Proefpersonen voor geld bedragen

Discussion in 'De lounge' started by Niveah, Jan 10, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ik kwam het tegen op Facebook. Ik had er al wel eerder van gehoord maar vond het interessant. Ik zal er zelf niet snel aan mee doen, zeker geen hele zware testen waar je zware medicatie voor moet slikken, en lang ergens moet verblijven. Wie zou dat nou vrijwillig doen?
    Ik was heel benieuwd wie hier wel eens heeft meegedaan of mensen kennen die het gedaan hebben? Vind het heel interessant om erover te lezen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    Ik kom even niet uit "gele" bedragen

citroenrasp likes this.
  3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Geld. Foutje dus. Hoe kan ik dit aanpassen?

bosi333 and chrystel73 like this.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Had ik ook maar dacht wacht wel tot iemand anders het vraagt :roflmao:

En on topic, nooit gedaan en ook nooit van plan. Er komt weleens een denk ik hoax voorbij op facebook dat NASA voor $10k betaald voor mensen die 6 maanden in een bed willen liggen. Dat zou ik dan wel overwegen :D

Huismuisie, Robijn89, Lexie74 and 2 others like this.
  5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Haha sorry!

Ohh dat lijkt mij helemaal niks! 6 maanden in bed, mij te saai maar snap dat het voor sommige wel een feestje lijkt. Gelukkig een hoax haha

GossipGirlxoxo likes this.
  6. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,474
    6,089
    113
    Female

Volgens mij geen hoax, weleens interview gelezen van iemand die dat had ondergaan. En echt.. 6 maanden liggen maakt je fysiek en mentaal stuk haha. Vond het vrij heftig.

Ik zou niet voor geld aan dergelijke onderzoeken meedoen. Omdat ik mezelf gewoon echt niet zou vergeven als ik er iets aan overhou. Daarnaast ben ik echt een mietje mbt medische dingen..

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Het lijkt mij fysiek en mentaal ook heel heftig waardoor ik dat nooit zou doen.. Dat zou betekenen dat je niet eens je bed uit mag om te plassen of eten? Dan is die 10k echt te weinig. Zelfs een miljoen.

En precies wat je zegt, straks houd je er iets aan over, dat zou heel erg zijn. Vooral voor je kinderen als je die hebt. Als ze nog zo jong zijn en ze je nodig hebben helemaal. Dat kan gewoon niet vind ik

8. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,474
    6,089
    113
    Female
    Jaa van wat ik toen gelezen had ging alles vanuit bed, hoefde er niet uit om te plassen of grote boodschap.. maar op een gegeven moment weet je ook niet meer hoe je moet gaan liggen etc. Het is echt een nachtmerrie, zo klonk het. Terwijl hij in eerste instantie dacht oké prima dit doe ik even.

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Precies. Je krijgt last van doorligplekken, pijnlijke gewrichten. Gewichtstoename misschien, conditie gaat achteruit. Spierverslapping en vast nog veel en veel meer om dan nog niet te spreken over wat het mentaal zal doen, mensenschuw, wereldvreemd. Depressie, je weet het niet. En half jaar is dan heel heel lang

Nina Sanders, Zulema and Beausecret like this.
  10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Het zijn vaak vooral jongen gezonden mannen die ze zoeken. En gelukkig zijn er mensen die dit doen. Anders zouden er veel medicijnen niet goed gekeurd kunnen worden.

#lees nu net dat ze ook anderen mensen zoeken. Soms met bepaalde voorwaarde.

https://proefpersoon.nl/actuele-chdr-onderzoeken

11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ze zoeken idd van alles. Elk geslacht vanaf 18 jaar. Meestal in gezonde toestand

12. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

Nov 9, 2018
    1,332
    1,135
    113
    Female
    Ik heb als student wel eens meegedaan aan een onderzoek waarbij ik of mijn eigen anticonceptiepil kon houden of een andere moest gaan gebruiken. Drie keer bloed prikken en mocht mijn eigen pil houden. Makkelijk verdiend en ook nog wat goeds gedaan.
    Huisgenoot had meegedaan aan een onderzoek waarbij ze via een sonde vet toegediend kreeg. Dat was best heftig aangezien ze er wel ziek van was en met een sonde rond moest lopen. Wel genoeg geld verdiend om haar collegegeld te betalen.

Nina Sanders likes this.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik heb meegedaan aan kleine onderzoeken, niks met echt grote risico’s. Bij eentje werd bv met een vingerprikje bloed afgenomen ern paar keer - heftiger dan dat werd het niet. En dan ging het bv om €10 per onderzoekje.

En €10k voor 6 maanden in bed liggen klinkt als veel, maar als je het omrekent naar bv bedrag per uur (iets meer dan €2), is het echt niks - en 6 mnd liggen is fysiek echt heel heftig, daarna moet je gaan revalideren voor je weer normaal kan lopen etc... Mentaal nog niet eens meegenomen. Dan heb ik veel liever een vingerprikje en €10 hoor ;)

Nina Sanders likes this.
  14. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Ik ben ooit gevraagd door mijn arts of ik mee wilde doen om medicatie te testen, zou week intern zijn en infusen en paar maand later weer, heb dat toen serieus overwogen omdat geen enkel medicijn aan wilde slaan en deze nieuw in NL op de markt kwam dus ik kans had dat het werkte, uiteindelijk niet gedaan om de kromme reden dat je er een vergoeding voor kreeg en ik dan problemen zou krijgen met mijn wia omdat ik dan volgens uwv verdiencapaciteit heb :rolleyes:

15. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,466
    3,912
    113
    Female
    Nu zou ik er niet aan mee doen, gewoon uit praktische overwegingen (ga geen vrij vragen om ergens anders geld te verdienen). Maar als student zou ik het wel doen.
    Medisch wetenschappelijk onderzoek is gewoon zo belangrijk. En ik geloof er wel in dat dit soort medicatie studies steeds veiliger worden.

Nina Sanders likes this.
  16. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,466
    3,912
    113
    Female
    Als je door je arts wordt gevraagd, is het daarvoor al door een groep gezonde mensen getest en wellicht ook al door een patiëntengroep, een fase 2,3 of 4 studie.
    Mocht je die vergoeding niet weigeren? Bij ons in het ziekenhuis wordt daar volgens mij niet moeilijk over gedaan.

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,751
    113
    Ik heb tijdens de tweede zwangerschap wekelijks prolutoninjecties gekregen.

Pas achteraf hoorde ik dat het iets experimenteels was dus daar was ik niet erg blij mee. Als ik het van tevoren had geweten had ik misschien wel ingestemd, maar had het gewoon willen weten.

18. Freijalove

Freijalove Niet meer actief

Dat is iets voor mij! Ik lig elke dag 20 uur al in bed!

19. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Ex van mijn zus had dat gedaan om uit de schulden te komen. Was wel een flink onderzoek; weet niet meer hoe lang maar hij moest in het ziekenhuis liggen aan een infuus met medicijnen. Maarja, wel in 1 klap van de schulden af.

Zelf alleen een mri en testjes gedaan voor wetenschappelijk onderzoek, kreeg ik toen 20 euro voor, als student toch wel leuk. En met de data kon ik af en toe online testen doen waar ik extra mee kon verdienen.

Nina Sanders likes this.
  20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb wel eens meegedaan. Maar niets ‘gevaarlijks’, dus ben nooit verder gekomen dan kadobonnen of een paar tientjes.

ook meegedaan aan een studie om cryo’s anders in te vriezen. Nu denk ik: dat was best een risico. Maar dat was gratis...

Share This Page