ouderschapsverlof op, moet ik in contract terug ondanks mijn zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door anja136, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Ik wil even iets aan jullie voorleggen:
    Ik geniet op dit moment nog van mijn ouderschapsverlof dat ik voor mijn eerste kindje kon opnemen.
    Ik heb een contract voor 36 uur, werk op dit moment 24 uur en krijgt voor 30 uur betaald, de werkgever betaald de helft van de uren.
    In ons contract staat vermeld dat ik na het einde van mijn ouderschapsverlof, de eerste 3 maanden niet in contract terug mag. Ik heb al met mijn werkgever
    Afgesproken dat ik dan gewoon mijn verlofuren in ga zetten.

Nu is 1 oktober mijn ouderschapsverlof afgelopen. Dat betekent dat ik pas vanaf 1 januari 2011 in contract terug zou mogen. Ik ga echter op 20 december 2010 met
    Zwangerschapsverlof.

Nu is mijn vraag: mag mijn werkgever zomaar mijn contract per 1 januari 2011 wijzigen naar 24 uur?
    Ik had zelf namelijk gekeken en volgens mijn mag hij dat niet doen en behoud ik in mijn verlofperiode mijn 36 urig contract. Vervolgens mag ik dan weer ouderschapsverlof opnemen en pas als dat
    Weer op is zou ik ervoor kunnen kiezen om in contract terug te gaan.

Hoe denken jullie dat het is of misschien werkt iemand van jullie bij personeelszaken?
    Ik hoor graag van jullie
    Xx Anja

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Je werkgever mag sowieso niet het contract aanpassen zonder jouw goedkeuring, jij moet er mee instemmen. Je krijgt dan dus ook verlof obv 36 uur.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    klopt!

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874