Vandaag het eerste bezoek aan de Gyn, aangezien mijn cyclus nogal onregelmatig is. Maar hoe krijg ik het voor elkaar.. juist nu ongesteld! (wel lekker korte cyclus van 44 dagen in plaats van de laatste keer haha!). Wat kan ik verwachten? Ik voel me al zo vies met menstruatie en tampon kan nu niet in, dus die vieze maandverbandjes.. Ga ik vast lekken op de behandeltafel ofzo.. brrrr! Maar heeft het naast dat ook nog invloed op een eventueel inwendig onderzoek? ps: heb zo'n soort topic ook elders geplaatst, maar kreeg van iemand de tip het hier te plaatsen, en idd, dit is een meer geschiktere plaats
hoi bij mij is dat al zovele keren gebeurt dat zijn ze daar vast wel gewend hoor. maar begrijp je angst en vies gevoel haah. 1 tip ik deed altijd een tampon in en haalde die er dan vlak voor de afspraak in de wc eruit. zie je er verder van onder tenmiste clean uit! succes hoor en geloof niet dat dat invloed heeft op de controle hoor. zoals ik al zei die mensen weten toch dat je ongi bent en zien dat wel vaker hoor. groetjes
Ik heb al een aantal keer een inwendige echo gehad op dag 3 van de cyclus en ik heb net als babycomp zegt gewoon een tampon in gehad en vlak voor ik aan de beurt was snel verwijderd. Natuurlijk kun je dan nog wat bloed verliezen, maar die mensen daar zijn wel wat gewend hoor Het is en blijft niet prettig, maar na de eerste keer is je schaamte daarvoor ook weer weg!
Het is inderdaad een raar idee, maar geloof me, dit is voor hen heel normaal. Al regelmatig op dag twee of drie echo gehad, dat moet namelijk, dus dan ben je nog ongesteld. Ik ga ook dan vlak voor de afspraak even naar de toilet voor een opfrisbeurt. Is vooral voor mijn eigen gevoel want volgens mij zijn de artsen alles gewend.
Aangezien ik nooit precies weet wanneer ik aan de beurt ben Ze lopen wel eens uit, en soms mag ik meteen doorlopen.. Maar ze hebben gewoon toilet en prullenbakje bij mijn gyn Zelfs maandverband voor wie nodig heeft ligt er Het is hun werkgebied, daar staan ze echt niet van te kijken hoor
Toen ik toen der tijd mn spiraaltje liet zetten adviseerde ze een darum te prikken in nn menstruatie. Ze zijn daar wel wat gewend. Maar snap je gevoel. Voor jezelf is t minder prettig.
Wat bij mij hielp was het telefonisch even aangeven. De assistente gaf direct aan dat dit absoluut geen probleem was en dat maakte het voor mij iets minder 'raar'
Als je in de mmm zit en behandeld wordt is het vaak gebruikelijk om voor de behandeling een uitgangsecho te maken. Dit wordt meestal op CD 3 gedaan, dus voor de meeste vrouwen tijdens hun menstruatie. Dus een beetje bloed is een gyn écht wel gewend. Een arts die vies zou zijn van een beetje bloed, die heeft gewoon het verkeerde beroep gekozen .
Hihi, jullie hebben mij met een gerust gevoel naar de Gyn laten gaan en inderdaad, het was geen enkel probleem! Sterker nog, ik mocht gelijk gaan bloedprikken want het was nu een goede tijd daarvoor! Ik heb de diagnose PCOS gekregen. Er waren en heleboel eiblaasjes te zien. Volgende week bespreken wat we nu gaan doen.
Kijk dat is fijn dat het allemaal meeviel! Ben benieuwd wat ze met je PCOS gaan doen... bij mij hebben ze in het begin ook gezegd dat ik dat had. Maar daarna bleek dat ik Hashimoto heb (een ziekte aan de schildklier) en daarna heb ik er nooit meer iemand over gehoord. In juli moeten we weer terug, voordat we me IVF/ICSI gaan beginnen, dus dan ga ik het nog eens vragen......