Ik vind crackers per definitie niet vullen, hoe vol met koren ze ook zijn.. Ik dacht ook direct aan pap. Havermoutpap met bv rijstmelk en banaan of ander fruit evt. Vult goed, lekker zoet en schijnt erg gezond te zijn.
Ik heb een natriumbeperkt dieet en eet vaak de boekweitcrackers van het merk Le pain des fleurs. 100% boekweit, verder helemaal niets. Even voor het plaatje: Boekweit crackers suiker- en zoutvrij | Glutenvrijemarkt.com! - Glutenvrijemarkt.com (dit was de eerste die boven kwam drijven toen ik googelde) Maar ik koop ze gewoon bij Ekoplaza, en de andere biologische winkels die ik ken verkopen deze ook. Ze zijn er in meerdere varianten en wij (kids+ik) vinden ze errug lekker.
Die zonder suiker en zout zijn wel pfoehee! Hier bij de biowinkel alleen de met suiker en zout, dat proef je ook. En ik houd niet van die Cracotte-structuur; al dat geplak tussen je tanden! Hier rogge-/speltcrackers, zit dit in: volkoren roggemeel (83%)*, volkoren speltmeel (6%)*, speltvlokken (5%)*, water, zeezout De Amaranth-crackers zijn ook zo lekker! Zuurdesemcrackers van Wasa: wat klopt er niet?
Het zal wel aan het tijdstip liggen dat ik je niet helemaal volg maar wat bedoel je hiermee? Lekker of juist niet? Wij vinden ze dus heerlijk en ik vind ze itt cracottes (die ik overigens wel lekker vond, maar nu helaas niet meer mag eten) helemaal niet plakkerig. Maar goed, smaken verschillen.
Oh sorry, ja haha, ik vind dat dus lekker: gewoon een bek vol pure smaak. Het staat er ook raar: ik vind ze lekker, maar ze plakken zo tussen je tanden!
Die meergranen crackers van vitalu zijn hier zo snel op.... Dat ik ze niet te vaak koop want dan kan ik elke 2 dagen bijhalen.dochterlief vindt ze ook echt heerlijk. (Zijn die vierkantjes) Wij hebben ooit via buzzer een hele doos met die dingen gekregen en was in no time geen kruimel meer van te vinden. Of ze net zo verantwoord zijn als de fabrikant doet geloven... Zul je de verpakking voor moeten lezen. En dan vooral letten op zout, suiker en andere niet-noodzakelijke toevoegingen. Maar ze zijn wel heel lekker in ieder geval. Heel wat beter dan die wasa crackers
Die Lu Cracottes, daarvan heb ik de reclame nog nooit geloofd. Als je die dingen al ziet, is al wel duidelijk dat dat nooit gezond kan zijn Thirza is ook geen beste broodeter, dus hier als alternatief pap, (met beetje honing evt), volkoren crackers (AH), volkoren beschuit. Soms gewoon maar even lekker fruit. En soms wil korstjes van het brood af ook wel helpen Voor Caitlyn doe ik als alternatief soms volkoren pasta en eerder wel fruitmoes met een beetje pap erdoor. Verder zou je misschien nog bruine bolletjes kunnen doen? Wil ze die wel? Zelf brood bakken, evt in bolletjes?
Die AH heb ik ook wel eens, vindt mijn dochter heerlijk. Maar eet ze dus ook veel meer van dan van boterhammen en dus ook meer beleg. Daardoor vind ik crackers niet perse gezonder worden. Tja en dat gezeur over tarwe tegenwoordig (en aardappels en rijst, volgens meneer zandloper) Als je er last van hebt, ok. Verder, geldklopperij
Ik maak regelmatig zelf crackers volgens dit recept Eten maken: Crackers sesam-boekweit-haver-spelt Het is heel simpel en lekker Aangezien ik ook vaak zelf brood bak heb ik de ingredienten vaak wel in huis, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat heeft Maar het is de moeite waard om eens te proberen
Bedankt voor je tips..zelf brood bakken is een goede...ze bakt graag en zo wordt de broodmaaltijd misschien iets gezelligs ipv een drama. Gewone bolletjes loopt ze ook niet echt warm voor. Heb idd volkoren beschuit en vanochtend volkoren crackers van ah gehaald..ook gekeken naar die pompoendingen maar ben bang dat dat te veel zaadjes zijn voor mijn mutsje En ze heeft muesli. Vanochtend iig met plezier 2 volkoren beschuiten op
Die speltcrackers..hebben die een specifieke smaak want ik zoek zo neutraal mogelijke...als er echt een bepaalde smaak aanzit ben ik bang dat zij ze niet moet