Wanneer mag je baby nu eigenlijk in zo'n babyzwemband met zitje? Is dit nu wanneer de kleine zelf kan zitten? of mag hij er ook als het ware in hangen? Ik hoor verschillende verhalen in mijn omgeving dus vroeg me af of iemand het hier miscchien weet of misschien al ervaring er mee heeft.
Hoe oud is je kindje? Mijn dochter zat er met 5 maanden in en kon toen aardig recht op blijven zitten en lekker rond kijken. Eerder zou ik niet doen, dan hangen ze maar te hangen. Ziet er zo ongemakkelijk uit.
ik heb het nog niet geprobeerd maar mijn neefje zat erin met 5 maanden, dus ik weet niet hoe oud je kindje is, maar als je kindje rond de 5 mnd is kan het wel
Ik heb laatst voor mijn zoontje ook zo'n band gekocht. Hij is 6 maanden, kan nog niet helemaal zitten, maar is aardig sterk dus ik gebruik hem gewoon als we over 2 weken weekendje naar Landal gaan.
Waar je even op moet letten is of er een broekje inzit of een kruis. Met een broekje kunnen ze er al eerder in. Mijn dochtertje zat er al in met 12 weken. Maar dat was ook een kleine band. Met een kruis moeten ze wat ouder zijn, anders schuiven ze heen en weer en zitten ze niet lekker. succes!
DEZE is va 3 maanden , je kindje ligt er in. Wij hebben deze voor daan gekocht toen we voor het eerst gingen zwemmen. Daan was 2 maand toen we hem er al in legde, hij vond het na even te wennen prachtig. Momenteel trappelt hij lekker zijn weg in die band. ( uiteraard houden we hem wel vast, zit een handvat aan de onderkant ) maar hij geniet er echt in. Nadat we hem er uit halen gaan we nog even lekker in het ondiepe zonder bandje spatteren. misschien een idee. er zit zelfs een heel zwemtrainings programma bij. kinderen hebben de kikforskick zoals dat heet t/m 4 maand nog in geheugen en als je echt gebrand ben op het zwemmen kan je je kindje het hier mee goed leren vasthouden van het zwemmen wij hebben hem puur omdat daan niet kon zitten, en hij geniet er echt van lekker drijven en als papa en mama zwemmen dat ie mee getrokken wordt.
Je hebt kans dat die banden ook bij centerparcs te krijgen zijn in de badshop. Ik heb er ook een gezien bij babydump voor 12,50 euro en bij babywalz kun je er een krijgen voor hele kleintjes (de classic). Succes ermee en alvast een prettige vakantie!
Bedankt voor jullie antwoorden. Mijn kindje is nu 4 en een halve maand. Dus hij zou er bijna in kunnen. We hebben zo'n band bij de hema gekocht een oranje. Deze waren niet zo duur. Er zit een kruis in en hij heeft zo'n rugsteuntje. Ik heb er nu al zin in om hem eens uit te proberen. Zit ook met hem op babyzwemmen.