Werkuren en UWV-uren

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sarah84, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Een poosje terug is mijn contact niet verlengd en nu zit ik thuis.
    Vreselijk saaaaai trouwens :x

Maar nu mijn vraag.
    Ik wilde na mijn verlof eigenlijk 3 dagen gaan werken
    Ik werkte voorheen 4 dagen (in mijn geval was dat 28 uur)

Nu krijg ik dus voor 28 uur een uitkering. Ik ben druk aan het sollicteren en heb ook al een gesprek gehad.
    Maar nu dus die uren. Als ik aangeef dat ik 24 uur wil werken krijg ik maar een uitkering voor 24 uur...en wat ik nu krijg is eigenlijk al minder dan wat ik zou verdienen op mn oude werk met 3 dagen.

En ik ben uiteraard bereid om tot mn verlof 4 dagen te werken...maar daarna wordt het gewoon lastig...zou ook mn zoontje ergens onder moeten brengen.

Dus wat te doen...kan ik beter niets zeggen en gewoon op vacatures solliciteren die minder uren zeggen (de mevr. van het cwi kwam zelfs aan met vacatures van 10 uur!)
    of moet ik het zeggen zodat ik niet te veel werk dalijk na mn verlof?

of (weer iets heel anders) gewoon op 28 uur sollicteren en (als ik een gesprek zou krijgen) gelijk aangeven dat ik na mn verlof 3 dagen wil werken?

ik vind het zelf erg lastig...helemaal omdat ik gewoon ook erg graag wil werken! Vind heel de week thuis maar niets! maar dalijk vind ik 4 dagen gewoon te veel!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je 3 dagen wilt gaan werken en accepteren dat je dan minder geld krijgt want dat hoort erbij ;)

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja maar waar ik mee zit is dat ik dat pas wilde NA mn verlof...dus dat is ergens in September...tot die tijd wilde ik gewoon 4 dagen werken...en in je verlof krijg je dat dan ook...

Je krijgt al 30% minder...dus wat ik nu krijg is eigenlijk wat ik anders (ongeveer) met 3 dagen zou krijgen...

en wat ik helemaal raar vond is dat ik daar ingeschreven sta voor 28 uur en dat die mevr. van het CWI met werk komt van 10 uur en 16 uur...daar heb ik dan toch ook niets aan?

4. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Nee, je hebt niets aan 10 en 16 uur werk... maar het is al meer werk dan thuiszitten! Als je wilt aanpakken...

Ik zou aangeven dat je nu graag 4 dagen wilt werken. Dat je na je verlof 3 dagen wilt werken kun je gelijk zeggen bij je sollicitatie of alleen als ze er naar informeren. Dat is je eigen keus.

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    die 10 tot 16 uur zou je dan betaald krijgen in loon, de overige uren worden dan aangevul in de vorm van een ww uitkering.

als jij een baan vind voor minder inkomen, kan je dit dus door het uwv in de vorm van een ww uitkering laten aanvullen.

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Je kunt nu eerst gewoon blijven solliciteren voor die 28 uur. Zodra de kleine bevallen is, geef je aan bij UWV dat je beschikbaar bent voor 24 uur ipv 28 uur, hier word je dan ook naar betaald. Vwb die betaling, het is logisch dat je nu minder krijgt dan bij je werkgever. De eerste twee maanden krijg je 75% van je laatst verdiende loon, daarna 70%.

Deel Deze Pagina