Dag allemaal, Even een vraagje aan de ervaren IUI'ers. Wij zijn nu gestart met de 1e IUI. Tenminste, ik heb de 1e echo gehad. Nu ga ik a.s. dinsdag voor een 2e echo c.q. meting. Ik hoef geen hormonen te spuiten (alleen 1x Pregnyl) omdat ik een hele regelmatige cyclus heb. Maar nu vraag ik me af, als je cyclus altijd rond de 27/28 dagen zit, op welke dag gaat dan de IUI plaatsvinden? Op dag 14 of juist eerder of later? Of is daar niets over te zeggen? Hopelijk kan iemand mij antwoord geven.
Dat hangt af van de echo ! Ze meten hoe groot je eitje is, en als die groot genoeg is, dan hoor je wanneer je de pregnyl mag spuiten en heb je 1 of 2 dagen later de iui. Succes ermee... Veel liefs C.G.
ik weet het niet meer precies, ik dacht dat die van mij destijds 20 mm was, maar ik weet het niet zeker.... Maar dat kunnen ze je zo vertellen bij de echo hoor ! Ik heb 2 echo's gehad, en toen was tie groot genoeg,ik zag erg tegen het spuiten op, maar dat is goed gegaan en gelukkig viel de insemenatie mee, je voelt er bijna niets van. (tis alleen dat de beweegelijkheid bij ons op dat moment 0% was, dus wij moeten nu door voor icsi) Liefs C.G.
Nou, ik ben benieuwd hoe groot die dan a.s. dinsdag is. Dat spuiten ja, daar zie ik wel heel erg tegenop. Daar krijg ik dinsdag een instructie van, maar ze had het er wel over dat ik dat ook in het ziekenhuis kan laten doen. Dus ik weet het nog niet. Ik heb zo'n naalden-fobie Zelfs bij de tandarts neem ik nooit een verdoving, omdat ik die naald erger vind dan het boren hahahaah. Wat vervelend voor jullie dat er 0% beweeglijkheid was! Dit was eerder niet getest ofzo? Wanneer ga je starten met ICSI?
Hoi Juudje, Alleerst super veel succes met jullie 1e IUI! Lijkt me hartstikke spannend. Als ik jouw verhaal lees geeft dat me toch een goed gevoel. Ik hoop dat wij binnenkort ook met IUI mogen beginnen. Alleen ik maakte me zorgen of dit perse mèt hormonen moest. Ik heb dus net als jij ook een vrij regelmatige cyclus, dus ik hoop dat ik ook niet aan de medicatie hoef. Nogmaals veel succes. Grt Vanilia
Hoi Vanilia, Ja ik ben altijd heel regelmatig. En tijdens de vruchtbaarheidsonderzoeken zag alles er altijd prima uit. Eitje werd mooi groot enzo. Ze hebben helemaal geen afwijkingen kunnen vinden. Ook bij m'n mannetje zijn de zwemmers in topconditie Maar ja, na ruim 2 jaar nog steeds niet zwanger. Dus ik ben heel benieuwd of het wil lukken met IUI! Ben ook wel blij dat ik geen hormonen hoef te spuiten. En ik denk dat ik die ene Pregnyl spuit maar in het ziekenhuis laat doen. Wanneer gaan jullie beginnen met IUI?
Wij hebben ook IUI in eigen cyclus gedaan (met alleen pregnyl). Ik had net als jij altijd een mooi regelmatige cyclus van 28 dagen en bij mij was de IUI altijd op dag 14 (en 1 keer op dag 15). Bij mij was mijn eitje ongeveer 19mm als ik de pregnyl moest zetten (maar dat was steeds omdat mijn lichaam aangaf dat ik zelf al een eisprong aan het voorbereiden was). Heel veel succes alvast!
Weet je, ik had dat ook met spuiten/naalden..vreselijk. Maar ik heb inmiddels de angst om zelf te spuiten overwonnen. Wat was ik zenuwachtig voor de spuitinstructie, maar nog belangrijker.........het viel reuze mee. Echt waar! Ik ben nu bezig met de eerste IUI. Afgelopen maandag had ik mijn tweede echo. Vanavond moet ik de Pregnyl injectie zetten en a.s. vrijdag om 12:30 uur de inseminatie. Het hangt dus helemaal af van de grootte van je eitje. Veel succes hè!
Wat een positieve verhalen allemaal zeg. Juudje, we zouden eigenlijk al in juli beginnen met de voorbereidingen voor de 1e IUI, maar toen werd ik toch zelf zwanger. 14 okt. heb ik een na-controle ivm mijn curettage. Ik ga dan gelijk aan mijn gyneacoloog vragen of we weer gelijk de draad kunnen oppakken om alsnog met IUI te beginnen. Dus ik hoop dat het november wordt! Liefs Vanilia
Ja ik word ook wel enthousiast hoor, van die verhalen. @Marisha: Wij hebben inderdaad hetzelfde; gelijke cyclus. En jij bent dus zwanger geworden met IUI? @wannabe a mom: hmmm, ik zie mezelf nog geen naald zetten hahahaha. Waar moet dat eigenlijk? In je buik ofzo? Ik ben nog zo een IUI leek Maar ik wacht dinsdag die instructie maar af. Het is ook zo wat om speciaal naar het ziekenhuis te gaan voor één injectie. Maar ik vind het wel eng! @Vanilia: hopelijk kunnen jullie gauw beginnen met IUI. Ik hoop stiekem dat ik volgende week vrijdag de inseminatie heb. Dat is voor mij dag 14. Dan heb ik namelijk een vrije dag en dan is het niet zo'n gedoe om daarna weer naar m'n werk te haasten. Iedereen heel veel succes!