Niet zwaar tillen --> dreumes...?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Coco, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou weet ik dat je tijdens de zwangerschap liever niet zwaar mag tillen. Heb me daar tijdens mijn eerste zwangerschap ook keurig aan gehouden, maar nu kom ik er toch af en toe niet onderuit.
    Heb een klein mannetje rondlopen van bijna 2, en die moet toch in de z'n eetstoel en in het fietszitje getild worden. En af en toe de trap op en af...
    Kan dat veel kwaad? Hoe doen jullie dat?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik doe het wel, denk niet dat je er veel aan kunt doen. Moet zeggen dat het wel zwaarder is maar heb niet echt klachten of iets. Van de week zijn we een stukje gaan wandelen en ging ze halverwege bij een grote weg opeens op de grond liggen en wilde absoluut niet verder lopen. Heb dr dan ook best een stuk getild, half onder mijn arm want zo ging dat het best.. haha. Maar voortaan neem ik tijdens het wandelen de kinderwagen mee want echt fijn is het ook niet.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En gefeliciteerd natuurlijk!

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Je ontkomt er idd niet altijd aan.
    Wat ik wel doe:
    Buggy meenemen voor t geval ze niet wil lopen
    Zelf trap op en af laten lopen; ik hou haar vast maar scheelt wel
    Papa tilt haar id stoel oid als hij thuis is.

Verder moet je idd gewoon tillen; op de commode / in de eetstoel / auto, enz

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook, ze weegt 17 kilo en aan t tillen ontkom ik niet. Ik kan haar geen stuk meer dragen met tillen gaat nog.

Het tillen gaat ook meer over structureel, bijv op je werk dingen sjouwen of boodschappen kratten.
    Kids draag en til je toch anders. Mijn dochter klemt zich wel vast dat draagt al lichter

6. Seth

Seth Niet meer actief

Tja... zo MIN mogelijk tillen....

ik kan de kinderstoel laag zetten... en dan met behulp in laten stappen...
    niet meer verschonen op commode, maar op de bank....
    idd ze trap op laten gaan.... (af kan hier kleine nog niet) etc. etc.

En tja... dan moet je ze nog vaak tillen op een dag..... tis gewoon niet anders....
    (hier soms 2x:D)

7. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    maar wat is eigenlijk het probleem met zwaar tillen? Is het voor je rug? Of dat je je buikspieren teveel gebruikt? Bestaat er een kans dat het vruchtje niet goed in kan nestelen als je zwaar tilt ofzo? Misschien een hele domme vraag :) maar ik geloof dat ik ook weer zwanger ben en heb dus nog een kruipbaby waar ik inderdaad echt niet onderuit kom om hem te tilllen zo nu en dan (13 kilo)...

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier ook een zwangere en een dreumes van bijna 17maanden

op de dag moet ik hem wel tillen want vriend lief werkt

maar s'avonds tilt hij lorenzo in zijn stoel en naar boven

9. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hoi!

Allereerst gefeliciteerd!

Hier ook een kleine man, van 2,5 jaar.
    Voor z'n 2e jaar hebben we 'm leren traplopen, zodat ik nog maar 1 handje hoef vast te houden (naar beneden dan, naar boven lopen doet hij helemaal zelf)
    Het blad van de kinderstoel hebben we verwijderd, zodat hij via het voetenplankje er zelf in kan klimmen. Ik heb een extra verschoonkussen gekocht voor beneden en verschoon 'm nu gewoon op de grond. Aankleden doen we (als ik met 'm alleen ben) ook op de grond en niet meer op de commode.

Gaat prima, en echt... je wordt steeds creatiever. Ik mag helemaal niet meer tillen, dus dan is het wel even aanpoten. Alleen de "driftbuien" zijn nog wat lastig, maar gelukkig heb ik heel erg veel hulp in huis.

Dit is ook een leeftijd waarop je 'm dingen kan gaan leren en ze het leuk vinden om je te helpen. Het zal in eerste instantie niet altijd goed gaan, maar uiteindelijk worden jullie er allebei blij van.;)

Alleen voor het fietsstoeltje heb ik geen oplossing voor je, aangezien ik niet meer met 'm kan fietsen. Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen in m'n omgeving die regelmatig ff lekker een stuk met 'm gaan fietsen.

Succes!

10. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Mijn zoontje word in juni 3.
    Ik til hem ook nog wel, vandaag bij de mensendieck therapeut geweest en ik probeer het wel te minimaliseren maar soms kom je er niet onderuit...
    Heb nu nog niet zoveel last van mijn bekken maar uit voorzorg toch maar wat voorzichtiger...

Ik heb ook alleen problemen mee als hij boos is en ik wil hem weg zetten...

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb afgelopen week behoorlijk last van m'n bekken gehad, al vrij vroeg eigenlijk maar ik hou me nu dus behoorlijk gedeist....
    Bukken werd toen ook nogal pijnlijk.
    Ik laat haar dus zoveel mogelijk zelf klimmen. Op de trap, op de kleine tafel (om te verschonen) , op een stoel ( om haar van daaruit te dragen) .

@oleander: Zover ik weet is het zover, dat als je er niet zo op let, en pas op gaat letten als je lichaam signalen afgeeft, dat je dan te laat bent en behoorlijk problemen met je bekken kunt krijgen.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach er zijn hele volkstammen die doorwerken op het land e.d. tot de bevalling... Het zal allemaal wel meevallen. Mijn zoontje is 19,5 maand en weegt bijna 14 kilo... tja, die moet ik wel eens tillen en dat doe ik graag. Ik heb hem wel geleerd - al een tijd geleden - om zelf de trap op en af te klimmen.. dat scheelt een boel. En verschonen doe ik vaak gewoon beneden (extra waskussen). Zware boodschappen e.d. laat ik manlief doen...

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn dreumes van bijna 15 maanden en 11,5 kilo loopt nog niet. Ik til me dus een slag in de rondte ;) Ik kan simpelweg niet anders en doe ook inmiddels niet eens mn best om het zoveel mogelijk te vermijden. Tot nu toe ook nergens last van.

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    volgens mij mag je niet tillen ivm het verweken van alles, dus dat je makkelijker alles oprekt en last krijgt van je bekken, rug enz.

ik heb tot 23 weken geen last gehad met tillen van mn zoontje maar nu vermijd ik het zo veel mogelijk, maar sommige dingen ontkom je toch niet aan. Hij loopt zelf trap, maar als ik snel moet, til ik hem wel es. en verschonen doen we op de bank, in de kinderstoel klimt hij zelf (komt mooi uit want hij wil momenteel toch alles zelluf doen)

15. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik ben ruim 25 weken zwanger en heb een zoontje van 16 maanden dat ook nog totaal geen aanstalten maakt tot zelf lopen , traplopen of klimmen, maar wel groot is voor zijn leeftijd. Dus ik zwiep ook regelmatig 12 à 13 kilo de lucht in. Op de dagen dat manlief thuis is (4, we delen de zorg- en werkdagen) tilt hij hem zoveel mogelijk.
    Ik probeer zoveel mogelijk vanuit mijn knieën te doen (dus geen kromme rug) en zo min mogelijk diep te bukken. Als ik hem uit z'n bedje haal, zeg ik hem bijv. dat hij eerst zelf moet gaan staan, dat scheelt toch weer een behoorlijke afstand. En als ik hem meeneem de trap af, draag ik hem zo hoog mogelijk zodat hij zeg maar bovenop mijn buik zit, dat scheelt aanzienlijk en is eigenlijk helemaal niet zwaar. En sóms luistert hij braaf naar me en komt dus zelf weer achter de gordijnen vandaan gekropen zonder dat ik hem er vandaan heb hoeven plukken. Soms ook niet. ;)
    Tsja, het is niet anders, je moet roeien met de riemen die je hebt...

Deel Deze Pagina