Beste UWV webcare team, Mijn vraag: Ik werk voor 4 dagen bij een werkgever die voor mij alles regelt rondom een evt zwangerschapsverlof. Naast mijn baan bij die werkgever ben ik ook zelfstandige. Ik werk in de begeleiding van gezinnen en kinderen via PGB. Kan ik voor die uren ook nog een zw-uitkering aanvragen? Of is dat niet mogelijk omdat ik ook al bij in dienst ben van een andere werkegever? Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes BB
Beste BB10, Vanuit je werkzaamheden als zelfstandige heb je mogelijk recht op een zwangerschapsuitkering volgens de ZEZ-regeling als je minder dan 4 dagen per week als zelfstandige werkt. Deze ZEZ uitkering is ook mogelijk in combinatie met je zwangerschapsuitkering vanuit je werkgever. Je ontvangt dan twee uitkeringen ( voor beide rechten ) Werk je 4 dagen of meer als zelfstandige dan ben je via je opdrachtgever verzekerd. ( WAZO ). Ook in dat geval is er mogelijk recht op twee uitkeringen. Actuele informatie vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team