Snelle hartslag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miranda26, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda26

    Miranda26 Actief lid

    4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    Is het waar dat als de baby een snelle hartslag heeft dat het dan een meisje is?
     
  2. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Uh nee dat denk ik niet.... :) De snelheid van hartslag varieert sowieso bij ongeboren kindjes heel sterk (100 p/m - 200 p/m), dus ik denk niet dat je aan de snelheid van het hartje kan horen of het een meisje/jongen is.

    Liefs
     
  3. Berretje27

    Berretje27 Fanatiek lid

    30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    ik denk ook dat dat een broodje aap verhaal is,....hartslag is rond de 160 dacht ik, en dat geeft niet aan of het een jong of meisje is,....
    dat is gewoon afwachten op de echo ;)
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het variëren van de hartslag van 100 naar 200 en terug geeft alleen maar aan dat je kindje zich goed voelt, maar het geeft het geslacht niet aan.
     
  5. Mama Larissa

    Mama Larissa Fanatiek lid

    11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hey Miranda

    Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis op de verloskunde / gynaecologie afdeling en maak vaak hartfilmpjes bij zwangeren (CTG) Als de basis hartfrequentie hoog ligt (140-160) vraag ik wel eens of de zwangere weet wat het geslacht van de baby is en ik gok dan op een meisje. Vaak is dit ook zo.
    Bij een wat lagere hartslag (120-140) vraag ik hetzelfde en gok ik op een jongen. Dit klopt ook vaak.
    Maar, het is geen exacte wetenschap, daar is ons kindje een voorbeeld van. :D
    Ik telde de hartslag van ons kindje als ik met de Angelsound luisterde en kwam elke keer uit tussen de 130-140. Op basis van dit getal en mijn sterke voorgevoel dacht ik echt zeker te weten dat ik in verwachting ben van een jongentje. MAAR, de pretecho liet echt een meisje zien en de 20-weken echo weer ;)

    Groetjes,
    Caitlin
     
  6. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het schijnt wel vaak te kloppen maar ook vaak niet ;). Onze meid heeft ook een gem. hartslag van 130 :)
     
  7. Rianne 85

    Rianne 85 Bekend lid

    8 feb 2011
    501
    0
    0
    Bij mijn beide jongens snelle hartslag! Dus zegt niks! Maar ik hoor het inderdaad wel vaker...
     

Deel Deze Pagina