Hoi allemaal! Ik heb op 22 mei mijn eerste follikelmeting.. Zit dan op dag 10.. Is dat niet wat vroeg? Zou graag jullie ervaringen hiervan willen weten? Ik heb dit nog nooit gehad dus vandaar.. Hoe groot waren jullie eitjes toen? Ik gebruik namelijk clomid..
Ik heb een redelijk korte cyclus van 25 dagen, dus heb altijd mijn eerste meting gehad op dag 10, tweede op dag 11 of 12 en dan diezelfde avond pregnyl. Succes met je poging!
Hoi, ook ik heb altijd fm op dag 10, wel voor een tp of nieuwe poging IVF, maar komt denk ik op hetzelfde neer. Beter te vroeg dan te laat dan kunnen ze je beter monitoren. Succes!
Nee is niet vroeg. Op Dag 10 is vrij standaard volgens mij. Met m'n iui behandelingen had ik op dag 10 de eerste fm meting. Nu met m'n icsi behandelingen op dag 7 eerste fm meting. De uitgangs echo 's had/heb ik wel eerder hoor!
Ik had ook meestal op cd 10 de eerste fm. De ene keer was het voor mij te vroeg, andere keren weer niet. Maar liever te vroeg, dan te laat Elke cyclus kan namelijk weer anders zijn met hormonen, dus vandaar dat ze altijd rond cd 10 beginnen met fm's.
Ik ben vorige week donderdag begonnen met Menopur en krijg deze donderdag alweer een echo! Eerste keer IUI voor mij.
De duur van de cyclus is met medicatie moeilijk te bepalen. De eerste fm is dan vaak op dag 10 zodat ze er niet te laat bij zijn en het al te groot is. Ik moest vaak op dag 10, 12, 14 en 16 terugkomen om de voortgang te bekijken. Afmeting van de eitjes is steeds verschillend; hangt van de vrouw, medicatie, gezondheid, en overige factoren (goed geslapen, stress, voeding, vorm van de week etc.) af. Is helaas niks over te zeggen.
Haha, ik las je titel en dacht dat je ging vragen of dit niet wat laat was. Mijn antwoord is dus "nee". Afhankelijk van je cyclus en hoe snel je op de hormonen reageert kun je op dag 10 al volgroeide follies hebben. Dit was bij mij 9 van de 10 keer het geval en ik kreeg mijn meting daarom juist altijd al op cd8 en de iui dan op cd10 of 11.