Keuze

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lizje, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizje

Lizje Lid

5 okt 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hii iedereen,

Ik heb nog een hele lange tijd verlof, maar ik zit er wel al over na te denken.

Ik heb bij de oudste 2 altijd een gastouder gehad. Nu niet meer omdat ik verlof kreeg en altijd thuis was voor de meiden, maar ik heb nu straks 5 kinderen waaronder 3 baby's. En ik wil weer over 4 maanden aan het werk.
    Mijn man en ik kunnen het nu samen goed aan, maar alleen vinden wij erg zwaar. Wij willen het liefst een gastouder, maar om die nu met 2 grotere kinderen (3 en 6) en 3 baby's (nu 1 maand, dan 5 maand) op te zadelen lijkt ons voor de gastouder erg zwaar. Een Kdv is qua hoeveelheid beter, maar wij hebben liever een gastouder omdat de kinderen dan vrijer zijn met afspreken en ze 1 gezicht hebben voor hun verhalen.
    Wat vinden jullie?

Liefs liz en de rest

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik zou een gastouder vragen of ze het ziet zitten. Zo nee dan moet je wel naar kdv en anders een proeftijd van ren paar weken afspreken?

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik ben gastouder en kan je nu al vertellen dat dat niet mogelijk is. Wij mogen namelijk maar 2 kinderen onder 1 jaar tegelijkertijd opvangen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dit! Eigenlijk in het geval van een drieling raar, die mogen wij dus nooit opvangen.

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wellicht kan je via een gastouderbureau of een nannybureau vragen om gastouder combi? Het zou perfect zijn als je in de buurt een gastouder echtpaar zou hebben. Dan mogen toch wel meer dan 2 baby's bij elkaar?

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mag een gastouder aan huis ook niet?

7. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Een gastouder ( aan huis) mag geen drie baby's opvangen, maar de gemeente KAN hier voor een uitzondering maken. In mijn gemeente werd dat helaas niet gedaan. Dus ik zou eerst uitzoeken of het on jouw gemeente wel mag.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nee helaas, die regel is echt heel krom. Hier heeft ons gob dat laatst uitgezocht omdat 2 gastouders wilden afspreken samen bij 1 van de 2 met de oppaskinderen. Maar ook samen blijft het max aantal op 6 kinderen en max. 2 baby's.

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Zal wel zijn omdat mensen anders een half kinderdagverblijf aan huis in een grote schuur kunnen starten . ipv personeel werk je met zelfstandige gastouders.

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dat is dan wel heel lastig voor mensen met meer dan 2 baby's...

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ja die kunnen dan niet bij een go terecht.

12. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Kun je niet op zoek gaan naar een kleinschalig kdv? Mijn dochtertje gaat naar een kdv en ziet daar over het algemeen dezelfde gezichten (drie vaste leidsters, die ook voor elkaar invallen). Echt sporadisch zie ik een keer een vreemd gezicht. De groep is ook meestal best klein en er is veel persoonlijke aandacht. Ik woon dan wel in een kleine plaats, dus dan is het misschien makkelijker om zoiets te vinden. Als je zoiets kunt vinden in jouw omgeving is dat misschien een oplossing?

Deel Deze Pagina