Wij hebben over twee weken ons kennismakingsgesprek met het KDV en moeten dan al onze dagen opgeven. Wij gaan allebei vier dagen werken en dat betekent drie dagen KDV. Is het handig om de drie dagen KDV achter elkaar te plakken, dus bijv. de di. wo. en do.? Of is dat juist teveel achter elkaar en is het beter om het juist over de week te versnipperen? Of is dat teveel variatie voor zo kleintje? Wat is jullie ervaring?
Mijn zoontje gaat op maandag en woensdag. Een dag ertussen vonden we wel fijn. En dat hoorde ik ook van het KDV zelf, omdat ze op het KDV vaak ander slapen en eten is een rustdag thuis wel fijn om even bij te slapen/eten. Met die variatie hebben we hier geen last gehad. Juist fijn dat hij na een drukke maandag, dinsdag even zijn eigen gang kon gaan, zodat hij woensdag weer vrolijk aan de slag kon. Hij is 2 keer 2 dagen achter elkaar gegaan, maar had het idee dat hij na dag 2 toch een beetje murw (duf/afwezig/op) was..
Mijn ervaring is dat een dag ertussen lekkerder is. Ook hebben ze vaker plek op ma woe vrij ipv de di en do. Dat zijn hier tenminste in de omgeving de drukste dagen waarop lange wachtlijsten staan.
Ik zou ook een dag ertussen laten. Maar...ik zou me gewoon voor 5 dagen inschrijven. Tenminste, als de dagen niet uitmaken. Dat hebben wij ook gedaan, terwijl we maar 2 dagen nodig hadden. Dan kan je kijken op welke dagen het eerste plaats is. Wat goed trouwens, al bijna 12 weken weer! JEEEEJ! *doet vreugdedansje*
Dank jullie wel! Ons gevoel zei ook al om het te verspreiden over de week, maar we wisten niet zeker wat het beste zou zijn voor een kindje. We gaan nu denk ik voor de ma, wo en vrij en mocht het niet lukken met mijn werk (die kans zit erin) wordt het ma, di en do. @Linda de Jip & Janneke champ staat al klaar voor het 12-weken feestje
Ja, ik wou net zeggen, je bent natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoe het op je werk in te richten is. Onze Mini gaat nu 1 en na 1 jan 2 dagen naar het kdv, de woe en de vr want dat zijn idd de minst populaire dagen. Op mijn werk snappen ze dat het zo werkt, maar zodra ik die vrijdag kan ruilen voor een andere dag op het kdv, zien ze dat toch liever hoor. De vrijdag is er bij ons namelijk bijna niemand op kantoor en we werken veel samen in teams dus dat werkt niet heel handig (vind ik zelf ook niet). Anyway, zolang je de keuze hebt zou ik idd minstens 1 dag thuis proberen te plannen ergens tussen die drie dagen. 2 dagen achter elkaar kan ook wel hoor, ze zijn niet helemaal van suiker die kleintjes (nog 1 nachtje slapen en dan....!!!!! Geniet van de Jip-en-Jannekechampagne!)
een dag ertussen is inderdaad erg fijn. Ik merk aan Fenna dat het dan echt een stuk beter gaat. Super, vandaag echt 12 weken gehaald. Top Trees!
Ik werk zelf op een kdv. en wat je veel merkt is de ma di do of de ma woe vrij maar wat ook wel handig is als je werk niet zo makelijk kan ruilen kijken naar wat je staks voor school nodig hebt
mijn kindje gaat wel ma/di/wo en het gaat hartstikke goed. Geeft ook wel weer regelmaat aan haar dat ze daarna gewoon vier dagen weer thuis is. En voor mij is het prettig omdat het dan ook een aaneengesloten werkweek is ipv werk overdragen en weer op te pakken. Voor mijn kindje kan het gewoon heel goed.
ons kleintje gaat dalijk de ma woe vrijddag naar het kdv ik werk op hetzzelfde kdv alleen dan een andere groep. ik zou haar het liefst op de ma di don hebben zitten, maar dat kon niet met mijn werk.. want dat zou ideaal zijn voor als ze naar school zou gaan, dan ben ik op mn werk de woensdag en vrijdag al vrij zegmaar. maar wie weet kunnen we dat tegen die tijd wel veranderen? haha maar ik was ook wel benieuwd ja, of dat goed zou werken die dag er tussen, of ze dan niet heel de week Op zijn zegmaar.. omdat ze dan thuis misschien moe enzo zijn omdat ze de vorrige dag druk zijn geweest op het kdv? maar zo ervaren jullie dat dus niet?
Ik werk ook op ma-wo-vr. Ma gaat onze meid naar oma, wo en vr naar het kdv. Ik vind dit voor nu ideaal. Als ze een dagje niet lekker is ofzo, dan is ze de volgende dag altijd thuis. En als ze een keertje echt ziek is, je neemt een dag vrij en je kunt meteen 3 dagen bij je kindje zijn. Maar voor je werk kan ma-wo-vr juist minder fijn zijn. Je bent er de volgende dag nooit, dus je moet vaak dingen overdragen. Maar het voordeel is dat je morgen altijd vrij bent.. . Als ik zou mogen kiezen, zou ik de eerste 4 jaar ma-wo-vr willen werken en daarna ma-di-do. Maar ja, dat moet wel te regelen zijn!
Als het op jullie eigen werk te regelen valt zou ik er ook een dag tussen laten. Twee dagen gaat wel, maar drie is erg veel. Ik werk op een kdv en merk dat dat wel prettiger is voor kinderen.
mijn zoontje gaat 4 dagen naar de opvang wel heb ik express geregeld dat ik de woensdag vrij ben met hem. zodat hij nooit meer dan 2 dagen achter elkaar opvang heeft. Zowel voor mij als mijn zoontje prettig die dag midden in de week even vrij
Maar ja, natuurlijk is elk kindje anders! Dus wat voor de één prettig is, hoeft voor de ander helemaal niet prettig te zijn..!