Hoi allemaal, Ik heb een vraagje over starten met IUI. Wij mochten van onze arts in februari terugkomen voor IUI. Nou is mijn NOD de 23e dus ik heb gebeld met de vraag of we misschien dan al met de hormoonbehandeling mogen beginnen en of de intake dan misschien eerder kan. Kreeg ik te horen dat ik maar terug moest bellen als ik ongesteld was, maar je krijgt toch eerst een soort van intake? Of krijg ik dan binnen twee dagen een afspraak en kan ik deze maand toch nog met IUI met hormonen beginnen? Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Voor IUI is niet echt een intake nodig. Je moet voor je met hormonen kan spuiten een uitgangsecho hebben, rond de 3de dag van je menstruatie. Dan zul je waarschijnlijk ook de prikinstructie krijgen als je hormonen dmv injecties gaat toedienen. IUI stelt niks voor dus een echte intake hebben ze daar niet voor denk ik.
Hoi Tearmiss, Ik kan je vertellen hoe het bij ons is gegaan. Wij mochten deze maand (januari) terug mochten komen bij de gynaecoloog, na nog een half jaar extra zelf proberen. Maar omdat we zo in een dip zaten zijn we begin december terug gegaan. Tijdens dat gesprek zei ze dat we de volgende cyclus met IUI mochten starten (zonder hormonen). Toen was de afspraak dat ik moest bellen op de eerste dag van mijn eerstvolgende menstruatie. Dat was uiteindelijk 25 december. Toen hebben we telefonisch een afspraak gemaakt voor een echo op dag 11. Dat is vandaag. Dan gaan ze kijken hoe (en of) mijn eitjes groeien om de dag voor de inseminatie te bepalen. Maar daar kan mogelijk nog een echo tussen zitten. Ik denk dat je de volgende cyclus meteen kan starten. Als je eenmaal in een traject zit kan je op korte termijn afspraken maken. Succes en spannend!! Liefs Ruubs
Dankjulliewel! Wij gaan IUI met hormonen doen en ik las op de website van het ziekenhuis dat je dan rond CD2-4 met hormonen moet beginnen. En eerlijk gezegd zou ik het heel jammer vinden als we dan net een dag te laat zijn doordat er dan geen afspraak meer gemaakt kan worden en we een maand moeten wachten. Zelf hebben we de hoop dat het ons nog gaat lukken wel opgegeven. XX
Je moet na de uitgangsecho met hormonen beginnen, dit is tussen dag 3 en 5 bij de meeste ziekenhuizen. Dus daarom moet je ook bellen met je menstruatie denk ik, zodat je een afspraak voor de uitgangsecho kan maken Althans, zo gaat het hier.