Meiden, ik zit met een dilemma. Mijn vriend en ik werken beide 40 uur op kantoor. Als de baby geboren is gaat mijn vriend 1 dag in de week minder werken en dat wordt op vrijdag. Nu kan ik nog 1 dag vrij kiezen tussen maandag, dinsdag of donderdag. Wat zouden jullie doen?
Ik zal het op de dinsdag doen. Waarom: maandag: Kindje opvang Dinsdag: Kindje bij jou Woensdag kindje opvang Donderdag: Kindje opvang Vrijdag: Kindje bij papa Weekend: Kindje bij ouders Zo heb je tenminste een beetje afwisseling.. Is denk ik voor jou, je man en je kindje fijner.. Zo hoef je elkaar niet te lang te missen een aantal dagen achter elkaar.. Maar dat is hoe ik erover denk
Dank je wel voor je snell reactie! Ik zal het nog ff ophelderen: maandag: Kindje opvang of mams of ik Dinsdag: Kindje opvang of mams of ik Woensdag kindje schoonmoeder Donderdag: Kindje opvang of mams of ik Vrijdag: Kindje bij papa Weekend: Kindje bij ouders We willen 1 dag opvang doen, 1 dag schoonouders, 1 dag mijn moeder, 1 papa dag en 1 mama dag... Liefs Inger
Ik ben dan wel nog kinderloos, maar ik heb liever de donderdag vrij, nog even dingen regelen voor het weekend, boodschappen doen,poetsen etc.. Dan heb je wel 3 dagen werken, bij opa en oma vind ik niet echt oppas, ook dat kan goed zijn voor een kind (zoals ik me heb laten vertellen) Maar ben je en uitgerust voor het weekend en heb je alles gefdaan zodat jij en de papa kunnen genieten van de tijd samen maar goed wie weet hoe ik het ooit zou gaan doen, moet eerst maar zwanger worden
Ik zou voor de dinsdag gaan, ma, wo en do opvang dan. Wij hebben het ook bijna zo, maandag, di en do opvang, wo en vrij zijn we vrij.
bijkomend detail het is donderdag markt bij ons in de stad (kan je goedkoper boodschappen doen, toch?!) Ik weet het echt niet... ik zit alle voor en nadelen weg te strepen maar ik kom er niet uit. Maar bedankt voor het meedenken! liefs Inger
Donderdag is ook wel lekker dan... heb je wel 4 volle dagen met je kleintje en de andere 3 naar de oppas. Dan heb je ma, di en wo opvang en de rest hoef je niet met de kleine te " slepen"
Ik zou de maandag doen... Dan heb je aansluitend een lang weekend en het is hgandig met eten../. waarom? Ik leg het even uit.. Wij hebben het volgende (komt redelijk met dat van jou overeen) maandag: papa: dinsdag: kdv woensdag: kdv donderdag: kdv vrijdag: mama Mijn man is surinaams en wij eten vaak dingen als nasi, maar ook macaroni, roti kip en aardappel enzo.. Nu koken wij op maandag voor 2 dagen (papa is toch thuis die dag dus kan wel dingen voorbereiden voor eten enzo) maandag & dinsdag zodat we, als we moe uit ons werk komen, niet hoeven te koken (alleen opwarmen) Woensdag koken we weer voor 2 dagen (de een zorgt voor Jamal, de ander gaat koken als we uit werk komen) woensdag & donderdag zodat we, als we moe uit ons werk komen, niet hoeven te koken (alleen opwarmen) Op maandag zorgt hubby voor de was en stofzuigen enzo.. Op woensdag doe we 's avonds samen een (kleine) schoonmaak.. (stofzuigen enzo) en op vrijdag doe ik weer de was en doe ik weer stofzuigen en grotere schoonmaak en boodschappen.. Dan is het huis klaar voor het weeken (schoon! en boodschappen) en kunnen we in het weekend echt genieten!
Niet de maandag nemen hoor. Op maandag valt namelijk Pasen en Pinksteren, dat zijn dan al 2 dagen extra die je vrij krijgt!
ik ben ook de donderdag vrij, ook hier markt, dan doe ik de boodschappen. je bent die dag lekker en hoeft dan alleen nog maar de vrijdag, dan is het alweer weekend.
Ik had maandag gekozen, maar nu denk ik toch eerder donderdag. Ma: schoonmoeder Di: KDV Woe: je moeder De rest lekker voor de ouders. Ik moet wel zeggen dat ik het wel erg druk voor die kleine vind om de opvang bij 3 verschillende adressen te hebben.
Lijkt me ook druk, 3 verschllende opvangadressen. Maar toch hoor je vaak dat mensen deze constructie hebben. Ik zou voor de maandag gaan, hebben jullie allebei lang weekend. Ik heb zelf maandag en vrijdag vrij en di-woe-don kdv. Een aantal collega's hebben de donderdag vrij. Dinsdag lijkt me niet fijn. Dan heb je net een dag gewerkt en dan ben je al weer thuis. Dan lijkt me donderdag fijner.
ik zou maandag kiezen. zou heeft papa 'lang weekend'en mama ook. en je kindje heeft gen gebroken week van opvang. zit dan wat structuur erin. vier dagen achter elkaar eigen ouders en dan drie achter elkaar opvang.
Ik zou voor de dinsdag gaan. Vriendin van mij werkt op een kdv en geeft ook aan dat drie dagen achter elkaar voor kinderen toch wel vermoeiender is. Ik zou dus voor het belang gaan van het kindje!
Ik zou ook voor dinsdag gaan. Lekker gebroken weken voor je kindje. En zoals iemand al opmerkte: met pasen en pinksteren heb je dan echt een heel lang weekend.