Hoelang van tevoren geen alcohol drinken man+vrouw

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rode1987, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rode1987

Rode1987 Lid

4 jan 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan binnenkort proberen zwanger te worden en nu wil ik weten hoelang voor de bevruchting de man en de vrouw beter geen alcohol kunnen drinken?
    M.b.t. geboorteafwijkingen.

Ik lees hier steeds verschillende dingen over.

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    vanaf een positieve zwangerschapstest :)

Verder duurt het voor een man 3 maanden tot zijn zaad ververst is, dus als je man niet zo goed zaad heeft, kan hij het beste vanaf 3 maanden van te voren stoppen met roken/drinken/koffie enz. (en strakke/warme broeken enz).

3. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Ik moet zeggen dat ik pas helemaal zou per direct zou stoppen met alcohol wanneer ik een positieve test in handen heb.

Moet wel zeggen nu we echt bezig zijn met proberen (1e ronde) drink ik bijna niet meer. Ik kan van vl niet verwachten dat hij stopt met drinken (in het weekend), roken, koffie etc. en dit gaat hij ook echt niet doen. Mochten we een jaar verder zijn dan zou dit misschien een optie zijn maar nu in de 1e ronde echt nog niet.

Succes!

4. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ik stop ook pas bij een positieve test ;) beetje genieten van het leven moet af en toe ook kunnen! Zeker nu het zolang duurt! en verder heeft mijn man heeft goed zaad, dus hij hoeft sowieso ook niet te stoppen / anders te gedragen :)

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    voor beide is het natuurlijk beter gelijk te stoppen zodra jullie er voor willen gaan ;) vooral voor het zaad van de man is dat beter.

6. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    dan voor de man dus eigenlijk 3 maanden van tevoren ;) anders zit je nog met dronken zaad :D

7. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    ik denk dat dit zeer persoonlijk is,
    Ik wilde gelijk stoppen met roken toen wij begonnen dit lukte mij niet heeft uiteindelijk nog een jaar geduurd (zwangerschap bleef ook uit) maar ben nu inmiddels wel al lange tijd gestopt en vind het eigenlijk onwijs fijn dat als ik zwanger word ik die troep niet meer in mijn lijf heb zitten zoals ik al wilde

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij zijn hier pas met alle ongezonde dingen gestopt toen ik een positieve test in handen had.

9. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik rookte al niet en dronk ook nooit alcohol. Mijn partner rookte al jaren niet meer en alcohol deed hij schaars. Je verkleint gewoon je zwangerschapskans wanneer je stug door blijft gaan hiermee. Bij ons heeft het zonder al die rommel al lang genoeg geduurd...

10. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim

LaLaS hoe is het ermee?
    Hoe gaat het met de ICSI?

11. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Ik geniet ook nog volop, moet kunnen toch! Sinds er de kinderwens is, ben ik wel een stuk minder gaan drinken. Dus ik let er op dit moment al wel op.
    Echter kan ik toch niet verwachten dat mijn vriend hier ook al volop rekening mee gaat houden. Uiteraard ben ik wel mee bezig, komend weekend is het zeker klustijd. Alleen heeft hij vrijdag, zaterdag en zondagavond steeds dingen te doen in het café. Een mega druk weekend dus.....heeft dit dan al meteen invloed op zijn zaadkwaliteit... Nee toch??

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Wij dronken gewoon... Vl en ik.
    Nu ik zwanger ben, natuurlijk niet meer, maar tot de positieve test wel. Bij eerste zwangerschap zelfs flink, kerst, en 2weekende met vreinde...

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja maar dan vind ik het ook iets anders. Als dat bij ons het geval zou zijn geweest zou ik ook alles doen/laten om de kans te vergroten.

14. cetje

cetje Niet meer actief

Hier gestopt met de positieve test. De avond ervoor nog flink in de kroeg gezeten :$
    Over het algemeen wel gematigd de afgelopen maanden, maar met soms een uitschieter. Na de test alles meteen laten staan.

Volgens mij is het voor de rijping van je eicellen ook wel beter om helemaal healthy te gaan vanaf het moment dat je voor een kleintje wil gaan... Maar ja, das ieder voor zich of je daar iets mee doet denk ik.
    Tuurlijk 'het kan altijd beter', maar wij vonden dit om te beginnen 'goed genoeg'.

15. samaa

samaa Niet meer actief

Hier pas gestopt met roken en drinken na positieve test.

16. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Zodra wij besloten te gaan voor een kleine, meteen gestopt....roken deden we beide al een jaar of 2 niet meer. Maar zelfs mijn vriend die wel van een biertje houdt, drinkt nu alleen als hij met vrienden weg is omdat niemand weet dat wij er mee bezig zijn. Is hij gewoon thuis, gaat er geen druppel alcohol meer in....ik vind het zelf een fijne gedachten dat ik en mijn vriend zo gezond mogelijk leven, maar dat is een persoonlijke keuze. Mijn schoonzus is op dit moment in verwachting en drinkt en rookt nog steeds.....tja....er zijn altijd domme mensen op deze wereld denk ik dan ;)

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Gewoon pas bij de positieve test.

18. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Voor de positieve test inderdaad "verboden" dingen gedaan. Drinken, tikkibad van de wildste glijbanen, rauw vlees, veel koffie. Je moet natuurlijk ook lekker kunnen leven. Na positieve test denk ik wel overal aan en leef ik gezond. Ligt er denk ik ook aan hoe lang je bezig bent. Als bij mij veel langer had geduurd was ik ook gestopt met alcohol en had dat dan van mijn vriend verlangt.

19. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Er zit wel een verschil tussen drinken en drinken.
    Als je samen geniet van een glaasje in het weekend tijdens een filmpje bij wijze van dan zou ik dat gewoon lekker blijven doen.

Als je spreekt over elk weekend dronken thuis komen na de kroeg dan zou ik daar verandering in brengen ja.

Je moet gewoo genieten van het leven en dingen eten en drinken wat je lekker vind.
    Het kan maanden duren voordat je zwanger word en als je jezelf van alles verbiedt voordat het zover is kan dat best een frustratie worden.

Geniet maar drink met mate ;)

Ik rookte niet maar dronk wel zo af en toe wat in het weekend, dat ben ik blijven doen tot aan een positieve test.

20. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Dit dus.

Deel Deze Pagina