Ovenfriet, is dat nu wat eigenlijk? Hoor er zoveel verschillende dingen over. Zijn er bepaalde merken die heel lekker zijn, of juist niet? Ik hoor graag jullie ervaringen en andere tips en tricks.
Wij eten al jaren geen friet meer uit de frituur. De ovenfriet van nu is niet meer die van 10 jaar terug, geen slappe zooi meer. Wij hebben altijd frietjes uit de supercrunch lijn van Aviko
Wij hebben die van AH eigen merk...altijd heel knapperig uit de oven. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel in de speciale crisp functie doe van onze oven. Ik vind het veel lekkerder dan in olie. Maar ook ovenfriet is voorgebakken...dus heel vaak eten we het niet.
Euhh. Heb een airfryer, maar koop geen speciale oven frieten. Gewoon diepvriesfrieten van Jumbo eigen merk doen het ook prima! Stukje goedkoper..
klopt...het is net zo slecht Zelf gemaakte doe ik altijd in de zonnebloem olie...ook niet goed Daarom gewoon niet te vaak
waarom niet eigenlijk? Ze worden idd voorgebakken, maar iig een keer minder afgebakken. Als ik zelf friet snij voor in de frituur worden ze ook 2 keer gebakken. Dit is dan een keer minder. Of zie ik iets over het hoofd?
Dat durf ik niet te zeggen. Denk haast wel. Maar al die ovenfriet ensnacks zijn iig vaak juist nog ongezonder als frituursnacks. Omdat het toch knapperig moet worden zit er weer allerlei zooi door en het bevat vaak nog meer calorieen ook.
Wij hadden toevallig gisteren mini frietjes van aviko, maar dan wel de super crunch variant. Ik vond ze best lekker, maar niks haalt het bij een frietje van de snackbar 😉
Aan ovenfriet en -snacks voegen ze vaak allerhande dingen toe om de knapperige structuur te behouden. Zal wel per soort verschillen wat ze precies toevoegen maar vaak is het aantal kcal hetzelfde als bij frituur. Alleen om de stank zal ik zelf al sneller de oven nemen haha. Wij eten regelmatig aardappelwedges uit de oven en vinden dit allemaal heerlijk... Eigenlijk lekkerder dan friet zelfs.
Maar als ik zelf ovenfriet maak is het dus alleen aardappel, klein beetje olie (een eetlepel ofzo), zout en eventueel een eetlepel paneermeel. Voor het knapperige doe ik ze onder de grill.
Wij ook! En dan vaak de Franse Frietjes. Die komen jammie uit de oven. En tja, gezond zal het niet wezen, maar veel dingen zijn tegenwoordig helaas niet gezond (meer). Gewoon met mate. Hier 1x in de 2 weken ovenfrietjes. Halen bijna nooit meer friet bij de snackbar (weet je ook niet hoe vaak ze het vet vervangen!).
En in wát voor vet ze het bakken... Ik hoef bv echt geen friet gebakken in reuzel (schijnen ze bij sommige snackbars te doen).
Ik doe altijd ovenfriet in de frituur,vindt het lekkerder. Laatst had ik het toch in de oven gedaan,hele huis stonk naar frituur! Wat doe ik fout?? Dan maar voor die paar keer per jaar de frituurpan aan in de bijkeuken met de deur open.
De frites uit de friteuse vind ik vele malen lekkerder, maar als we ze in de airfryer doen dan het liefst ah ovenfrites!