Welke cyclus dag zit ik nu?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mamaloo, 13 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloo

Mamaloo Actief lid

6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Zouden jullie eens met mij mee willen denken?
    Welke dag bereken je nou als cyclus dag 1?

Op donderdag 30 november had ik in de avond omstreeks 21:00 uur bordeaux kleurige afscheiding, dus niet bruin en ook niet helder rood maar echt bordeaux.
    Op vrijdag 1 december direct bij de eerste plas veel helderrood bloedverlies en dus ongesteld.

Maar is dan donderdag al cyclus dag 1 of dan toch vrijdag?

De reden dat ik dit vraag is omdat mijn cyclussen steeds korter lijken te worden, als vrijdag dag 1 was dan had ik nu op cyclus dag 11 een positieve ovulatietest maar als het donderdag was dan was het op cyclus dag 12. Voor mijn laatste miskraam had ik meestal op dag 17 pas een positieve ovulatietest en na mijn laatste miskraam steeds op cyclus dag 12 of 13.

Mijn ovu testen waren 11 december en 12 december positief

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.997
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Vrijdag is cyclusdag 1.
    Altijd de dag waarop het doorbreekt.

En breekt het na 21 uur door, dan alsnog de dag erna als cd 1 rekenen zegt mijn gyn.

Je had dus op cyclusdag 11en 12 een lh piek
    Was cd 1 op 30-11, dan had je op cyclusdag 12 en 13 een lh piek (dus andersom dan hoe jij het zegt)

3. Mamaloo

Mamaloo Actief lid

6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Jaaa klopt wat jij zegt inderdaad! Ik had het al snel aangepast alleen jouw reactie was te snel ;)

Ik maak me er toch zorgen om merk ik, voorheen had ik altijd een "laat" ei. Na mijn laatste curretage kwam de piek al op 12 of 13 en nu dus weer een dag vroeger op 11 en 12. Voorheen ook altijd snel zwanger, meestal ronde 1 bij proberen en soms ronde 2. Echter nu met de korterdere cyclussen al in ronde 5

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.997
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Dag 11-12 een piek is 13-14 je eisprong.
    Niet te kort oid.

En helaas, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)
    Een ei op dag 13-14 is geen redem waarom het in ronde 5 nog niet is gelukt.

5. Mamaloo

Mamaloo Actief lid

6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Nee dat is ook zo, je hebt gelijk. Bedankt voor je geruststellende woorden :roflmao:

Het is gewoon opvallend en om de één of andere reden bedenk je dan van alles wat het zou kunnen verklaren.

Deel Deze Pagina