Hoi dames. Nog geen twee maanden geleden zat ik bij de gyn voor een echo. Ik had pijn tijdens mijn eisprong en de ongesteldheid en dacht zelf aan endometriose vanwege een online test waarin ik veel herkende. De gyn gaf aan dat ze endometriose niet met een echo kon uitsluiten maar wel een ander duidelijk beeld had gezien: pcos, ze liet me de cystes zien en ik schrok me rot: wat waren het er veel! De gyn gaf aan dat zij de kans niet groot achtte dat wij zonder medicijnen een kindje zouden kunnen krijgen. Met die boodschap verliet ik verward het ziekenhuis. Ik mocht me melden bij de huisarts de volgende dag. Die adviseerde me het nieuws even te laten zakken, me goed in te lezen in de behandeling en eens met anderen te praten die via de medische molen zwanger zijn geworden alvorens het traject in te gaan. In februari konden we dan terugkomen. Gisteren: kerstdiner. 8 dpo. Ik krijg steken in mijn buik en besluit naar het toilet te gaan. Te veel gegeten? In mijn ondergoed donkerbruine afscheiding, bijna zwart. Best veel ook. Ik schrik ervan, doe een tampon in en ga terug naar ML, die direct merkt dat er iets niet goed is. Vier uur later kom ik thuis en loop naar het toilet om mijn tampon te verwisselen. Niets, niet eens een druppeltje bloed. Ik doe een maandverband in en ga naar bed. Mijn krampen houden aan. Ik slaap de hele nacht niet. Ik zit boven, beneden, ben onrustig, heb pijn, kan niet slapen.. zucht! Om 5:00 val ik in slaap, en om 07:00 gaat mijn wekker. Een testje met ochtend-urine en ik zie een roze pennen-streepje verschijnen op de actiontest. Ook een vaag lijntje op de z&k. Plaats hier nog een foto in het vage testen-topic met de vermelding dat ik wel zo'n "lijntjes-plasser" ben en dat het bij mij net zo goed niets als iets kan betekenen (serieus, ik wist niet dat het kon, maar het is écht zo). Ik weet van mezelf dat ik een avondtester ben dus had mezelf al voorgenomen om in ieder geval vanavond nog een testje te doen. Die action-dingen zijn gewoon te goedkoop om in de la te laten liggen hihi. En weer een lijntje. Duidelijk donkerder dan vanochtend. Geen knaller, maar ik test natuurlijk ook te vroeg. Zou het dan toch? Ik durf niet meer te hopen. Ik wil het ML pas vertellen als ik het zeker weet, iedere keer die teleurstellingen. Ik snap ook wel dat jullie niet kunnen weten of het dit keer goed gaat/wel raak is, maar ik vind het alleen al fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan. Fijne feestdagen ♡
Begin het wel spannend te vinden nu hoor! Ik ga heel hard proberen om morgen pas weer te testen. Net met moeite mijn ochtend-plasje door het toilet gespoeld, maar het echte bikkelen komt vanavond (omdat ik een avondtester ben en ook nog eens alleen thuis ben vanavond omdat ML mannenavond heeft). Ik weet dus niet of het gaat lukken te wachten 😯😇. Laat het jullie weten!
Hihi fee! Dat adviseert iedereen me, maar misschien dat ik jouw advies gewoon wat zwaarder ga laten wegen 😅. .
Hé Lala meid, Ik vind het er ook best positief uit zien... Hoop van harte dat je testen snel oplopen! Zou fantastisch nieuws zijn toch?! Succes met testen later!
Hoi dames, zoals beloofd: een update na mijn testje van vanavond. Hij is niet echt donkerder dan die van gisteren. Het kan natuurlijk nog en de testjes waren vrij snel achter elkaar, maar heb toch het idee dat het gewoon mijn standaard-lijntjes zijn. Zag ook bijna niets op de kv2v5. We gaan het zien...
Zijn ze roze? Ze lijken me grijs? Ik heb veel grijze setjes gehad. Onze fertiliteit verpleegkundige zei dat het kon liggen aan mijn pcos en het hoge lh hormoon. Ik ken deze testen niet verder. Ik duim voor je!
Dat zou een hoop verklaren, want ben een echte streepjes-plasser. Ik vind ze zelf ook meer naar grijs neigen, hoewel er wel een duidelijke roze ondertoon in zit. Ik hou me even vast aan jouw verklaring en dan kan het alleen maar meevallen! P.s. het is een action-test!
Als ik jouw foto in het negatief zet, zie ik de streepjes ook. Dat had ik dan weer niet! Spannend dit soort momenten hè? Succes!
En zou de pijn niet de eisprong kunnen zijn?? Je kunt ook bloeden tijdens eisprong. Hoe weet je zeker wanneer je je eisprong hebt gehad? (Miss heb je dit al gezegd sorry anders)
Ah, lief dat je de moeite nam shiva, inderdaad spannend! domiej, ik gebruik ovulatietesten en daarnaast temperatuur ik dagelijks! Het was dus in ieder geval niet mijn eisprong, maar dankje voor het meedenken hoor!!