welke combinatie

Discussion in 'Flesvoeding' started by lunaatje, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

Dec 4, 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    ons zoontje is nu 14 weken en heeft last van krampen,reflux en moeizame stoelgang.
    heb nu nutrilon omneo(ben van belgie)maar heb horen zeggen dat dit krampen veroorzaakt?ook van de reflux heeft hij dan nog last.
    hebben nu ook samen motilium en gaviscon.
    maar gaviscon zou hij ook krampen en moiezame stoelgang krijgen en van johannesbroodpitmeel ook...

dus ofwelnutrilon omneo indikken toch met nutriton(wat krampen en moeizame stoelgang veroorzaakt) maar dan wel druppeltjes collikid bijgeven?
    ofwel indikken met rijstvlokken(maar hier zitten calorieen in en heeft hij ook krampen en moeizame stoelgagn).

ook was ik aan het denken om de omneo met de ar te mengen(maar in ar zit dan ook weer die johannesbrpitmeel.....
    pff weet het niet meer hoor

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Volgens mij zou je baby geen krampen hoeven te krijgen van nutriton.
    Friso comfort is bijvoorbeeld speciaal voor baby's met reflux en krampjes en daar zit standaard al johannesbroodpitmeel (nutriton dus) doorheen.
    En Omneo is ook juist tegen krampjes en moeizame ontlasting. Ik kan me alleen niet meer herinneren of daar ook jbp doorheen zit, volgens mij ook.

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Omneo zit geen johannesbroodpitmeel doorheen, Nutrilon heeft de AR met JBPM.
    Lunaatje, die JBPM, geeft volgens mij bij het ene kindje wel en bij het andere kindje geen krampjes... Het zit bij Friso in de comfort voeding, die is tegen krampjes en spugen en voor als je kindje een moeizame stoelgang heeft.

Wij zijn die comfort voeding gaan gebruiken voor de moeizame stoelgang en het viel gelijk op dat het spugen minder werd. Stoelgang bleef wat moeizaam, ik heb de laatste paar dagen het idee dat het wat makkelijker gaat (we gebruiken sinds een weekje kindicol druppels van VSM, maar of het daar aan ligt... ik vraag het me af).

Ik zou niet teveel ineens veranderen. Dus bijvoorbeeld nutriton proberen en dat dan ook even de tijd geven.
    Sterkte!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Bij ons werden de krampjes juist stukken minder door Johannesbroodpitmeel, dus het werkt per kind verschillend.
    Ik meng Omneo ook met A.R., 2 scheppen Omneo, 4 A.R. (180 ml water)en dan voeg ik nog een beetje extra jbpm toe, want anders is het nog te dun. Zou ook gewoon standaard kunnen nemen en daar jbpm aan toe kunnen voegen, maar dit is iets goedkoper heb ik uitgerekend, want het kost allemaal al een vermogen. Ik heb de Nutrilon voedingsinformatielijn eens gebeld, die konden me wat meer vertellen over alle verhoudingen. Misschien wel een aanrader, ze helpen goed. Anders zit je met allerlei verschillende voedingen, druppels etc.
    Maar het is een heel gedoe hoor, om de juiste verhoudingen en voeding te vinden. Sterkte!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omneo is speciaal voor krampjes en om makkelijker te poepen en bevat geen johannesbroodpitmeel. Dat mag je er wel gewoon aan toevoegen.

Als hij naast de medicijnen nog zo'n last heeft, dan zou het ook verband kunnen houden met een allergie of overgevoeligheid voor koemelkeiwit. Dat gaat namelijk vaak samen met reflux. Veel kinderen met reflux knappen flink op als ze een hypo-allergene of nog verder gehydroliseerde voeding krijgen. Heb je deze mogelijkheid al eens besproken met je arts?

Verder geldt voor de meeste kinderen met reflux dat ze minder klachten hebben als ze vaker over de dag verdeeld kleinere flessen krijgen, omdat de druk op het maagklepje dan minder is.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Kan een kind ook zo'n koemelkeiwit-allergie hebben als hij borstvoeding krijgt, omdat je zelf zuivel eet? Mijn dochtertje hield namelijk haast niets van de BV binnen, spuugde alles uit, de hele dag door. Toen ik de BV ben gaan kolfen en met jbpm ben gaan mengen werd het wel heel veel minder, dat gespuug. Helaas liep de BV ook terug en ben ik daarnaast ook KV gemengd met jbpm gaan geven. Eigenlijk hetzelfde effect als BV, gaat goed, maar zodra ik er iets minder van indoe, vliegt alles er weer net zo hard uit.
    Misschien is het iets van koemelkeiwit-allergie en kan die hypo-allergene wel helpen, over een week of 2 moet ik toch naar de 6-maanden voedingen en kan ik dat eens proberen. Maar ik had geloof ik ook eens gelezen dat HA-voeding niet hielp als je eerder al andere soorten voeding hebt gegeven. Of is dat alleen om allergiën te voorkomen, en dat als je het al hebt, dat het dan juist weer een oplossing kan zijn?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij sommige babies wordt het spugen inderdaad een stuk minder als je als moeder alle zichtbare koemelk uit je dieet schrapt. Soms is een echt hypoallergeen dieet nodig.
    Steek je licht eens op bij het borstvoedingsforum. Daar zitten meerdere moeders die met dit bijltje gehakt hebben.

Share This Page