Helaas, striemen komen van binnen uit en zijn scheurtjes in de huid/vet dat zo diep ligt dat er geen creme bij kan komen. De creme's helpen alleen de eerste 2-3 huidlagen verder komen ze niet, striemen zitten in de 8e laag als het goed is(biologie is al weer ff gelden) Helaas, mijn buik wil je echt niet zien(kleine illustatie, de striemen zitten over een gebied van 31 breed * 24 cm hoog lopend vanaf een paar cm boven mijn schaamstreek tot boven mijn navel en vanaf de zijnkant van mijn buik naar de andere zijkant), en dat terwijl ik toch echt heb gesmeert! Ik heb met palmers gesmeerd en met zwitsal mama. Overgens heb ik nu iets van het helpt toch niet(en vooral toen ik bovenstaande te horen kreeg van een dermataloog dat dit soort creme's tot de max 3e laag komen) en smeer ook niet meer. Of je striemen krijgt ja of nee licht aan de cel sterkte van je huid en of je vatbaar bent ervoor door de genen van je ouders! Helaas ben ik dus de l*l en ben er erg vatbaar voor.
mijn moeder is stiemloos gebleven naar 5 dochters maar die had ook totaal geen buikje met haar zwangerschap. mijn zus staat helemaal onder op haar buik en bovenbenen en heeft niet gesmeerd maar had wel een flinke buik. ik heb een redelijke buik en smeer elke dag 2 maal met vsm BBBB-creme en/of weleba en toch heb ik al aardig wat strea op me bovenbenen en borsten me buik is nog stream vrij en me huid staat nog niet strak maar toch denk ik dat het niet lang meer gaat duren voor ik de eerste streamen ga zien op me buik en dit ondanks een goede erfelijke striemvrije moeder haha en smeren van allerlei cremes
Niet helemaal, als ik kijk naar mijn borsten die in mijn puberteit ineens explosief zijn gegroeit waardoor ik ook striemen heb gekregen dan zie je de streepjes nog wel lopen. Wel zijn de streepjes wit(het lijken littekentjes) ipv het paars/rode kleurtje die de "verse" nu op mijn buik hebben. Het wordt dus wel minder maar je zult het altijd blijven zien. (met zonnen zie ik het heel erg op mijn borsten, dan is de rest lekker bruin aan het worden en de streepjes blijven een paar tinten lichter, als ik aan het einde van de lente zoals nu nog geen zon heb gehad zie je ze een stuk minder, maar ben dan ook een melkfles op het moment)