Ff een raar vraagje tussendoor!

Discussie in 'De lounge' gestart door muuske64, 7 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Mijn vriend kwam gister thuis met een, in mijn oren, vreemd verhaal.

Hij zei dat hij eigenlijk helemaal niet voor mijn dochter, uit vorige relatie, hoeft op te komen.
    Schrok me rot, want ik heb helemaal GEEN inkomsten. (behalve kindergeld, allimentatie 93 euro en 58 euro heffingskorting) Ik kan dus niet al haar onkosten dekken.
    Heeft hij gelijk?
    Of moet hij toch gewoon voor haar opkomen?

Weet iemand hoe dit zit?

Liefs en BEDANKT!
    Marjo

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nee je vriend hoeft dit niet als het niet zijn eigen kind is.

Maaaaar en deze reactie ga je meer krijgen.....

als hij voor jou heeft gekozen zal hij je dochter erbij moeten nemen. Meer zal ik er niet over zeggen want ik weet ondertussen wel hoe je situatie in elkaar zit.

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Oke snap het meid! ;) BEDANKT!

Liefs Marjo

4. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Helemaal mee eens Inky. Zou net hetzelfde opschrijven.
    Voor mij zou het alles [dus beide] of niets zijn.

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    oef daar vraag je me iets

na mijn idee klopt het wel wat wat hij zegt , hij is wettelijk niet aansprakelijk voor haar
    dat is haar biologische pa en jij

maar mijn man zegt/zei ik heb een relatie met jou en daar horen de kinderen ook bij
    dus verzorg ik ook de kinderen , want jij en de kinderen zijn 1 voor mij

maar wettelijk heeft hij na mijn idee gelijk , alleen vind ik dat een beetje egoistisch :(

6. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    `hoi muuske,

ik geloof dat je het daar al eens eerder over hebt gehad.
    en toen kreeg je ook de reactie dat als hij voor jou kiest kiest ie ook voor je kind.
    wettelijk is hij niets verplicht.

ik onthou mij nu van ieder comentaar maar denk er het mijne van.

ik heb een vriend van 28 die heeft voor mij en de kids gekozen en gaat er 100% voor.
    gelukkig wel.

7. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    als ik heel eerlijk ben zou ik ook een beetje schrikken van zo'n reactie....
    maar ik ben er natuurlijk niet bij geweest dus ik weet niet hoe het is gegaan ;)

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Maar waarom zegt hij dat soort dingen tegen jou!?
    Speelt er meer?
    Ik snap dit niet zo, ik weet dus niet wat jou situatie is!

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Muuske,

Ook ik denk er hetzelfde over als de andere meiden. Hij kiest voor jou en zo dus ook voor je dochter.

Ik hoop dan ook niet dat je alleen voor de financieën bij hem blijft, maar dat jullie ook echt wel een gelijkwaardige relatie hebben. Ik kan me inderdaad ook meer verhalen van je herrinneren en ik zal hier dan ook verder niets over zeggen. Ik denk er wel het mijne van, moet ik eerlijk bekennen.

Succes.

10. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Tjee da's schrikken hè.

Wel een vertraagde reactie van je vriend. Had hij daar niet eerder mee aan kunnen komen. Hij wist tenslotte hoe je er financieel voorstond toen jullie samen gingen wonen.
    Zelf woon ik ook samen met iemand die drie kids heeft. En natuurlijk hoef ik daar niets voor te doen. Maar ik heb voor hem gekozen en ze zijn een deel van hem. Hoe kan ik daar niet van houden?
    En Carmen is een deel van jou....dus...
    Gezien eerdere verhalen lijkt het me niet onverstandig als je eens uitkijkt naar een baantje. Thuiswerk misschien? Je zit zo vaak achter de pc dat het je vast wel lukt iets te vinden. Een beetje onafhankelijkheid kan echt geen kwaad!

11. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi muuske,

ik snap niet dat ie dat zegt.
    je dochter hoort bij jou en als ie voor jou gaat gaat ie ook voor je dochter.
    maar sorry als ik het zeg maar hij zegt zoiets niet zomaar.

ik heb een zoontje van bijna 3 en ben vanaf mijn zwangerschap alleen geweest(vaders wou een abortus).
    alleen kan je het ook al benauwt het je,ken het gevoel.
    inmiddels heb ik een hele lieve vent die voor mij maar ook voor mijn zoontje gaat.echt vader en zoon sinds 3 feb.zelfs op papier.
    zo kan het ook.

ik wens je heel veel sterkte
    hoop dat ie gauw inziet dat jij en je dochter 1 zijn

kristy

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Ook ik denk als je vriend voor jouw kiest dan kiest hij ook voor de verantwoording voor je kind, die van te voren al tijdens de relatie in het spel zit.
    Mijn vriend koos voor mij , maar kreeg ook twee harige kattenkinders erbij betaald zelfs dieren arts als het nodig is ( geen vergelijking maar het feit dat als je ergens voor kiest je ook kiest voor de elementen die in het leven van de ander aan de orde zijn , in jouw geval je dochter.
    Mijn vraag is dan ook meer waarom zegt hij dit soort dingen tegen jou? Is het als grapje is het ernst?
    Hoop niet voor je dat hier weer een hele discussie om gaat onstaan.
    //LIEK.

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nee, laten we er geen discussie van maken, dat heeft Muuske ook niet nodig. Na zoveel topics over diverse onderwerpen van Muus weet Muus inmiddels wel wat wij ervan vinden. Dat hoeven we nu niet nog een keer op te gaan pennen.

14. Niet meer actief

sorry hoor muus maar jij hebt echt een rare vent ... maar dat is algemeen bekend. :-k
    het is toch logish dat hij jou dochter er dan gratis en voor niks bij krijgt als hij met jou is... maar ja wettelijk gezien hoeft hij niet financieel voor haar te zorgen.
    Maar de biologische vader van het kind.
    En dat jij zo weinig alimentatie krijgt is echt schandalig! :(
    Verdient je ex niet zo veel ofzo of is hij alleen .... ?
    Raar ... :-#

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik vind dat als hij voor jou kiest hoort je dochter erbij. Straks krijgen jullie samen een kindje en dan koopt paps een kadoo voor dat kindje maar niet voor jou dochter want dat moet je immers zelf maar betalen..?

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ken niet alle verhalen... maar was hij niet boos ergens om ofzo?
    Mijn stiefvader houd zielsveel van mij, maar wanneer hij soms boos was op mijn moeder, dan kon hij ook wel eens dat soort dingen roepen. Maar dat meende hij dan eigenlijk nooit.

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ongelofelijk, misschien moet ik ook maar helemaal niets zeggen, toch doe ik het, sorry....

Toen ik een relatie begon met mijn man wist ik dat 'ie 2 kinderen had. Deze kinderen zijn zijn alles, maar ook mijn alles, al wonen ze zo'n 8000 km verderop. Zij zijn niet alleen zijn verantwoordelijkheid ook de mijne. Mocht er ooit wat met mijn man gebeuren dan zullen die kinderen nog steeds mijn verantwoordelijkheid zijn al hebben ze een eigen moeder. Iedere maand maken wij geld over, zelfs meer dan mijn man nodig vindt, maar omdat ik niet wil dat ze ook maar iets te kort komen krijgen ze meer. Nee, ik ben hun moeder niet, maar ik ben wel een mee-ouder. En geld overmaken dat blijf ik doen totdat ze zichzelf kunnen onderhouden.

En zo zou jouw partner zich ook moeten voelen! Doet 'ie dat niet, dan moet er bij jou een belletje gaan rinkelen.

18. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Bedankt meiden! Het geeft me veel steun om jullie berichten te lezen!
    Maar doet ook pijn om de waarheid onder ogen te zien! :rolleyes:

Mijn vriend is geheel onervaren in deze relatie met mij/ons gestapt!
    Hij woonde nog steeds thuis, was 31, en had nog NOOIT een relatie gehad.
    (Zelfs nog NOOIT sex) Dus had geen idee wat een relatie inhield en dat is met ALLES te merken! :rolleyes:
    Hij ging pas op zoek naar een relatie na de dood van zijn (boven alles geliefde) moeder.

Denk dat dit wel een beetje verklaard wat er speelt of niet.... ;)

Nogmaals BEDANKT voor jullie raad en advies!

Liefs Marjo

PS: Kan helaas geen baan zoeken i.v.m. slechthorendheid afgekeurd. Geen uitkeing i.v.m. geen werk op dat moment. Balen! :rolleyes:

19. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nee meid, hij zegt het zo in koele bloede! Hij is wel erg jaloers en dominant! :rolleyes:

Liefs Marjo

20. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Ik volg je niet helemaal Muus.
    Zelf ben ik ook afgekeurd in het verleden. Maar het is aan mij, en bij deze ook aan jou wat je daarmee doet. Je kunt nu thuis zielig gaan wezen of jezelf bij elkaar rapen. Niemand die jou verbied om aan het werk te gaan. Echt helemaal niemand. En ook al hoor je niets dan kun je nog genoeg.
    Potdikkie meis ga eens wat doen. Je bent dan stukken onafhankelijker, je hebt meer financiële vrijheid. Toch leuk eens iets voor je dochter of voor jezelf te kunnen kopen van geld wat je zelf verdiend hebt.
    En daarbij denk ik dat het ook nog eens heel goed is voor jezelf vertrouwen!

Deel Deze Pagina