Vandaag word bij ons de afvalcontainer weer opgehaald. Wij moeten ze altijd aan het einde van de straat zetten (we wonen aan een hofje) Net liep ik er langs, en toen zat onze bak ineens stampvol, terwijl wij hem gister halfvol aan de straat hebben gezet! Ik keek erin, en hij zat helemaal vol met zooi van iemand anders, allemaal losse dingen die niet eens in een bak horen. Ik heb het er allemaal uitgehaald en naast gelegd. 2 minuten later was alles weg. Toen ik nog even een zak erbij in wilde doen, zag ik dat mensen uit onze straat met een heleboel zooi alle bakken langs gingen, en overal zooi bij in gooiden, de zooi die ik er net uitgehaald had! Ze gooiden dus ook weer wat bij ons in, terwijl ik daar met mijn vuilniszak aankwam. Ik heb ze erop aangesproken dat ik het niet netjes vind dat zij hun afval bij andere mensen lozen, maar ik kreeg een grote mond terug! Ben ik nou raar dat ik niet wil hebben dat iedereen zijn afval maar bij ons in mikt? Ik vind het gewoon een beetje asociaal om eerlijk te zijn. Maar ik vraag me nu af of ik me aanstel, wat vinden jullie?
Nou zolang mensen de bak niet te vol gooien en geen dingen erin doen die niet mogen heb ik er geen problemen mee. Onze bak is toch altijd al stampvol, dus andere mensen hebben pech Ik doe het zelf ook wel eens bij de buren (en die weten ervan ) Waar ik me wel mateloos aan iriteer is hoe mensen de bakken neerzetten. Op woensdag moet ik met de kids 5 minuten eerder de deur uit omdat ik eerst overal de stoep moet vrijmaken Maar daar kunnen ze van de ophaaldienst niks aan doen zeggen ze.
Daar heb ik wel problemen mee, omdat we per kilo betalen wat er opgehaald wordt! Als ik hier zie dat iemand anders iets in mijn bak gooit, dan heeft hij/zij het fijn voor de voordeur liggen!
wat belachelijk! gelukkig is onze bak altijd te vol om er nog iets bij in te gooien maar als ik teveel zooi heb dan zet ik de overige troep in de schuur tot de container geleegd is en dan gooi ik het in mijn eigen container, niet die vd buren, ik vind het aso als het wel gebeurd. in onze vorige buurt deden ze dat ook wel eens maar dan als de containers net geleegd waren die van een ander snel weer vol gooien, wij hebben er toen sloten op laten zetten, dat gebeurd mijn 1 keer maar nooit weer! je kunt dus je gemeente bellen en er sloten op laten zetten, was mij het geld wel waard!
Ik zou het ook echt niet leuk vinden als iemand zijn zooi bij ons in de afvalbak zou gooien. Maar moeten jullie niet betalen per keer dat je de afvalbak aan de weg zet? Want dan is het natuurlijk doodzonde als je hem maar voor de helft vol gooit en dan aan de weg zet. Ik denk dat het dan ook uitnodigd om afval erbij in te gooien. Maar dat neem niet weg dat het heel associaal is om je afval bij een ander te dumpen! Ik zou als ik jou was de gemeente bellen en vragen wat je er aan kunt doen...
Je hebt groot gelijk hoor. Ik ken iemand die een boete heeft gehad omdat er iets in haar bak zat wat er niet in hoorde. Terwijl zij dit er zelf niet in heeft gedaan.
Die van ons is eigenlijk atijd vol maar als iemand er wat bij zou gooien wat toegestaan is zou ik daar geen problemen mee hebben. Wij gooien ook weleens tuinafval in de kliko van de buren als die van ons vol is. ( eens in de zoveel tijd ben je even lekker in de tuin bezig). Uiteraard doen wij dit wel in overleg dat vind ik wel zo netjes.
Ik vind het ook asociaal dat ze dat doen. Hier gaan ze het straks ook invoeren dat je per kilo moet betalen. Nou, dan moeten ze het niet eens wagen om iets in de container te gooien, want ik douw het via de postgleuf terug.
ik heb het nooit gedaan maar (natuurlijk bij uitzondering als je per kilo betaald?!) als jou prullenbak vol is waarom zou je het dan niet die van iemand anders mogen gooien die nog plek over heeft? Maar ja als het dan weer dingen zijn die er niet in horen is het natuurlijk niet netjes!
dan ben ik asociaal hier zit de container ook vaak vol, en dan heb ik gewoon een normale zak met niks erin wat er niet in hoort, en gooi ik ook wel eens bij een ander erin. Betaal trouwens NIET per kilo. Ik vind het zelf geen probleem als ze het bij mij ook zullen doen, mijn groene container zit bijna nooit wat in, en als iemand zijn groen erin kwijt wilt vind ik het ook niet erg. Dus ik voel me aso als ik het zo lees
Hier precies hetzelfde. Maar inderdaad als het gaat om afval dat er niet in mag of als je per kilo betaalt is het een ander verhaal.
ik ben ook superaso. ik gooi ook weleens een overgebleven zak bij iemand erbij. of net mijn laatste pedaalemmerzakje. ik ga geen dingen op verkeerde plekken gooien maar als er toch plaats is dan doe ik gewoon mijn zakje erbij netjes dichtgeknoopt. als mensen me zouden aanspreken dat ze er hele grote problemen mee hebben dan zal ik het zakje wel in een andere container doen en ze misschien een beetje medelijdend toelachen en er verder geen woorden aan vuil maken ieder zijn ding zullen we maar zeggen.. natuurlijk zou ik het niet doen als we per kilo zouden moeten betalen dat is niet eerlijk. zo aso ben ik nu ook weer niet.
Nou ik zou het behoorlijk aso vinden als mijn buren dat deden. Hier betalen we per kilo, dus ik heb geen zin in de troep van een ander. Ik zet hem daarom ook pas aan de straat als hij helemaal vol is, dus soms maar een per 6 weken.
Scheelt inderdaad of je per kilo betaalt of niet. Even inhaken op die container..hoe doen jullie dat? Stel jullie halen jullie container terug en die van de buren staat er ook nog. Neem je die dan mee terug of loop je alleen met die van jezelf? Ik ben van huis uit altijd gewend om ook die van de buren mee te nemen, of je nou met 1 of met 2 loopt, je loopt toch. Dus ook hier deed ik dat altijd, elke week pakte ik de container van een van de buren. Nu woon ik hier 4 jaar en nog nooit heeft een van de buren onze container terug gezet. Snap ik niet, kleine moeite toch? Hoe zit dat bij jullie?
ik vind het super aso als iemand dat doet zonder het te vragen. Ik had vanmorgen bijna hetzelfde. Ik had vorige week de gemeente gebeld die gratis grof vuil komt halen. Ik had een eettafel en een zwembad. Dat heb ik netjes voor half acht vanmorgen aan de straat gezet. Ben net even weg geweest, kom ik terug ligt er een doos met glaswerk bij en een step en wat vazen en een emmer enz enz. Ik heb de hele zooi gepakt en tien meter verderop gezet. Meteen de gemeente gebeld en verhaal uitgelegd. Ik ging Mert halen van school, zie ik de buurvrouw van twee deuren verder de rommel pakken. Ík heb meteen gezegd dat ik het asociaal vind dat ze er wat bij legt, verder is het dus zo dat je niet alles erbij mag leggen. Geen ijzer en glaswerk. Dat had zij dus wel. Stel dat ik het had laten staan. Dan had ik een brief en boete van de gemeente gehad omdat ik er spullen bij heb gezet die ik niet gemeld heb en die er niet thuishoren. Donderdag komt de gemeente weer voor een bbq. Deze is van ijzer en mocht daarom vandaag niet mee. Kan het dan helaas niet controleren omdat ik dan aan het werk ben. Ik vind zo'n mensen gewoon asociaal.
hier ben ik eerlijk gezegd altijd de laatste die me container binnen haal. Maar niemand doet het hier voor ons. Als ik eerder ben dan de rest neem ik die van me buurvrouw wel mee want die is oud en slecht ter been ook. Dus inderdaad kleine moeite dan even helpen.
Deden wij ook altijd ja, doe het nog steeds wel es. Maar de buren doen het inderdaad niet bij ons. Nu ik erover nadenk.