Hallo, Ik en mijn partner proberen al een tijdje zwanger te worden. Deze maand was ik een week over tijd, dus gister een test gedaan in de middag, want ik kon niet wachten toen ik hem gehaald had. Deze was negatief. Vannochtend opnieuw gedaan en deze was weer negatief. Dus chagerijnig weer terug t bed ingedoken. Toen ik weer opstond had ik een paar (misschien 3 4 drupjes) bloed in de wc en toen ik afveegde wat roze slijm. Ook hoofdpijn begon door te zetten dus ik dacht nouja daar zal mijn menstruatie wel begonnen zijn, ondanks dat het normaal gelijk sochtends al doorzet en dan ook gelijk als een lopende kraan. Door de dag heen heb ik regelmatig mijn tampon verschoond en steeds zat er alleen wat bruin in en wat roze slijm zat erop. Wat ik best vreemd vind want dit heb ik dus nooit. Ook heb ik normaal al 2 weken van te voren last van krampen, 2 weken lang voor de menstruatie begint, ook dit heb ik niet gehad, alleen sporadisch een keer een krampje, net zoals vannochtend heel even wat kramp gehad, terwijl ik normaal de eerste dag echt wel lig te kronkelen van de krampen. Verder rook mijn afscheiding ook anders dan normaal, niet stinkend maar anders, smaakt eten wat ik normaal gesproken lekker vind me niet meer, en had ik het de laatste weken steeds heet van binnen uit laat maar zeggen, terwijl ik normaal toch echt een koukleum ben. Zelf ben ik nogal sceptisch erover omdat ik denk, 2 negatieve testen en nja opzich komt er daar beneden wel iets uit dus het zou wel niet. Mijn partner denkt er alleen anders over en verwijst steeds naar over tijd, en mijn "symptoompjes" Zijn er mensen die dit herkennen of misschien een verklaring hebben?
Ik vrees gezien je negatieve testen toch voor een voorbode van je menstruatie welke wellicht in de komende de dagen door zal breken. Bovendien, als je al een tijdje last denkt te hebben van symptomen had je nu onderhand een positieve test in handen moeten hebben. Symptomen ontstaan door HCG. HCG wordt gemeten met een zwangerschapstest. Als jouw symptomen van een zwangerschap zouden komen, moest je al veel HCG aanmaken en zou je dat zeker moeten zien op een test. En hoe weet je zo zeker dat je een week overtijd bent? Hoe heb je je eisprong gevonden of berekend?