkheid zou ik hem dan eerder schrijven als May-Lynn of Mae-Lynn: Malin (meaning and origin) Verder blijkt Malin ook een naam in andere talen: Zweeds en sanskriet (India, maar daar is het blijkbaar een jongensnaam) en ik weet niet hoe ze de naam daar uitspreken : Malin | Name Meaning & Origin | Boy or Girl Name Malin | Baby Names World Hopelijk heb je wat aan deze info (je kunt het maar beter van tevoren weten, lijkt mij). Van jouw namen vind ik Dilana de leukste. Andere suggesties: Ilana (zonneschijn, schoonheid) Dilara (hartendief) Evani (leven) Evania (vrede) Avani (Aarde) Chiara/Kiara (helder) Kaira (zon, puur) Kiana Lani (hemel) Alana Iona Loriana Ariana (vol met leven) Amaya Amani (vrede) / Amany (wens) Amissa (waarheid) Alina (mooi, nobel, licht) Elena Ferisa / Ferize / Feruza Firuza / Firouza (succesvol, geluk) Felisa (gelukkig) Isaura Milena Lorena Lorine Imara (sterk) Imani (geloof) Elara Elea Elysia (zielsgelukkig) Lavinia (puur) Davina Amara Iliana Aliza (vreugde) Atiya (geschenk) Evanthe (goede bloem) Dianthe (goddelijke bloem) Calista/ Callista / Calixthe (bijzonder mooi) Eliana (zon) Kerenza / Kerensa / Karenza / Carenza (liefde) Juliana Liana Livia / Liviana / Livana Luana Tuana Olivia Valentina / Valeria (sterk, gezond) Serena (helder) ... Vind je ze mooi? Veel succes met je keuze!
Ik vind Malin de leukste naam Maylin vind ik nog leuker. Daarna Lana. De andere twee namen vind ik persoonlijk niet mooi.
Mijn voorkeur gaat dan naar Lana. Wb de naam Malin: Ik zou de nadruk leggen op de tweede lettergreep. Dus Malin.