Welke dagen kinderopvang?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door frum, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frum

frum Nieuw lid

6 nov 2008
    3
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik zit me suf te piekeren....
    Na mijn zwangerschapsverlof wil ik 3 dagen in de week blijven werken.
    Op donderdag of vrijdag gaat mijn moeder oppassen.
    Welke 2 andere dagen moet ik dan kinderopvang regelen?

Zat eerst te denken aan ma en di en dan vrijdag naar mijn moeder.
    Of di en vrij en dan donderdag naar mijn moeder.

Hoe doen jullie dit?

2. Valentijn32

6 nov 2008
    66
    0
    0
    Ik zou kiezen voor di en vr. Mijn dochter gaat nu ook di en vr naar de opvang. Ik merk wel dat ze soms best moe is na een dag opvang. (wel voldaan moe, want ze vindt het super daar!) Dus als je dan twee dagen achter elkaar doet is dat misschien wat veel.

Succes met je keuze.

Oja en bij ons is het op vrijdag ook altijd vrij rustig op de opvang, dus krijgt ze lekker veel aandacht.

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik zou gewoon alle 3 de dagen opgeven bij de kinderopvang en kijken op welke dagen er nog plek is en daar naar handelen.

Wij hebben ons tweede kindje op willen geven voor de opvang. Ons zoontje gaat nu op maandagmorgen, woensdagmiddag en om de week op vrijdagochtend.
    De woensdag wilden we graag ruilen met de dinsdag, voor als de oudste naar school gaat, dat ik dan op woensdag thuis ben.
    Ik kreeg een brief terug dat de vrijdag geen probleem was, maar de maandag en dinsdag en dnordagen pas mogelijk waren vanaf eind 2010! :confused: :confused: :confused:

Nu gaan ze dus (vanaf juli) woensdag de hele dag (deze wordt zodra het mogelijk is geruild met de dinsdag) en de vrijdag ochtend om de week.

Ik zou dus echt kijken wat de mogelijkheden zijn, want de kindropvang zit echt op veel plekken vol.

Dus zo snel mogelijk opgeven.

Groetjes Inge

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Begrijp ik hieruit dat je nog geen definitieve dagen hebt dat je gaat werken? Want bij mij is het zo dat dat in overleg met de baas wordt geregeld. Ik had een verzoek ingediend voor bepaalde dagen, maar dat was onmogelijk en dus werden het andere dagen. Denk dat je dus eerst om de tafel moet met je werk voordat je beslissingen kan nemen over je werk.

Aangezien je nog niet zo lang zwanger bent, zou ik, als ik jou was, gewoon inschrijven voor bepaalde dagen en dan vervolgens een definitieve keuze maken. Dan sta je tenminste ingeschreven! Veranderen/minderen van dagen is op ons KDV meestal een minder groot probleem dan op korte termijn opvang willen hebben.

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik zou nu ook meerdere dagen opgeven en straks krijg je wel te horen, meestal 1 a 2 maanden van te voren, welke dagen je kunt krijgen.
    Dagen laten vallen is makkelijker dan opnieuw krijgen.

Maandag en dinsdag zijn populaire dagen, dus zul je je op tijd moeten inschrijven.

6. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Bij mij heb ik ook eerst op mijn werk overlegd (ga van 5 dagen naar 3 dagen) en zo heb ik bepaald op welke dagen ik opvang nodig heb..

heb me rond 15 weken ingeschreven bij 2 kdv en 3 weken gelden bericht gekregen dat er op het moment dat we de opvang echt nodig hebben er slechts 1 dag meteen beschikbaar is.... Op de overige dagen moeten we circa 2-3 maanden langer wachten..

Ga je dus echt op tijd inschrijven!

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    1 advies, als je met je werkgever gaat praten over je vaste dagen, laat dit dan op papier vastleggen.

ik had een top manager en alles kon en mocht en we waren er snel uit over mijn dagen. tijdens mijn verlof is er een bedrijfsovername geweest, veel mensen zijn ingezet op andere locaties en ik kreeg een nieuwe manager. die vertikte het om zich aan de opgegeven dagen te houden en aangezien ik niks op papier had staan was ik de klos. mijn oude manager was al zat van het bedrijf geworden en vertrokken, dus die kon ik niet meer als getuige naar voren brengen.

dit was voor mij het begin van het einde en uiteindelijk werk ik daar nu ook niet meer

Deel Deze Pagina