SPOED!? Mexicaanse griep

Discussion in 'Gezondheid' started by Lemi, Sep 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai allemaal.

Mijn vriend belde net vanaf zijn werk dat een familielid van een collega de mexicaanse griep blijkt te hebben. Hij was pas terug gekomen uit Denemarken. Nu is die collega ook ziek geworden en sinds gisteren pas thuis gebleven. Het is nog niet duidelijk of zij ook de mexicaanse griep heeft.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Mijn vriend werkt namelijk met haar samen dus hoesten en niezen heeft ze ook in zijn buurt gedaan. Kan m moeilijk vanavond buiten laten staan;)

Maar ik weet dus even niet wat ik nou het beste kan doen. Ik ben nu 6 maanden zwanger. Zal ik de huisartsenpost bellen?

Bedankt

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja bel voor de zekerheid met de HAP. Zij kunnen je precies vertellen wat je moet doen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ja even bellen inderdaad.

Je moet in elk geval waarschijnlijk toch flink je handen wassen en apart gaan slapen.

4. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Heb net gebeld.

Ze zei dat zolang ik geen symptomen heb ze niks kunnen doen, maar dat we wel zelf op een aantal dingen kunnen letten. Mn partner moet opletten met niezen, snuiten en hoesten in mijn buurt en meteen het papiertje weggooien, extra de deurknoppen enz schoonmaken en handen wassen. Heb van die desinfectiegel die je zonder water kan gebruiken dus das wel handig.

Verder moeten we in de gaten houden of ik geen koorts krijg of andere symptomen en anders moet ik terug bellen.

Toch wel fijn dat ik even gebeld heb, dan weet ik tenminste hoe en wat. Normaal maak ik me echt niet druk om dit soort dingen, maar ben nu natuurlijk wel zwanger.

Bedankt voor jullie reacties:)

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt inverband je zwangerschap Gelukkig ben je nu iets gerustgesteld. En hopelijk valt het allemaal mee.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ze zijn er inmiddels ook wel achter dat de Mex. griep, een milde vorm van griep is hoor.. dus stel dat je het wel krijgt, is er nog niet echt een reden om heel erg te stressen. Hopelijk stelt dat je ook gerust.

Liefs Huismus

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Lotte,

We hebben er hier een heel topic over, veel info staat erin. Ik hoop dat hij het niet heeft en dat het vanzelf goed komt.
    Groed dat je de HAP gebeld hebt, dan weet je tenminste wat je kunt doen.

Groetjes,
    Nikki F

8. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Dat over die milde vorm...helaas zegt iedereen wat anders. Werk zelf in de gezondheidszorg en via het ministerie krijgen wij ook info die nog niet bij de rest van NL bekend gemaakt wordt. De ene keer krijgen we bericht dat er voorlopig niks gedaan wordt en het andere moment denken ze toch wel weer dat het ernstig kan zijn en dan zeker voor zwangere, mensen die in de gezondheidszorg werken, mensen die jonger zijn dan 26 en mensen met een bepaalde chronische ziekte. Maar ja, we wachten het maar af...meer kan je niet doen he;)

Dat topic heb ik gezien ja, maar het gaat allemaal zo snel dat ik het niet bij kan houden en ik weet niet hoever ik terug moet lezen voor ik een beetje weet waar jullie het nu over hebben allemaal. Heb er eerlijk gezegd ook nog niet de moeite voor genomen hoor hihi.

Fijn weekend allemaal

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Was de info over deze k***e griep maar wat eenduidiger ... Ik ben in elk geval blij dat ik 4 november uitgerekend ben ...

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page