welk maat luiers alvast inslaan met kortingen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hey meiden ik heb laatst 6 pakken new baby maat 3 gekocht en 3 pakken maat 4 en 3 pakken maat 4+ , maar als er nog aanbiedingen komen met 3 e gratis ofzo wil ik nog wel watbijkopen , maar welk maat kan de baby het langst dragen , ik heb bijv nu 6 pakken van maat 3 kan ik er nog een paar bijhalen of is dat genoeg?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou geen luiers meer kopen. Elk kindje heeft een ander postuur, lengte, dikke of smalle billetjes.

Vaak moet je verschillende soorten en merken luiers proberen, voordat je de juiste gevonden hebt. Wat bij de een past, hoeft jouw kindje niet te passen. Of je kunt een bepaald merk niet praktisch vinden in gebruik, of het lekt snel door omdat je kindje heel veel plast of poept. Straks zit je met een hele voorraad luiers, die niet passen of niet bevallen. Er zijn altijd wel aanbiedingen, dus wacht het af en koop ze pas als je kindje er is.

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    baby dry maat 3 heeft ie hier ongeveer een half jaar aangehad. dat zijn wel wat meer dan 6 pakken geweest (heb ze niet geteld, sorry hahahaha). hij zou nog best in maat 3 kunnen, maar ik had al maat 4 op voorraad in huis. Past ie ook prima, moeten de plakkers wat strakker. op kdv krijgt hij nog wel eens maat 3 aan.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja mijn tip koop geen luiers in vooraad je kindje kan alergies zijn
    Voor de luiers waar je nu voor kiest
    Of zoals wat hier boven al geschreven werd

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ok :( daar had ik niet aan gedacht maarja als die alergiesch is voor luiers dan is ie dat toch ook voor alle andere merken. Dit is 1 van de betere merken dacht ik..maar oke dan heb ik nu genoeg

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

'
    Je kunt hoeft niet voor alle merken allergisch te zijn, mijne kunnen niet tegen huggies. Ik had nog een aantal pakken en toevallig pas geruild met een mama wiens kindje niet tegen pampers kon.

En qua bouw weet je nu nog niets, ik vind pampers niet geweldig zitten bij dikke kindjes en mijne is te smal voor bumblies en kruidvat.

En een beetje klein fijn kindje heeft maat 4 pas aan met een jaar (mijn dochter en zoonlief zit net in mt3 ;)). Duis je moet het ook heel lang bewaren.

7. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Mijn zoontje van 3 zit nog steeds in mt 4 :) en begint zindelijk te worden. Groter dan mt 4 zou ik dus (nog lang niet) kopen :)

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ahummmm...
    Hier blijkbaar een reuzenkind, zit in 4+...
    Maar ze weegt ook al bijna 9 kg.

Maar om antwoord te geven op je vraag,
    zou nu even niets meer kopen.
    Er zijn altijd wel aanbiedingen, dus denk dat je wel genoeg nu hebt hihi.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou geen luiers in het voren kopen.

ik heb verschillende geprobeerd:

kruitvat> uitslag
    huggies> altijd door lekken
    ah> te dik en weer uitslag.

ik zweer bij pampers. terwijl mijn nichtje er uitslag van krijgt tot bloedens aan toe

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik neem aan dat je ook al maatje 1 en 2 in huis hebt ;). Die zal je de eerste maanden nodig hebben in ieder geval.
    Maar er zijn vaak genoeg aanbiedingen, ik heb geloof ik 1 of 2 keer zo een pak gekocht omdat er geen leuke aanbieding was en ik koop al bijna 3 jaar luiers.
    En wat de anderen al zeggen, als je kindje er allergisch voor is is het zonde van je aankoop.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja mmeke maat 1 heb ik ook al veel van gratis gekregen, maar ik denk dat ik een minstens een 8 ponder krijg haha :) vandaar dat ik maat 3 veel van heb :)

12. Sincerity

Sincerity Actief lid

14 okt 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    Ik heb een aardige 7 ponder, en toch vind ik wat van de 2's wat te groot. 2 van de c1000 past wel aardig terwijl 1 net wat te klein was, kruidvat 1 vond ik beste passen voor d'r (had een gratis pak van) en pampers 2 was veels te groot.

Ligt aan de merk en je kind, die van kruidvat heeft wel doorgelekt terwijl hij het beste paste, en de merken die te klein/groot leken heeft ze nog niet doorgelekt..

Denk dat idd voor jou het beste zal zijn om veel 3 in te slaan, maar ook wat 2 hoor want het gaat er toch gigantisch snel door heen zonder dat jij het weet.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mijn meisje was ruim 7 pond bij de geboorte maar heeft nog zeker 2 maanden in maat 1 gezeten en nog eens 2 maanden in maat 2.
    Ze zit nu nog in maat 3 overigens, met 9 kilo en 10 maanden.
    We beginnen nu naar maat 4 te gaan.

Maar het is wel verstandig niet te veel in te slaan van de kleine maatjes, daar heb je gelijk in.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Reken op een pak per week minimaal.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    hier een 10 ponder. paste van pampers nog net in maat 1, maar van kruitvat niet. Past nu nog in 2, maar draagt meestal 3.
    je doet ong een week met een pak.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113

Ik zou het hier bij laten.

Maat 3, 4 en 4+ zitten ze wel het langste in is mijn ervaring.

17. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    De maat 1 en 2 waren ze hier heel snel uit! Had 2 pakken van allebij de maten en was meer als genoeg. Daarna overgegaan op 3, en Evelien is nu 8,5 maand en ze heeft nog steeds 3 aan.

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier een maandje maat 1, nu maat 2. Maar die ziten best ruim vooral die van de etos..en Mart is nu 10 pond..

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Baby was 7,5 pond bij geboorte.
    Heb 1 pak maat 1 kruitvat (gratis, lekte door) en 2 pakken maat 1 pampers gebruikt. Daarna door naar maat 2 (3 pakken gebruikt geloof ik), sinds een paar weken zit hij in maat 3.
    Je krijgt in veel babydozen en supermarktpakketten gratis lueirs, dus bij hebben huggies, kruitvat, etos, bumblies en C1000 geprobeerd. Uiteindelijk op pampers uitgekomen.

20. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook veel verschillende soorten luiers uitgeprobeerd en uiteindelijk op kruidvat uitgekomen. Pampers werkt bij ons juist weer niet. Zo zie je maar dat je eigenlijk van te voren bijna niet kunt weten welke luiers uiteindelijk het beste bij jou/je kind passen.

Deel Deze Pagina