HOOP: Met ovulatietesten sneller zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kangerootje, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal, ;)

Ik wil vanaf volgende maand ovulatietesten gaan gebruiken. Ze liggen al klaar, hihi..
    Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met ovulatietesten? Waren jullie sneller zwanger na gebruik? Waarom denk je? (Ei later/eerder als gedacht?) Of hielp het niets?

Ik zit nu in ronde 6, dinsdag is mijn NOD. Ga gewoon ongesteld worden, want de test is negatief :D
    Helaas pindakaas. Ben eerlijk gezegd best teleurgesteld, maar ik weet dat het normaal is als t een jaartje duurt.
    Toch hoop ik dat het met ovu testen sneller gaat lukken!

Hoop dat jullie je ervaringen willen delen.. ;)

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bij mijn dochter ben ik zwanger geworden door hormonen spuiten en nu was het in de 1e ronde gelijk raak met ovulatie testen.. Helaas een MK maar ik ben positief over deze testen..

Ik heb van mezelf een lange cyclus dus is het dan moeilijk te achterhalen wanneer je ei is, nu kan je echt gericht gemeenschap hebben.. Vind ik erg fijn.

Succes met zwanger worden! Hoop dat het snel raak is.

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Maakte bij mij niet veel verschil, maar kan toeval zijn.

Zonder ovutesten:
    Bij dochter zwanger in ronde 2.
    Voor brusje zwanger in ronde 5 (v.mk), ronde 9 (v.mk) en toen een tijdje niet.

Toen ben ik ovutesten gaan gebruiken, vanaf ronde 13. In ronde 15 weer zwanger, en dat gaat tot nu toe goed.
    Dus 3 rondes met ovutesten om weer raak te hebben.

Maar merkte in de afgelopen rondes, door die testen, wel dat ei iets later was dan gedacht, dus dat kan voor sommige rondes wel voor wat mindere kansen hebben gezorgd. Vond het al met al wel een handig hulpmiddel. Geen wondermiddel, natuurlijk.

Moet zeggen dat we er uiteindelijk nooit naar hebben gehandeld wanneer hij knalde: 2 vd 3 keer hadden we nét voor de posi test al seks gehad, en 1x gewoon écht geen zin (en de avond daarvoor wel seks gehad, dus...).

4. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik ben bij alle 3 mijn zwangerschappen uiterlijk in ronde 3 zwanger geraakt. Pas deze laatste zwangerschap heb ik ovu-testen gebruikt. Ik denk dus niet dat het daardoor sneller is gegaan maar je kan wel zoals gezegd gerichter te werk gaan. Mijn eisprong was steeds wat later dan gedacht (korte LF) dus ik denk wel dat we door de testen meer kans hebben gehad op een zwangerschap.

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Hier in de eerste 11 maanden ovulatie testen gebruikt, geen effect.
    12e maand, we hadden de hoop al opgegeven, en we hadden geen ovulatie testen meer : zwanger!.

Denk wel dat ovulatie testen je enig opweg kunnen helpen. Ze geven een goede indicatie wanneer jij je ei kan verwachten.

Voor jou kan het zo zijn dat je na de eerste maand al zwanger bent door gebruik van ovulatie testen.

Veel succes!

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Hier verschillende maanden gebruikt en verschillende maanden niet gebruikt, maar nog niet zwanger ,
    Maar het is handig omdat je weet wanneer je ei ongeveer komt, maar zekerheid heb ej er niet mee :)

7. Vieco

Vieco Nieuw lid

4 mrt 2013
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    #7 Vieco, 15 jun 2014
    Laatst bewerkt: 15 jun 2014
    Ik heb de luxe om een cyclus van 28 dagen te hebben. Bij mijn eerste en mijn huidige zwangerschap was ik in ronde 2 zwanger. Ik was er echt wel obsessief mee bezig: ik raadpleegde online ovulatie calculators en ik deed ovulatietesten. Beiden gaven ei op dezelfde dag aan.
    Wat ik wel deed, was na de sex een kussen onder mijn poep schuiven en mijn benen optrekken. Zo bleef ik een 10-tal minuten liggen alvorens ik mij ging opfrissen.
    Alvast heel veel succes!

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier wel effect doordat ik meer inzicht kreeg in mijn cyclus. Mijn ei bleek later te komen dan gedacht en dus een kortere LF.

9. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Dankzij ovulatie testen wist ik 2x dat ik zwanger was :) omdat ze op een onlogisch tijdstip knalde.. maar dat is niet de bedoeling van die dingen natuurlijk.. wat ik vooral fijn vind is dat ik nu weet dat als mijn ei laat is, ik dus niet overtijd ben maar gewoon een laat ei had en daardoor een langere cyclus heb. Succes, hoop voor je dat het snel lukt!

10. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Ik gebruik sinds een maand of 4 ovulatietesten. Moet wel zeggen dat ik in het begin behoorlijk gestrest ervan werd; want welk streepje moest ik nu als de "piek" interpreteren.

Intussen gebruik ik het puur als richtlijn, op het moment dat ik lichte streepjes krijg laat ik het wat meer los, het is voor ons het teken dat de piek eraan zal komen en dat we dus om de dag het 'gezellig maken'
    Ik ga wel door tot ik de uiteindelijke piek heb gezien - soms betekend dat ook dat we een keertje vaker het 'gezellig hebben" ;)

11. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste begonnen in ronde 7 met ovulatietesten en in ronde 8 ook gaan temperaturen. Gaf mij veel zekerheid, je weet immers nooit of alles wel 'werkt'. In ronde 8 ook zwanger.... Kan toeval zijn?
    Nu in ronde 2 voor de tweede maar ben nu nog niet van plan ovu testen te gaan gebruiken. Nu nog maar gewoon even relaxt overal mee omgaan... Ben geduldig.... Nu nog....;)

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben er meteen na de pilstop mee begonnen, samen met temperaturen
    Bij mij hielp het wel, want had rond dag 25 - 30 mijn ei altijd pas.. Was toch handig om te weten! Want ik voelde mijn eisprong ook niet & had geen last van vruchtbaar slijm

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik had ze omdat er geen pijl te trekken was op mijn ongesteldheid, ik vond het wel wat plastisch en niet romantisch zeg maar. Op een gegeven moment had ik goedkope KV testen om het begin op te sporen en dan gebruikte ik de CB om te kijken of er een smiley kwam. Ik heb trouwens wel met mijn vriend overlegd wat hij er van vond, maar hij zei, ik hoef het niet te weten - verleid me maar gewoon;)
    Bij alleen KV zat ik er 3 rondes naast omdat ze niet zo heel betrouwbaar lijken in ieder geval in mijn geval, na drie keer CB om de KV testen te checken, was het raak.

14. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ze geven mij inzicht in mijn cyclus, helaas heeft het nog geen zwangerschap opgeleverd.. Ik heb net even terug gezocht en ik gebruik ze al vanaf september 2012.. dus 1 jaar en 8 maand.. geen resultaat...

15. Logan

Logan Niet meer actief

Je weet precies wanneer je eisprong is! Maar sneller zwanger is bij mij niet echt aan de orde ;)

16. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus en ik vind het dus erg fijn om dan 'precies' te weten wanneer mijn eitje komt en wanneer ik ongesteld kan worden. Zo voorkom je gedachtes als: hmm zou ik al overtijd zijn? Zal ik eens een testje gaan doen anders? Ik heb hierdoor heel veel zw.testen verspild en heb veel teleurstellingen gekregen. Niet leuk! Dus ovutesten geven mij gewoon veel rust.

17. SabHout

SabHout Niet meer actief

Zo zie je maar weer dat je het niet altijd hoeft "los te laten"en je ook zwanger kunt raken van er obsessief mee bezig zijn, hahaha. Heel fijn! :D

Ik gebruik ook ovu testen ivm een onregelmatige cyclus. Lijkt wel steeds regelmatiger te worden, maar ook mijn ei komt laat. Deze maand daarom ook begonnen met teunisbloemolie (heb ook veel PMS klachten).

Je wordt er natuurlijk niet letterlijk sneller zwanger door, maar als je weet wanneer je ei is kun je gerichter seks hebben en zo je kansen dus wel vergroten!

Succes meis!

18. melanieV83

melanieV83 Actief lid

11 jan 2010
    109
    0
    0
    Na 14 maanden zonder testen heb ik de 15de maand wel een test gebruikt. Nu zwanger dankzij meer inzicht. Had dus ook veel later de eisprong. Ieder zo hun eigen ding. Doe vooral waar jij je prettig bij voelt

Deel Deze Pagina