Gefrustreerd ;( help!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Sweetheart86, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Meiden ik heb even julie hukp en steun nodig. Het klinkt vast gek maa ik kan echt geen pillen doorslikken. Mn tong houd het dan tegen en ik krijg braakneigingen. Ik wil zwanger worden en daarvoor wil ik foliumzuur innemen maar dit lukt me tot op heden nog niet, heb het net weer geprobeerd, maar tevergeefs :(

Ik weet niet wat ik moet doen, ik neem ooko dagelijks een bruistablet waar 200 mg ( 100%) in zit. En bij mama van davitamon tabeletten zit 400mg in dus 200%.

Kan ik denk dan 2 van die bruistabetten nemen en veel eten eten waar foliumzuur in zit zoals broccoli?

Ik ga anders ook wel naar de apotheek morgen om het te vragen....

Echt frustrerend heb er echt potje om zitten janken, dat het steeds niet wilt lukken! :(

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zou dit vragen aan 1 van de verloskundigen hier op het forum.
    dit is wel een hele specifieke vraag.

Sterkte iig lijkt me frusterend dat je hier zoveel last mee hebt.

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Je zou de zwanger worden capsules kunnen nemen van de Etos.
    De capsules kan je dan open maken en in een glas drinken doen of op en lepel yoghurt ofzo

je kan ook eens bij de apotheek informeren of er geen foliumzuur in vloeibare vorm is

4. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Mag je die pilletjes niet fijnstampen en door de yoghurt/vla doen oid?

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    lukken die kleine tabletjes ook niet? Dus de alleen foliumzuur tabletten?
    Want ik kan me voor stellen dat al die zwangerworden/zijn-tabletten veel te groot zijn.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik deed het vroeger altijd met appelmoes.. Omdat dat glad is glijd dat makkelijk door je keel.. Was vroeger een ramp met pillen, hoe klein ook.. Zat soms nog 10 min met die lepel appelmoes in mijn mond voordat ik kon slikken..

Is bij mij beter gegaan sinds ik dagelijks medicijnen moest nemen + aan de pil ging.. Nu kan ik het zelfs zonder water als het moet..

Dus er is hoop ;) Ik zou in ieder geval blijven proberen en als je het elke dag moet doen dan wordt het vanzelf makkelijker.. (Niet gelijk hoor, maar na een tijd wel)..

Of idd wat iemand al zei capsules openmaken en ergens door doen..

Succes in ieder geval!

7. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Hallo lieve iedereen! Ik ben bij de apotheek geweest en er bestaat alleen foliumzuur in vaste pilletjes vorm. Maar ik mag het idd fijnstampen en door yoghurt doen. Maar dezezijn stuk kleiner dan die mama tabletten dus ik ga het weer proberen, met appelmoes is misschien ook nog een tip. Hoop niet dat ik weer kotsneigingen krijg :( wil natuurlijk wel een geonde baby. Ik gahet grwoon proberen en anders die capsules vsn etos nig. En daarnaast neemt ik elke dag bruistablet waar ook al foliumzuur in zit gelukkig...

8. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Yeeeeh!!! Heb het net geprobeerd en die foliumpilletjes kan je door midden snijden dus 2 x een halve ingenomen en het ging goed!! Ben ZO blij want nu heb ik daar geen streess meer over!? Thanks iedereen voor het meedenken!

Deel Deze Pagina