Wat ik trouwens ook heel belangrijk vind is de voetrem. Bij sommige wagens moet je met de bovenkant van je voet een stang omhoog trekken, dat kan best zwaar gaan wat volgens mij je schoenen niet ten goede komt. Sommige wagens lijken ook de draaicirkel van een vrachtauto te hebben. En luchtbanden dempen het trillen behoorlijk en zijn stiller dan plasticwieltjes. Testen testen testen, is ook nog leuk om te doen.
Nou hou je vast, hier even een verhaal hoe het niet moet: We begonnen met een Quinny freestyle 4XL (4 wielen). Wat een log ding, en te groot om ook maar ergens mee naar toe te nemen (we hebben een stationwagen, dus daar lag het niet aan) Vervolgens een Quinny Freestyle 3-wiel: nou dit was een redelijke wagen, ware het niet dat ons tweedehandsje het snel begaf. Toen een firstwheels gekocht (Bugaboo look-alike) Leuk wagen, maar met de kleine wieltjes voor botste je overal tegenaan, bijvoorbeeld tegen onregelmatigheden in de weg. Daarna van mijn ouders een Bebiesfirst gekregen. Met de kinderwagenbak was hij super, maar de buggyzit valt zwaar tegen. Er zit bijna geen zitvlak aan, waardoor hij niet goed zat voor ons meisje. Ze wilde er ook standaard niet in. Daarna een Mutsy 4-rider. Dit vind ik een geweldige wagen. Het is wel een tweedehands. Ik ben met deze wagen zo tevreden dat ik een nieuw onderstel heb gekocht, zodat hij weer helemaal goed is. Bovendien kun je er een duoseat op zetten, mocht je meer kindjes krijgen. Nu denk je vast dat ik een berg geld ben kwijtgeraakt hieraan, maar gelukkig heb ik ze op de versleten Quinny na allemaal weer doorverkocht, dus ben nog altijd weinig geld eraan kwijt. Maar ik zweer dus nu bij de Mutsy.
Quinny Buzz 3! Je hebt hem ook met 4 wieltjes. De Buzz 2008 is ten opzichte van 2007 best veel veranderd. De klachten die je op deze site veel leest zoals een te kleine wandelwagen inzet zijn verholpen. Nu zit er standaard een XL-seat bij. (wel alleen bij 08) En in het begin zit je kindje wel lekker stevig in het normale zitje. Hij is ook wat lichter geworden en technische verbeteringen, die weet ik niet.... Groetjes
Wij gaan de E3 van Phil&Teds kopen, omdat het uiteindelijk de meest compacte (nestje in plaats een grote bak) en praktische wagen is, waar je wel goed mee het strand op kan, of het bos in, doordat hij grote luchtbanden heeft. We wonen in een oud, maar klein huisje en hebben weinig bergruimte (en geen zin in een grote kinderwagen in de woonkamer), dus moeten alles zo praktisch mogelijk kopen. Deze kinderwagen beantwoordt hieraan. Nog een voordeel is dat je met behulp van een extra zitje, zonder dat het ruimte kost een tweede kind kan vervoeren (of een lading boodschappen). Dit extra zitje past weer op een onderstel, zodat je het als wipstoeltje kan gebruiken. Daarbij is hij ook gewoon mooi (sportief) en zie je er weinig mensen mee lopen. Het is een echte 'outdoor-wagen'. O ja! Hij heeft dus verschillende standen, zodat je hem kunt gebruiken vanaf de geboorte tot vijf jaar. Je kunt er een baby en een peuter in kwijt, of een peuter en een kleuter. Verder kun je natuurlijk van alles krijgen voor erop en eraan en er is ook een adapter waarmee je of ee Phil&Teds autostoeltje, maar ook een maxicosi op de wagen kan klikken. En hij is redelijk licht in gewicht. Je kunt hem onder andere kopen bij Babypark, maar ook via internet. In Engeland is hij veel goedkoper, dus het loont om hem daar te bestellen en te laten opsturen. www.phil&teds.com
Hier een fan van de Firstwheels (www.firstwheels.nl). - Hij is niet te duur (combi nieuw voor ongeveer EUR 400 - wij hebben het onderstel + wandelwageninzet tweedehands voor EUR 90 en een nieuwe reiswieg voor EUR 100) - Hij is heel klein en eenvoudig inklapbaar - Het onderstel ingeklapt kan "zelfstandig" blijven staan (handig bij een kleine hal) - De wandelwageninzet kun je naar je toe en van je af erop zetten - Handig en vrij grote boodschappenmand De reiswieg staat nu ook op het onderstel naast ons bed als wieg. We hebben er een los matrasje van schuimrubber voor bijgekocht (EUR 13). De adapters voor een maxi-cosi kostten EUR 30. Ik ben zelf voor de 4-wieler omdat ie veel stabieler is. Vooral als je een stoep op moet. Succes met het maken van je keuze!