welke crackers zijn echt gezond?

Discussion in 'De lounge' started by tuc, May 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EMAnders

EMAnders Lid

Sep 22, 2012
    65
    0
    6
    Ik heb niet alles gelezen, maar hier ook een zoon die echt geen brood lust. Een doodenkele keer een geroosterde speltboterham en dat is het dan.
    We hebben dus ook gezocht naar alternatieven, buiten zaken als crackers (de basic van AH zijn trouwens goedgekeurd, 100% rogge) en rijstwafels om. Pap lust de zoon niet, maar wel overnight oats in yoghurt. Hier gaat dan nog iets van een geprakte banaan door en/ of ander fruit in stukjes.
    Verder lust hij wel zelfgemaakte wraps (legio recepten te vinden op internet), die verder net worden besmeerd als een 'normale' boterham.
    (Spelt)pannenkoeken gaan ook goed.
    Ook hebben we onlangs iets ontdekt dankzij een Allerhande. Een banaan halveren in de lengte, daaroverheen yoghurt (volgens het recept moet het Griekse yoghurt zijn, maar L. vindt gewone (volle) yoghurt net zo lekker. Dit bestrooien met muesli. Voor de lekker voegen we er ook wel eens wat hagelslag aan toe, maar noodzakelijk is het niet.
    Verder doen we ook wel eens gewoon een omelet van twee eieren.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    De speltcrackers uit de winkel ken ik niet dus kan niets zeggen over de smaak
    Spelt brood vind ik niet heel veel anders smaken
    De crackers uit mijn link hebben niet echt een neutrale smaak door de zaden en pitten
    Van speltmeel en bloem zijn wel heel veel dingen te maken zoals pita broodjes of tortilla's/wraps
    Zou ze dat wel eten?
    En kwark in de ochtend met wat vers fruit?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ei doen we hier idd ook nog wel eens als lunch.
    En noten. Walnoten, macadamianoten, hazelnoten, maakt niet uit, als ze maar gewoon puur zijn, zonder zout of andere zooi eroverheen :) Is Thirza ook gek op :)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Overigens kun je er denk ik vanuit gaan dat alles wat gepresenteerd word als "light" en "licht ontbijt" gewoon niet het meest voedzame ontbijt is.
    En juist in de ochtend is een goede maaltijd belangrijk.

Is müsli met yoghurt geen optie?
    Of inderdaad pap.. Maar dat is ook een wat typische smaak natuurlijk.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja muesli met melk of yoghurt eet ze idd ook graag.

Noten zal ik ook eens proberen...denk dat ze hazelnoten wel lekker vindt.

6. Saskia78

Bij de tuinen heb je die zakjes met gemengd gedroogd fruit, nootjes en zaadjes.
    Die gooi ik vaak over mijn kale müsli.
    Veel lekkerder dan een standaardpak müsli.

7. tuc

tuc Niet meer actief

O dat is een goed tip..bedankt! Ze eet nu nog de muesli van bambix haha...moet je eigenlijk pap van maken maar zij eet ze dan gewoon zo door de melk of yoghurt.

8. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Of granola maken (met haar samen)

9. Saskia78

Dit is geloof ik cranberry mix met een zakje lijnzaad.
    Lijnzaad is voor grote mensen heel gezond... Maar ik zou voor kinderen dat er gewoon uitlaten.

En schep dan 2 lepels over m'n müsli heen. Erg lekker.
    En varieert lekker makkelijk want volgende keer neem ik gewoon weer wat anders mee.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Heb zelf nog niet op de verpakking gekeken...maar misschien weet iemand het zo wel?

Wat is het verschil tussen een rijstcracker en een rijstewafel..of is een rijstcracker gewoon een iets plattere vierkante rijstewafel;)

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er mis met lijnzaad voor kinderen volgens jou?

12. Islah

Islah Niet meer actief

Zelf gezonde granola bars maken met granen, zaadjes en gedroogd fruit en/of dadels?

13. Saskia78

*zucht*
    Ik zeg niet dat er iets mis mee is, ik zeg dat ik het eruit zou laten.
    Ik zie je probleem niet?

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie niet waarom je dat een kind van 5,5 niet zou kunnen geven.
    Mijn vraag: waarom zou jij het eruit laten?

Supergezond voor iedereen! Uiteraard geef je het kleintjes niet, maar hier gaan ze al 3 jaar door de cruesli.

15. Delta

Delta Niet meer actief

hmmm!! ik heb net die crackers van AH gekocht maar dan met zonnebloempitten ipv pompoen pitten, want die hadden ze niet. Maar wat zijn ze lekker! en dat met zo weinig ingrediënten. nog allemaal gezond ook :)

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wasa Rustiek; de meeste volkorengranen en weinig calorietjes (50 per stuk). Lekker ook :)

17. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Ja he? :D ik vind ze ook heerlijk! Die met pompoenpitten vind ik zelfs nog lekkerder!

18. Delta

Delta Niet meer actief

Ja echt lekker! Ik ga die ook eens proberen als ik ze zie !

Share This Page