Hi! Ivm lange onregelmatige cyclussen (inmiddels ook een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen hiervoor) probeer ik m'n eisprong te vinden met ovulatietesten en temperatuur. Ik ben benieuwd hoe jullie mijn ovulatietesten van deze ronde zouden interpreteren. Ik denk dus deze ronde mijn eisprong te hebben gevonden, zie foto. Werd wel tijd na 4,5 week Premom geeft CD32 aan als ovulatiedag en dus CD33 als 1dpo, maar ik twijfel een beetje omdat ie gisteren ook nog positief was (maar wel lichter dan de dag ervoor). Aan de hand van de testen, wat zouden jullie dan als 1 dpo nemen? Vandaag (CD33) of morgen (CD34)? M'n temperatuur was vanmorgen al wel gestegen met 0.3 graden (36.75), maar ik was helaas wel iets later met meten dan normaal (25 minuutjes, dus niet extreem) dus weet niet hoe betrouwbaar dat nu is. Morgenochtend hoop ik natuurlijk een vergelijkbare hoge temperatuur te zien. Misschien dat ie gisteravond laat is gesprongen? Wat denken jullie? Ik had wel eisprong-symptomen: eiwitachtig slijm do-za, heel veel plassen gisteren, veel krampen in de afgelopen drie dagen (vooral gisteravond laat, toen ook erg opgeblazen gevoel, vanaf vanmorgen geen last meer van). En denken jullie dat het nog zin heeft om het vanavond gezellig te maken? Dit is wel al gelukt op CD29, CD31 & CD32. Vanavond ook nog voor de zekerheid of heeft dat echt geen zin meer? Het teststreepje was vandaag nog wel duidelijk zichtbaar (vanavond en morgen probeer ik het nog eens), maar dat heb ik eigenlijk altijd (zie ook dagen vóór de piek). Tussen CD13 en CD29 zat de ratio bijna elke dag boven de .35 (80% van de dagen), regelmatig ook boven de .5 (45% van de dagen). Maar niks boven de .7 tot vrijdag dus. Maar ik ben dus niet verbaasd dat de streep vandaag nog best duidelijk zichtbaar is. Ondanks dat ik dus altijd een best duidelijke tweede streep heb, is het me in een eerdere cyclus ook gelukt om een piek te vinden (+ temperatuurstijging + symptomen) en toen werd ik 12 dagen na de gevonden ovulatiedag (13 dagen na de piek) ongesteld dus ik heb goede hoop dat dit niet vals positief is maar gewoon een echte eisprong. Bedankt voor het meedenken!
Ik vind op de foto te zien cd31 het duidelijkst en zou cd 33 aanhouden als 1 dpo (mits die test in de ochtend was).
Die test was inderdaad in de ochtend rond 11.30, maar heb er 's avonds nog één gedaan en toen was de ratio 0.59 dus nog steeds best hoog (maar duidelijk niet meer positief). Straks weer eentje proberen. Maar goed, zoals ik zei is bij mij die ratio meestal vrij hoog, ook wanneer m'n eisprong er nog lang niet aankomt. Gezien de temperatuurstijging (gisteren 0.3 graden hoger dan eergisteren en vanochtend nog eens 0.1 graden hoger dan gisteren) denk ik wel dat m'n eisprong echt is geweest. En ik denk dus op CD32, al hebben we het gisteren voor de zekerheid nog even gezellig gemaakt. Wel gek dat m'n baseline lh zo hoog is en blijft natuurlijk, maar goed, ik moet binnenkort ook bloed laten prikken, misschien dat daar meer duidelijkheid uit komt. Bedankt voor het meedenken!
Ik gebruik zowel Premom als FF als apps. Ik vind namelijk Premom fijner voor ovulatietesten en FF voor temperatuur. Ik temp vaginaal (elke ochtend zelfde tijd na ongeveer evenveel uren slaap, zelfde houding, met thermometer in dezelfde hoek). Vind ik zelf net wat prettiger en werkt tot nu toe prima om m'n eisprong te vinden: van de 2 cyclussen die ik eerder heb getempt is het bij beide gelukt om 'm duidelijk te vinden (en bij deze denk ik 'm dus ook wel gevonden te hebben). Hier is mijn temperatuurkaartje. Pas op dag 13 begonnen dit keer ivm vakantie (en omdat mijn eisprong toch altijd laat is). Driehoekje bij gisteren (CD33) omdat ik dus later was dan normaal (wel maar 25 minuten dus zou denk ik niet extreem onbetrouwbaar moeten zijn). Nog geen kruis, maar dat komt denk ik na een derde hoge temp morgen.