Bij lichtere ovtest altijd te laat?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Druif, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi meiden,

ik heb gisteren voor het eerst een predictor ovutest gedaan (dag 13). De teststreep was aanwezig, maar lichter dan de controlestreep.

Vandaag deed ik een tweede en was de teststreep nog lichter.

Betekent dit nou perse dat ik al te laat ben? Of kan er nog een andere oorzaak zijn?

Ik begon trouwens pas op dag 13 met testen, omdat ik meestal een wat langere cyclus heb.

2. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je op hetzelfde tijdstip van de dag getest? Want dat zou ik nog als reden kunnen bedenken. Met ochtendurine schijn je bijv. altijd positiever te testen.

Het zou wel jammer zijn als je hem gemist hebt!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je de LH-piek gemist hebt, maar hij kan ook nog komen. Dus ik zou voor de zekerheid nog even doorgaan met testen, ook omdat je meestal een langere cyclus hebt. Succes!

4. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Ik hoop het maar dat 'ie nog komt dan.

Ter info voor dames met de dezelfde vraag: Even googlen leverde mij ook nog als antwoord op dat veel drinken in de twee uur voor de test van invloed kan zijn op de kleur en inderdaad het tijdstip van de dag.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik zou ook gewoon nog enkele dagen door testen, liefst 2 maal daags op het zelfde tijdstip en idd 2 uur voor het testen niet/weinig drinken.
    Misschien heb je de LH piek wel gemist maar dat betekend niet dat je te laat hoeft te zijn (nu inmiddels wel misschien ;) ) voor het klussen want na de positieve ovu test duurt het 24-48 uur voor je ei springt + na het springen kun je ook nog zo'n 12 uur bevrucht worden. Dus als jullie wel geklust hebben zou het prima toch raak geweest kunnen zijn :)

Edit:
    Ik had op dag 16 een witte ovu test, dag 17 een middel, dag 18 donkerste, dag 19 minder en dag 20 weer wit. Dus wrs dag 19 of 20 mijn eisprong gehad. Ter indicatie :)

6. chrissie1

chrissie1 Lid

17 okt 2009
    7
    0
    0
    kassierster
    stabroek
    hey ,
    ik heb ook zon ovutest gedaan net :D maar er staan enkel twee lichte streepjes wat betekent dit nu dan ze hebben bijna net dezelfde kleur op het papiertje staat positief dan maar zou dit dan echt kunnen?
    en wat als je zwanger bent test deze dan ook positief?

liefs chrissie

ps: ik moest normaal nog twee maand wachten met deze testen van de gyne :p maar kon het toch eventjes niet laten :D stoute ik

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Chrissie De testlijn moet even donker of donkerder zijn dan de controlelijn. Dan heb je de LH-piek. Als het streepje lichter is, moet je de test als negatief beschouwen.

Deel Deze Pagina