Steenpuisten...

Discussion in 'De lounge' started by Pluisjee, Feb 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    He meiden

Even lekker een gênant verhaal. Ik heb wel vaker last van steenpuisten gehad rond me lies en schaamlippen.
    Ik voelde al paar dagen een knikker en dacht echt nu komt er weer 1 aan.
    Dit is ook gebeurd kreeg steeds meer last.
    Tot ik gister me broek uit trok , jeetje ik schok behoorlijk.
    Een grote steenpuist maar met een dikke ei erop. Je zag het gewoon door een strakke broek heen.

Ik vanochtend naar de HAP wist niet meer hoe ik moest zitten . 2 dokters hebben hem open gesneden en alle pus en troep er uit gehaald.

Maar ik heb nog steeds giga last zit nog een dikke ei op ter grootte van een pingpong bal. En als ik voel zit er nog steeds een schrijf in.

Weet een van jullie of dit gelijk weg hoort te zijn ?!
    Kijk dat ei wat op me huid zit is gewoon zwelling. Maar die schrijf zit er nog. Dit hoort toch weg te zijn?
    Volgens mij is het sneetje ook al dicht.
    Heb het idee dat ik ook niet lekker wordt zweet als een otter dan weer koud maar geen koorts.

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Oh en ik weet dat jullie geen dokters zijn en als het erger wordt ga ik gewoon weer terug.
    Maar ben benieuwd naar jullie ervaring etc.

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Goh meid, dat klinkt wel heeeel erg pijnlijk!
    Als ik je verhaal zo lees, zal ie nog een keer opengesneden moeten worden.
    Die schijf moet idd weg zijn.
    Ik heb er ooit een op mn dij gehad, en die hebben ze toen 3 keer open moeten snijden....(ong. 8 jaar geleden).
    Sterkte meid.

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Ik zou wel even teruggaan, en wellicht helpt créme Bioforce van A.Vogel om er op te smeren i.p.v. agressieve antibiotica deppers die een arts wel eens meegeeft.
    (Bij mij hielp de Bioforce zelfs bij wondroos aan m'n voet)

Ik heb niet hetzelfde als jij, maar wel regelmatig knikkertjes.
    Volgens de arts heb ik tussen mijn binnenste schaamlippen veel (lege) haarzakjes die ontsteken.
    Regelmatig in een warm bad kan helpen om het soepel te houden en makkelijker de ontsteking kwijt te raken.

Veel sterkte, dit doet gruwelijk pijn!

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik denk ook dat hij nog eens opengesneden moet worden.
    Sterkte!!

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Was ik al beetje bang voor hoor... Waarschijnlijk moet ik dan onder het mes bah !!
    Ik kijk het vanavond even aan net schoon gaasje er op gedaan. Zit er morgen nou niks op het gaasje en die schrijf zit er nog Tsja dan zit er niks anders op.

Bah wat een pijn zo vervelend !!

7. MingMing

MingMing Actief lid

Aug 25, 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kun je in bad gaan, of anders warm washandje erop, kijken of sneetje nog open gaat en er eventueel nog troep uit komt.

Sowieso is de zwelling niet gelijk weg, ook die schijf zal tijd nodig hebben na zo'n ontsteking.

Hou het goed in de gaten, of je koorts krijgt. Voelt het weer warm, wordt het roder of groter dan weer naar de hap, of bel ze nu even voor advies.

Sterkte, uit ervaring weet ik hoe naar dat soort ontstekingen zijn :(

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heb je misschien trekzalf in huis??

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Dankje meiden

Heb nu een nat washandje warm er tegen aan.
    Mijn vriend denkt ook dat het weer open moet begint gewoon weer steeds pijnlijker en dikker te worden.

Heb geen trekzalf in huis :(

Zit ( zover je het zitten kan noemen ) op de bank filmpje kijken hoop dat de pijn zo minder wordt anders ga ik morgen ochtend weer terug

10. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou op een steenpuist ook niet zelf allerlei middeltjes gaan smeren. Een steenpuist is wel even wat anders dan een gewoon puistje.

Ts, succes! Zal flink pijn doen. Hopelijk is het morgen een stuk beter.

11. Fleems

Fleems Actief lid

May 31, 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ooit twee gehad. Destijds zelf met een ontsmette naald en tissues verwijderd. Het was bij beiden zo dat het eruitzag als een normaal puistje, maar je dus voelde dat het heel hard en diep was. toen alle pus eruit was bleef er ook echt een poos een soort diep gat op die plek. Nu zitten er op beide plekken een litteken. Maar kan me dus niet herinneren dat het dik bleef nadat het verwijderd was. Maar goed, zoals jij het omschrijft is het echt een hele grote geweest. Hopelijk ben je er gauw vanaf! Wat een rotdingen zijn het!

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    is het wel een steenpuist? klinkt meer als hidradenitis suppurativa, google maar eens

13. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    1,379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    dat is ook wat ik dacht, je bent mij net voor ;)

Pluisjee als het HS is? dan moet je die echt goed uitknuipen ookal hebben ze die voor je open gesneden, er blijft vaak nog een aardig wat pus achter in de wond.

Ik heb HS nu zo'n 20 jaar en heb er nog nooit 1 open laten snijden omdat ik weet dat het geen nut heeft,
    want vroeg of laat komt hij toch weer eens terug op de zelfde plaats helaas :( het enige wat bij mij helpt zijn boxers dragen, 3x per week wassen met betadinescrub en als er weer zo'n knikker aan zit te komen het goed week laten worden op de plek dus heel vaak de heten straal erboven laten stromen, dan gaat hij sneller open. oja ik heb mijn knikkers nog nooit van mij leven zelf open geprikt of gesneden laat ze altijd zo groot en paars worden tot ze dus zelf openbarsten pfff kan dagen duren maar voor mij liever dagen met die helse pijn lopen dan dat er een arts zonder verdoving gaat lopen snijden daar brrr.

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik heb de foto's gezien van zown hydrasentis ding en daar lijkt het niet op.
    Heb me gister door de dag geworsteld heb nog veel last ga om 8.00 uur de dokter bellen. Dan vrees ik dat die nog een keer open moet.
    Voel nog allemaal vocht/etter/pus zitten echt nog een dikke schrijf.
    De druk is er wel af maar het is nog heel pijnlijk.
    Ook is het sneetje al dicht dus daar komt niks meer uit en lijkt me dat die schrijf toch weg moet.

Dank jullie voor de reacties

Share This Page