Noem mij maar dom, zo voel ik me ook wel een beetje. Maar ik begin in ineens zo hard te twijfelen! Verleden jaar augustus ben ik gestopt met de pil, inmiddels zwanger geraakt & bevallen van een lief jongetje! Mijn vk zei, je kan 6 weken na de bevalling beginnen met de pil (Ik wil geen spiraal of een andere ac) of je menstruatie afwachten en dan weer beginnen. Volgende week vrijdag is mijn zoontje 6 weken en wil ik weer met de pil beginnen. Maar voordat ik zwanger was, had ik altijd laatste pil op dinsdag en begon week later woensdag weer, zo altijd gedaan. Maar vandaag toen ik toch even naar de apotheek was, direct mn recept even gevraagd en de pil mee gekregen. Toch even nagevraagd, over de stopweek welke dag weer beginnen. Toen zei ze je moet op dezelfde dag beginnen als je gestopt bent. Ik zei dat ik voor mn zwangerschap altijd week later de dag na stopdag weer begon. Wat zegt deze k"tvrouw? Ja zo doe je het verkeerd en gaat het weer mis he? Haar even haarfijn vertelt dat mijn zoontje NIET ongepland was of iets en GEEN ongelukje door de pil heen! Ik was boos, maar ook verdrietig maar dat terzijde. Maar nu twijfel ik toch, zelfde dag weer beginnen of week + dag (dus 1 dag na stopdag week later) zoals ik altijd deed?? Sorry voor mn lange verhaal en domme vraag..
Klopt hoor zoals je het zegt: 1e pil op woensdag dan is de laatste in je strip op dinsdag. Na je stopweek dan weer op woensdag beginnen en de laatste weer op dinsdag nemen, anders verschuift je stopweek steeds een dag. Wat een raar mens in de apotheek zeg!
Dankjewel. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen, terwijl ik voor mijn zwangerscjap al 12jaar de pil had geslikt, precies zoals "het hoort" en zo'n mens in de apotheek hoort het eigenlijk wel te weten toch ipv zomaar verkeerde informatie te geven, waardoor ik aan mn zelf twijfelde en even niet meer "wist" hoe het met de stopweek zat. En dan nog die opmerking. Pfff jeetje, ik had de echt over die balie van de willen trekken! Alsof ik doordat ik de pil verkeerd in nam, het mis is gegaan en ik zwanger ben geworden.. Nee mens! Ik ben speciaal met de pil gestopt om zwanger te worden, k"twijf!
@Babyluvv Je pakte de pil gewoon goed in hoor. Die vrouw van de apotheek heeft je misschien niet goed begrepen of ze weet niet hoe je de pil moet innemen....
Dankjewel. Ik denk het laatste. Ik vroeg haar om even voor de zekerheid na te vragen. Want ik dacht dat ik in t verleden altijd op dinsdag laatste pil had en op woensdag altijd weer begon. Maar nee zelfde dag als laatste weer beginnen zei ze. Dus dinsdags stoppen dinsdags weer beginnen. Maar nu begin ik volgende week op vrijdag. Dan is denk ik de laatste pil op donderdag en dan week later weer op vrijdag beginnen als ik het zo goed heb. Zo legde ik het haar ook uit
Maar ze zegt toch precies hetzelfde? Jij zegt laatste pil op dinsdag dus volgende op woensdag de week er na. Zij zegt beginnen op dezelfde dag dat je gestopt bent. Je bent op de woensdag stopt (want dinsdag de laatste gehad) dus de woensdag de nieuwe. Het is een andere manier van zeggen maar komt op hetzelfde neer. Afgezien van dat vind ik je reactie ontzettend asociaal .