Welke cyclusdag beginnen met ovutesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zeester, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Hey meiden,

Ik heb vorige week een miskraam gehad. Wij zijn daar heel verdrietig van, maar willen graag weer proberen om zwanger te worden. Ik ben aan het eind van mijn miskraam/menstruatie gaan tempen en ik heb ovutesten besteld om te kijken of ik nu uberhaupt een cyclus/eisprong heb. Mijn vraag is nu wanneer ik het beste met de ovutesten kan beginnen? Mijn cyclus was zo,n 31 a 32 dagen. Zal ik dan nu op cd 10 beginnen?

Hoe laat kan ik het beste testen? In de middag?

Sorry voor al mijn vragen, maar dit is behoorlijk nieuw voor me :)

Alvast bedankt!

Liefs zeester

2. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    hey hoi

ik heb ook meestal cyclussen van 31 dagen ik begin dan op dag 16 met testen en doe dit dan rond 13:00 en plas dan 2 uur niet en ook niet drinken als de streep donkerder word dan ga ik 2x testen per dag. als ik twijfel dan gebruik een clearbleu ovulatietest en dat is dan een bevestiging voor mij :)

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Gemiddeld is een eisprong ongeveer 14 dagen voordat je ongesteld zou moeten worden. De ovulatietesten meten je LH-piek die 24 tot 48 voor je eisprong komt. Ik zou 2 dagen voor de verwachte LH-peik starten met de ovulatietesten.

Bij een cyclus van 28 dagen raden ze (sensitest, clearblue)mij aan om op dag 11 te beginnen, dat zou dan a.s. woensdag zijn. Als het goed is komen ze morgen binnen per post en ik denk dat ik voor de zekerheid dan al ga beginnen, voor het geval mijn ei toch iets eerder is.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Vandaag waren de testen binnen en heb ik er gelijk eentje gedaan.
    Er was wel een tweede streep, maar niet zo donker als de controlestreep dus dan is ie negatief wat dus eigenlijk wel te verwachten was ;)

5. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Spanend dat er al wel een streepje stond. Komt je ei er dan ook aan? Ik ga zo de eerste test doen!

Liefs

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    streepje is er altijd als het goed is, of bijna altijd. nog gewoon door blijven testen dus :)

7. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Dus dat er een streepje staat betekent niet automatisch dat er een eisprong nadert?
    Ik had net ook een streepje, maar wel negatief :)
    Zou ook wel vroeg zijn op cd 10

Liefs

Deel Deze Pagina